1 september 2012, någon mer?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-28 13:47
Det närmar sig med stormsteg och jag känner mig ganska lugn med att planeringen är i det närmaste klar.
Missar jag något?
Hur långt har ni andra kommit?
tråkigt att du har blivit förkyld sitter med huvudvärki några dagar nu
Ah! Jag har blivit dunderförkyld! Knappt sovit en blund i natt, högen med snorpapper är gigantisk och mitt huvud är på väg att explodera! Som tur är, så är det bara måndag än så länge - många dagar att hinna bli frisk på. Sonen blev förkyld i lördags, hoppas bara min blivande klarar sig. Så inte han blir förkyld på onsdag/torsdag... Så typiskt!
Provade klänning med underkläder och skor igår, och vita underkläder syns liiite igenom.. Funderar på att köpa hudfärgade, brukar funka bra under vita plagg. Och sedan byta om till "fin"-underkläderna när brudklänningen ska av Annars känns det som om allt är klart.
Provade med med vita men bestämde mig för hudfärgade. Inga problem att byta till snygga underkläder sen ju ;)
Hoppas att förkylningen släpper snabbt och att inte mannen drabbas i sista stund. Här är det "bara" magkatarr som spökar och det är ju helt tillräckligt det med.
Som tur är verkar det bara vara en vanlig förkylning, ingen feber eller tecken på "allvarligare" infektioner... Sonen börjar redan bli bättre, och jag känner mig lite bättre till och från.
Jag måste säga att det ska bli så kul att höra hur era bröllop blev, känns som vi har följt varandra länge mot den här stora dagen. Så nyfiken på hur ni andra brudar ska se ut och hur er dag blir!
Det kryper i skinnet på mig idag, jag kan inte fatta att det bara är 5 dagar kvar! Och det känns som om det är jättemycket kvar att göra, även fast det inte är det. *suck*
Jag har ännu liksom inte fått grepp om att på lördag händer det, på lördag står jag i kyrkan och säger ja. Och sen får jag liiiite ångest.. vad ska man göra efter den här urladdningen? Efter bröllopet, som jag har planerat i mer än ett år känns det som.
Snacka om bröllopsnerver Tänk om jag säger nej istället för ja, tänk om jag svimmar eller om m2s gör det? Tänk om håret inte blir som jag vill ha det. Tänk om alla tycker att maten är äcklig. Massa såna här saker dyker upp i mitt huvud heela tiden. Väldigt frustrerande.
Wow, grattis! Själv går jag in v. 16 på lördag!
Jag håller med. Det känns livsomvälvande, och så ska jag jobba som vanligt på måndag? Det går inte alls ihop. Nu förstår jag hur härligt det måste vara för dom som åker direkt på bröllopsresa..
Just nu är min hjärna lite blank, för mycket som snurrar runt! Slog mig i dag att jag måste packa övernattningsväskor o sånt typ imorgon? Först går tiden långsamt, sen jätte fort. Men jäklar vad häftigt det kommer att vara att få säga JA!
Grattis till er som är gravida! Önskar det kunde hända oss också :S. Vi vet iaf vad vi ska göra efter bröllopet - dels efterpyssel, som att sammanställa gästboken, och fixa tackkort. Men sen ska vi under hösten börja med IVF, och ev. flytta till större nästa år. Och livet i övrigt fortsätter som vanligt. Har en del att fixa med djuren också. Ska faktiskt bli ganska skönt att få detta överstökat, allt annat har fått hamna i skymundan den sista tiden, vill gärna få ordning i hemmet och livet igen. Blev utan uppkoppling i helgen, men fick låna nätet hos svärföräldrarna en sväng på lördagen så fick ordning på de viktigaste beställningarna iaf. BM fick nya skor på sin "icke-svensexa" som han kan ha på bröllopet, men kostymen väntar vi fortfarande på :S. Skjorta har vi iaf köpt, och väst/kravatt har anlänt. Jag provgick mina skor i "terräng" idag, gick bra, men måste verkligen försöka gå in dem mer under veckan! :S. Försöker bestämma oss för tårta... vilket inte känns helt lätt. Vad har ni andra valt?
Åhhh, nu är det inte lång tid kvar. Jag förstår att ni alla börjar känna bröllopsnerverna, jag gör det verkligen. Det är en hel del pysssel kvar att göra, men är ledig hela veckan så ska nog hinnas med utan större problem. I eftermiddag är det provsminkning, imorgon hämta klänning och sen ha förberedelsemiddag med tärnor, bestman och toastmastrar. Så tills dess ska jag göra klart scheman så att alla har koll på vad de ska göra och när (nej, jag är inte kontrollfreak :p) Har även fixat så att jag och mina tärnor har chaufför på lördag så att jag slipper köra till de olika ställena, känns jätteskönt.
Tror det kommer kännas jättetomt när detta är klart. Man har gått och tänkt och fixat med det så länge. Vi kommer åka på bröllopsresa först nästa sommar, men blir förmodligen en kortare weekend i höst någonstans. Och så har vi bokat att åka till Sthlm City och bo på lyxhotell söndag-måndag och verkligen skämma bort oss. Sen är det dags att börja jobba igen och gå tillbaka till vardagen. Men blir ju pyssel med tack-kort, gästbok osv, samt att vi ska börja leta hus och sen förhoppningsvis börja planera för bebis. Så känns som om vi nog ändå har en hel del framför oss =)
Vi valde tårta för nån vecka sedan. Men vi tycker inte tårtan är det viktigaste, så vi tog vanliga Prinstårtor men med vit marsipan och blå/silvriga (våra färger) dekorationer på.
Börjar känna lite lätt panik nu. Har varit superförkyld sen i onsdags och den vill inte ge med sig. Näsan rinner konstant så den är alldeles röd och sårig. Man ska ju vara vacker på sin dag, då är det inte snyggt med en sårig näsa =(.
Har hur mycket som helst att göra då vi åker redan på torsdag, bröllopet är på annan ort än vi bor.
Är super trött och orkar inget, ja som sagt lite lätt panik börjar jag känna nu!