• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • J8783
    Amor in aeternum skrev 2012-04-28 00:12:59 följande:
    Ja, jag kan ju inte kalla mig själv frälst, men jag älskar musiken, klänningarna, frisyrerna, bilarna, eller jo, kah kanske är frälst ändå?! Har lyssnat mycket på och har spelat mycket musik ifrån 50/60/70 så det var naturligt för mig att välja den epoken. Brukar du åka på meetings och sånt också? Jag har aldrig varit på ett då vi inte har världens snyggast raggarbil (volvo v50)

Helst så skulle jag vilja inreda för bröllopet som en "Diner" med röda vinylbås och flottiga hamburgare, milkshakes och ha en jukebox ståendes någontstans, men sambon sa nej Det skulle nog kosta vääldigt mycket pengar och jag tror inte heller att gästerna skulle uppskatta att få flottiga händer och kläder. *suck*

Angående mammor.. om jag hade lyssnat på samma musik som min mamma så hade det blivit ett heeeelt annat bröllop då hon lyssnar på typ Michael Bolton och Martin Stenmarck. Jag har min pappa att tacka för min musiksmak!
    Hi hi ja lite frälst låter det som Flört Raggar bil äger jag själv ingen, mamma har en. Pappa är inte helt förtjust i detta 50talet. Han åker hellre sin Volvo V70 he he he.. Oj tänkt om man kunde fått dekorera så! Håller med om pengarna, vi har planerat detta bröllopet i snart 10år. Ja sedan vi träffades. Vi ville denna gång skynda på lite och ha det så "billigt" som bara går.

Mestadels för att dom nuvarande äldre släktingarna ska få vara med denna dag.
    Ja svärfar och svärmor ska hålla i maten åt oss, hon älskar matlagning och smaker m.m. Svärfar hade velat haft hamburgare och det där med korv och bröd. Festis osv. Men nja dra dit en grill sen att det blir rök os, och hungriga barn som drar i en, skriker efter mat och alla är otåliga. Vi kommer ha vanlig hemmagjord buffe istället. Men dock alkoholfri fest.. Trist för det hade varit skönt att slappna av till ett glas vin lite senare, när hela vigseln börjar lugna sig. Men har en del som inte klarar alkohol. Så hellre en ostökad fest då. Men sen dagen efter ska vi röja he he.. Vi är ganska städade raggare Cool
    Nej förresten är aldrig iväg på tex Power meet osv. Men mamma ska dra iväg nu den 7 juli. Fick veta för ca 1 månad sen att våra bästa vänner, ska gifta sig i smyg där då. Spännande om mamma lyckas få dom på kort. 
  • vinterfrost
    Tuttan80 skrev 2012-04-01 20:43:19 följande:

Jag gifter mig nu den 28:de=))

Denna klänningen ska ja ha=)))

Satinklänning

Den är super fin! Min lillasyster hade den på sig när hon gifte sig den 30/12
  • J8783

Vad fina era klänningar är! Vilken bra smak alla har tycker jag. Skulle vilja ha alla klänningarna i min garderob Flört Älskar kläder och söta klänningar. 

Kommer ni behålla era klänningar och ha fler gånger? Eller bara en gång?

Funderar bara om jag kan ha min flera gånger under sådana raggar fester.. hmm.. får fundera på det. För trots icke traditionell klänning så vill jag ändå känna mig fin en gång men sen, om man andvänder den, kommer man känna att ens vigsel inte var så speciell då?

Förlåt att jag kapar din tråd TS. Be mig isf att ta bort detta inlägg Solig 

• NaturBarn
    fru i augusti skrev 2012-04-14 07:34:40 följande:
    NaturBarn: Ledsen över sent svar!! Du kanske redan har hunnit beställa nu, men jag har i a f Hellbunny underkjolen.

Jag har inte beställt än, tror jag ska göra det nu i april.

Hellbunny kjolen finns i svart och rosa, funderar på om jag ska köpa den i rosa. Lite skojigt med färgad underkjol. :)

• muminmamman 81
    1september2012 skrev 2012-04-27 23:29:08 följande:

Jag har fått hem klänningen från Halens nu också.
    Den var jättefin och jättesöt, men den kändes inte rätt att ha som brudklänning,
    så den har jag också skickat tillbaks!

Däremot har jag hittat en jättefin, lång klänning i typ gammelrosa på HM.
    Den har ett axelband prytt med blommor.. Hur fin som helst..
    Men sambon ratade den direkt.. =/

hmmm...va tråkigt att halens klänningen inte funka...den som fanns på h&m e jätte söt!
    synd att din m2b ratade den...
    håller tummarna att du hittar ngt snart
    el ska du köpa h&m klänningen kanske?
    mvh Nina 
  • Amor in aeternum
    J8783 skrev 2012-04-28 01:39:39 följande:
    Hi hi ja lite frälst låter det som Flört Raggar bil äger jag själv ingen, mamma har en. Pappa är inte helt förtjust i detta 50talet. Han åker hellre sin Volvo V70 he he he.. Oj tänkt om man kunde fått dekorera så! Håller med om pengarna, vi har planerat detta bröllopet i snart 10år. Ja sedan vi träffades. Vi ville denna gång skynda på lite och ha det så "billigt" som bara går.

Mestadels för att dom nuvarande äldre släktingarna ska få vara med denna dag.
    Ja svärfar och svärmor ska hålla i maten åt oss, hon älskar matlagning och smaker m.m. Svärfar hade velat haft hamburgare och det där med korv och bröd. Festis osv. Men nja dra dit en grill sen att det blir rök os, och hungriga barn som drar i en, skriker efter mat och alla är otåliga. Vi kommer ha vanlig hemmagjord buffe istället. Men dock alkoholfri fest.. Trist för det hade varit skönt att slappna av till ett glas vin lite senare, när hela vigseln börjar lugna sig. Men har en del som inte klarar alkohol. Så hellre en ostökad fest då. Men sen dagen efter ska vi röja he he.. Vi är ganska städade raggare Cool
    Nej förresten är aldrig iväg på tex Power meet osv. Men mamma ska dra iväg nu den 7 juli. Fick veta för ca 1 månad sen att våra bästa vänner, ska gifta sig i smyg där då. Spännande om mamma lyckas få dom på kort. 
    Förlåt att jag inte har svarat, men har varit lite rädd för att bli för OT och spamma tråden, vilket ju inte är min mening. Känner igen det där med att vissa inte tål alkohol, men vi gör som så att vi bjuder på välkomstskålen och läsk/mineralvatten och sen får gästerna ta med sig sin egen alkohol, vi håller nere vår budget, gästerna får de dom vill ha och det blir inte "gratis är gott". Vi klarar ju av att ha roligt och dricka ett par öl, men jag vet med mig att om det är gratis så pimplar folk som om det inte skulle finnas någon morgondag.

Vi ska också ha buffé, men vet inte riktigt vad vi ska ha, några tips?

Spännande med bröllop i smyg, funderade vi också på ett tag, men man vill ju faktiskt visa upps sig och ha fest! Men även fast vi inte har skickat ut några inbjudningskort så är det folk som har tackat nej, så från 45 personer så är vi nu nere på 36 personer.. folk utomlands, ska på annat bröllop, släkt som bråkar.. men,men.. vad ska man göra.
  • 1september2012

Jag är bra sugen på den, men känns inte alltför roligt att ha den
    när min M2B inte tycker om den =/
    Nåväl, det är bara att fortsätta att leta! :)

muminmamman 81 skrev 2012-04-30 20:50:17 följande:
    hmmm...va tråkigt att halens klänningen inte funka...den som fanns på h&m e jätte söt!
    synd att din m2b ratade den...
    håller tummarna att du hittar ngt snart
    el ska du köpa h&m klänningen kanske?
    mvh Nina
  • J8783
    Amor in aeternum skrev 2012-04-30 21:39:45 följande:
    Förlåt att jag inte har svarat, men har varit lite rädd för att bli för OT och spamma tråden, vilket ju inte är min mening. Känner igen det där med att vissa inte tål alkohol, men vi gör som så att vi bjuder på välkomstskålen och läsk/mineralvatten och sen får gästerna ta med sig sin egen alkohol, vi håller nere vår budget, gästerna får de dom vill ha och det blir inte "gratis är gott". Vi klarar ju av att ha roligt och dricka ett par öl, men jag vet med mig att om det är gratis så pimplar folk som om det inte skulle finnas någon morgondag.

Vi ska också ha buffé, men vet inte riktigt vad vi ska ha, några tips?

Spännande med bröllop i smyg, funderade vi också på ett tag, men man vill ju faktiskt visa upps sig och ha fest! Men även fast vi inte har skickat ut några inbjudningskort så är det folk som har tackat nej, så från 45 personer så är vi nu nere på 36 personer.. folk utomlands, ska på annat bröllop, släkt som bråkar.. men,men.. vad ska man göra.
    Helt ok. Nej jag var också lite rädd för det.. Vi kommer ha fläskfile, potatisgratäng, sallad, bröd, kycklingfile, potatissallad, köttbullar till barnen, kalla hemgjorda såser m.m
    Jag känner så väl igen det där, vi är nu nere på 32 st med oss inkl. Var uppe i över 40. Men sista OSA datum är 11 maj så än vet man inte. Men det känns ändå lika bra, att dom som kommer, är där för vår skull och med bra humör den dagen också. Glad 
    Förresten har du fått hem klänningen? Passform osv skulle ja gärna vilja veta, om jag får. Min kommer den 25 maj och jag ska ha den på mig 2 juni! Förvånad Tänk om den inte passar då.. hoppas hoppas. 

OT: hur får du till den gröna smileyn? Skrattande 
  • Amor in aeternum
    J8783 skrev 2012-05-01 00:35:43 följande:
    Helt ok. Nej jag var också lite rädd för det.. Vi kommer ha fläskfile, potatisgratäng, sallad, bröd, kycklingfile, potatissallad, köttbullar till barnen, kalla hemgjorda såser m.m
    Jag känner så väl igen det där, vi är nu nere på 32 st med oss inkl. Var uppe i över 40. Men sista OSA datum är 11 maj så än vet man inte. Men det känns ändå lika bra, att dom som kommer, är där för vår skull och med bra humör den dagen också. Glad 
    Förresten har du fått hem klänningen? Passform osv skulle ja gärna vilja veta, om jag får. Min kommer den 25 maj och jag ska ha den på mig 2 juni! Förvånad Tänk om den inte passar då.. hoppas hoppas. 

OT: hur får du till den gröna smileyn? Skrattande 
    Ja, det är klart att du ska få veta hur man gör tryck : sen - och sist D i följd.

Min passade som en smäck, men jag tog en storlek större än vad jag brukar ha i och med att jag läste att den var av ganska tjockt tyg, då jag har väldigt stora, ja du vet, så tänkte jag att det var bäst så och det funkade för mig, dock så är det en pytteglipa, men det är ingenting som syns. Du sa att du hade tagit en storlek större och jag tror att det kommer att gå bra.

Det låter som god mat, tror att vi kommer köra fläskfilé, kycklingfilé och varmrökt lax, kanske även quorn, har ett par vegetarianer som vi inte vill låta beta på gräsmattan.
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning