• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • Lebendig
    Sia skrev 2012-04-12 18:03:25 följande:

Denna klänning ska jag ha, med lite modifikation. Har tagit bort blommorna under bysten och kommer ha en vit bolero till. Passar perfekt till en stor bebismage! :)
    Jättefin! var har du köpt denna?
  • augusti2012

Lordoz: du får gärna visa bild på klänningen på dig när den har kommit :) 

• Sia

Lebendig: Tack snälla!! Jag beställde den från Halens, 899:- och den finns i andra färger också. :)

• fru i augusti

NaturBarn: Ledsen över sent svar!! Du kanske redan har hunnit beställa nu, men jag har i a f Hellbunny underkjolen.

• 1september2012

Jag beställde ju den vit/svarta chiffong-klänningen från Bonprix och nu har jag fått hem den.
    Jag är missnöjd och lite besviken.
    Den satt superbra, men de svarta banden från blomman har färgat av sig på klänningen, så klänningen är svartfläcklig på flera ställen och klänningen är ju jättegenomskinlig..

Man såg direkt vad jag hade för BH och för trosor under =/
    Så det blir en retur på den.. Tyvärr!

• muminmamman 81
    1september2012 skrev 2012-04-14 12:44:38 följande:
    Jag beställde ju den vit/svarta chiffong-klänningen från Bonprix och nu har jag fått hem den.
    Jag är missnöjd och lite besviken.
    Den satt superbra, men de svarta banden från blomman har färgat av sig på klänningen, så klänningen är svartfläcklig på flera ställen och klänningen är ju jättegenomskinlig..

Man såg direkt vad jag hade för BH och för trosor under =/
    Så det blir en retur på den.. Tyvärr!
    Hoppas halens klänning är bättre
    Lycka till!!! 
  • lordoz
    augusti2012 skrev 2012-04-12 21:48:28 följande:
    Lordoz: du får gärna visa bild på klänningen på dig när den har kommit :) 
    Ska försöka komma ihåg det.. :) Har ju visserligen beställt en i en storlek för lite, men det ska nog gå att ta en bild i alla fall.. :)
  • Krila

Jag blev väldigt kär i denna! Har inte sett den i verkligheten, utan bara på bild. Men ska se till att åka och prova någon dag=)

Ska ha vigseln borgerligt utan publik och fest ett par veckor senare och då känns det lite överdrivet med brudklänning;)

www.mq.se/shoponline/%3A//www.mq.se/estore-Mqestore/modules/pageableRelatedArticleList/prevValue/3/art_id/110105/catname/Klanningar/cat_id/153/sortByField/activation_date/sortOrder/desc

Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning