• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • daniiel
    1september2012 skrev 2012-04-15 11:19:40 följande:
    åh, där hittade jag minst 2 stycken jag skulle kunna tänka mig! :)
    thank you!
    Ja, jag tycker dom hade väldigt söta och fina klänningar faktiskt :)
  • J8783
    Loolloo skrev 2012-04-01 18:47:31 följande:
    Jag har fastnat för den här först och främst, kollat runt på andra klänningar jag också tänkt, men gubben min tyckte bäst om den här, och det är den jag tänker på mest :) så änsålänge ser det ut att bli denna, men man vet aldrig om det ändras, är ju dock 1 år kvar för min del, men skadar inte att titta i tid ;)

Åh lila som är så fint, om jag bara hade funnit en klänning i lila. Wow!! Drömmer
  • Amor in aeternum

Jag är riktigt klumpig, det ligger i min natur, därför vill jag inte utmana
    ödet med en vitt klänning, dessutom så har vi lite 50-tals inspirerat.

Den här har jag köpt:

• J8783
    Amor in aeternum skrev 2012-04-26 16:56:44 följande:
    Jag är riktigt klumpig, det ligger i min natur, därför vill jag inte utmana
    ödet med en vitt klänning, dessutom så har vi lite 50-tals inspirerat.

Den här har jag köpt:

ÅH denna som är så fin!!  Glad Denna tittade jag på också innan den jag köpte. Var bara så osäker på storlekarna för min kroppstyp. Halens va? Hur var denna i storleken?
  • Amor in aeternum
    J8783 skrev 2012-04-26 17:32:13 följande:
    ÅH denna som är så fin!!  Glad Denna tittade jag på också innan den jag köpte. Var bara så osäker på storlekarna för min kroppstyp. Halens va? Hur var denna i storleken?
    Den passar mig väldigt bra, jag har rätt stor byst så så det blev en liten pytteglipa (men så blir det alltid för mig), så det är bara att sätta ett par stygn så är den perfekt. I love it!

Men den är inte stretchig eller så utan det är rätt tjockt tyg så jag tror att den storleken du har eller en storlek över det blir bra. Jag köpte den på Ellos. Fick halva priset för både klänning och skor, så jag är rätt nöjd.
  • J8783
    Amor in aeternum skrev 2012-04-26 18:56:39 följande:
    Den passar mig väldigt bra, jag har rätt stor byst så så det blev en liten pytteglipa (men så blir det alltid för mig), så det är bara att sätta ett par stygn så är den perfekt. I love it!

Men den är inte stretchig eller så utan det är rätt tjockt tyg så jag tror att den storleken du har eller en storlek över det blir bra. Jag köpte den på Ellos. Fick halva priset för både klänning och skor, så jag är rätt nöjd.
    Hej. Tack för ditt svar.  
    Jag orkade inte hålla mig, jag beställde den idag jag med valde den vit/svarta. Jag drar 46-48. Valde storlek 52. Vet sen förut att en tunika skjorta jag köpte från ellos i storlek 50, var för liten. Den sprack (!) när jag skulle ta av mig den. (Utan knappar) Men blev så sugen på denna klänningen, ska på en rock n roll fest dagen efter vigseln och ville matcha sambon som skulle ha vit skjorta. 

Vilken tur att jag fick syn på denna igen, har längtat i smyg efter denna. Sist jag kollade fanns inte alla storlekarna inne. Jippie!!! Kommer bli så roligt att få göra sig 50tals fin i två dagar Flört

Oj långt skrivet nu, men kul ändå att få dela tankar med nån Skrattande 
  • Amor in aeternum
    J8783 skrev 2012-04-27 00:18:58 följande:
    Hej. Tack för ditt svar.  
    Jag orkade inte hålla mig, jag beställde den idag jag med valde den vit/svarta. Jag drar 46-48. Valde storlek 52. Vet sen förut att en tunika skjorta jag köpte från ellos i storlek 50, var för liten. Den sprack (!) när jag skulle ta av mig den. (Utan knappar) Men blev så sugen på denna klänningen, ska på en rock n roll fest dagen efter vigseln och ville matcha sambon som skulle ha vit skjorta. 

Vilken tur att jag fick syn på denna igen, har längtat i smyg efter denna. Sist jag kollade fanns inte alla storlekarna inne. Jippie!!! Kommer bli så roligt att få göra sig 50tals fin i två dagar Flört

Oj långt skrivet nu, men kul ändå att få dela tankar med nån Skrattande 
    Haha, vad roligt! Jag tror att den kommer att passa perfekt.

Oj, sprack den? Jag tror faktiskt att jag hade tur denna gången för jag vet att storlekarna brukar vara ganska små, de kanske har franska storlekar?

Och jag tror att du kommer att bli den snyggaste bruden på festen i den klänningen, helt klart!
    Det är bara roligt att prata av sig ibland, det är (vad det verkar som) inte så många som kör på
    50-tals tema, och jag älskar den epoken!
  • J8783
    Amor in aeternum skrev 2012-04-27 01:40:16 följande:
    Haha, vad roligt! Jag tror att den kommer att passa perfekt.

Oj, sprack den? Jag tror faktiskt att jag hade tur denna gången för jag vet att storlekarna brukar vara ganska små, de kanske har franska storlekar?

Och jag tror att du kommer att bli den snyggaste bruden på festen i den klänningen, helt klart!
    Det är bara roligt att prata av sig ibland, det är (vad det verkar som) inte så många som kör på
    50-tals tema, och jag älskar den epoken!
    Tack. Nja känner mig inte så vacker. Men väldigt glad Skrattande Jag är helt frälst i 50-talet. Haha, växt upp med LP skivor, Elvis Presley osv. Mamma är helt frälst så Flört

Kul att få skriva till dig, trevligt med folk som är så trevliga som du Solig
  • 1september2012

Jag har fått hem klänningen från Halens nu också.
    Den var jättefin och jättesöt, men den kändes inte rätt att ha som brudklänning,
    så den har jag också skickat tillbaks!

Däremot har jag hittat en jättefin, lång klänning i typ gammelrosa på HM.
    Den har ett axelband prytt med blommor.. Hur fin som helst..
    Men sambon ratade den direkt.. =/

• Amor in aeternum
    J8783 skrev 2012-04-27 22:42:02 följande:
    Tack. Nja känner mig inte så vacker. Men väldigt glad Skrattande Jag är helt frälst i 50-talet. Haha, växt upp med LP skivor, Elvis Presley osv. Mamma är helt frälst så Flört

Kul att få skriva till dig, trevligt med folk som är så trevliga som du Solig
    Ja, jag kan ju inte kalla mig själv frälst, men jag älskar musiken, klänningarna, frisyrerna, bilarna, eller jo, kah kanske är frälst ändå?! Har lyssnat mycket på och har spelat mycket musik ifrån 50/60/70 så det var naturligt för mig att välja den epoken. Brukar du åka på meetings och sånt också? Jag har aldrig varit på ett då vi inte har världens snyggast raggarbil (volvo v50)

Helst så skulle jag vilja inreda för bröllopet som en "Diner" med röda vinylbås och flottiga hamburgare, milkshakes och ha en jukebox ståendes någontstans, men sambon sa nej Det skulle nog kosta vääldigt mycket pengar och jag tror inte heller att gästerna skulle uppskatta att få flottiga händer och kläder. *suck*

Angående mammor.. om jag hade lyssnat på samma musik som min mamma så hade det blivit ett heeeelt annat bröllop då hon lyssnar på typ Michael Bolton och Martin Stenmarck. Jag har min pappa att tacka för min musiksmak!
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning