J8783 skrev 2012-04-28 01:39:39 följande:
Hi hi ja lite frälst låter det som

Raggar bil äger jag själv ingen, mamma har en. Pappa är inte helt förtjust i detta 50talet. Han åker hellre sin Volvo V70 he he he.. Oj tänkt om man kunde fått dekorera så! Håller med om pengarna, vi har planerat detta bröllopet i snart 10år. Ja sedan vi träffades. Vi ville denna gång skynda på lite och ha det så "billigt" som bara går.
Mestadels för att dom nuvarande äldre släktingarna ska få vara med denna dag.
Ja svärfar och svärmor ska hålla i maten åt oss, hon älskar matlagning och smaker m.m. Svärfar hade velat haft hamburgare och det där med korv och bröd. Festis osv. Men nja dra dit en grill sen att det blir rök os, och hungriga barn som drar i en, skriker efter mat och alla är otåliga. Vi kommer ha vanlig hemmagjord buffe istället. Men dock alkoholfri fest.. Trist för det hade varit skönt att slappna av till ett glas vin lite senare, när hela vigseln börjar lugna sig. Men har en del som inte klarar alkohol. Så hellre en ostökad fest då. Men sen dagen efter ska vi röja he he.. Vi är ganska städade raggare

Nej förresten är aldrig iväg på tex Power meet osv. Men mamma ska dra iväg nu den 7 juli. Fick veta för ca 1 månad sen att våra bästa vänner, ska gifta sig i smyg där då. Spännande om mamma lyckas få dom på kort.
Förlåt att jag inte har svarat, men har varit lite rädd för att bli för OT och spamma tråden, vilket ju inte är min mening.

Känner igen det där med att vissa inte tål alkohol, men vi gör som så att vi bjuder på välkomstskålen och läsk/mineralvatten och sen får gästerna ta med sig sin egen alkohol, vi håller nere vår budget, gästerna får de dom vill ha och det blir inte "gratis är gott". Vi klarar ju av att ha roligt och dricka ett par öl, men jag vet med mig att om det är gratis så pimplar folk som om det inte skulle finnas någon morgondag.
Vi ska också ha buffé, men vet inte riktigt vad vi ska ha, några tips?
Spännande med bröllop i smyg, funderade vi också på ett tag, men man vill ju faktiskt visa upps sig och ha fest! Men även fast vi inte har skickat ut några inbjudningskort så är det folk som har tackat nej, så från 45 personer så är vi nu nere på 36 personer.. folk utomlands, ska på annat bröllop, släkt som bråkar.. men,men.. vad ska man göra.