• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • Guanaca

Var hittade du bilden?! Den var verkligen vacker!

• 1september2012

på tradera.. den ligger ute där, men är dock för stor.. strl 44 på den.
    jag drar 36/38..

Guanaca skrev 2012-05-24 13:23:34 följande:
    Var hittade du bilden?! Den var verkligen vacker!
  • CoG

Skriv till säljaren på tradera och fråga vart klänningne kommer ifrån.

1september2012 skrev 2012-05-24 19:39:45 följande:
    på tradera.. den ligger ute där, men är dock för stor.. strl 44 på den.
    jag drar 36/38..
  • Jalle

1 september; klänningen är från Bon prix. Jag ska själv gifta mig i den 4/8, hänger i garderoben här hemma! Den är jättefin! Dock är min storlek 40. Jag tror inte att de säljs på Bon prix längre, tyvärr. Kanske kan du hitta den på typ Blocket. Lycka till!

• Jalle

Fast när jag tittade närmare på den så blev jag lite osäker......det är en vit tygblomma i midjan på vänster sida på min, det är det inte på den på bilden. Annars är den exakt, de kan ju ha klippt bort blomman.

• Guanaca

1 september, kan du få en liknande sydd nånstans? Men det lär väl kosta skjortan kanske Förstår att du vill ha den, men finns den inte längre att köpa så försök att glömma den för att inte tortera dig själv Du hittar säkert en annan minst lika fin! Efter studenten lär det väl finnas massor av vita klänningar på rea överallt!

• 1september2012
    Jalle skrev 2012-05-24 20:18:44 följande:
    1 september; klänningen är från Bon prix. Jag ska själv gifta mig i den 4/8, hänger i garderoben här hemma! Den är jättefin! Dock är min storlek 40. Jag tror inte att de säljs på Bon prix längre, tyvärr. Kanske kan du hitta den på typ Blocket. Lycka till!
    åååh!

Jag vet inte vad jag ska söka på, på blocket och tradera för att se om jag kan hitta en "likadan".. Hm
  • 1september2012

Jag har gjort det och hon hade köpt den i en liten asiatisk butik i västerås och detta var det enda exemplaret!
    Typiskt! :(

CoG skrev 2012-05-24 20:07:13 följande:
    Skriv till säljaren på tradera och fråga vart klänningne kommer ifrån.
  • 1september2012

Jag funderar faktiskt på om jag ska låta min mamma få sy en åt mig, men då lär hon behöva nåt mönster..
    Ja, det värsta är väl att sen när man väl är gift så kommer dessa klänningar dyka upp lite överallt..

Det värsta är att jag har en del tidspress på mig också, gifter mig ju om 2 månader!

Guanaca skrev 2012-05-24 22:21:51 följande:
    1 september, kan du få en liknande sydd nånstans? Men det lär väl kosta skjortan kanske Förstår att du vill ha den, men finns den inte längre att köpa så försök att glömma den för att inte tortera dig själv Du hittar säkert en annan minst lika fin! Efter studenten lär det väl finnas massor av vita klänningar på rea överallt!
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning