• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • 1september2012

Denna kom igår och jag ska skicka tillbaks den idag.
    Den kändes mer som ett nattlinne än en klänning.

Nu börjar jag dessutom känna lite panik, för
    igår bokade vi om vårt datum från 1 september till 28 juli.
    Lite drygt 2 månader kvar bara!

1september2012 skrev 2012-05-05 10:18:54 följande:
    Klänning
    Nu har jag beställt denna istället. får se hur den är! :)
  • Aodailady

Hej! Jag tycker först och främst att man ska känna sig vacker och bekväm i den klänning man valt. Det behöver inte vara en traditonell brudklänning. Jag ska ha på mig en vietnamesisk klänning i tunn silke, med vida byxor under. Den känns elegant och är lättburen. Har provat några traditionella västerländska brudklänningar men tycker att jag är för kort för såna, tycker också att tyget är för tungt. Känns som att jag drunknar lite liksom. Sen vill man ju inte att klänningen sitter för tajt, man vill ju äta massa mat och kunna slappna av :)

• skaraborg2012

Jag har skummat igenom tråden här lite och tänkte fråga, är det någon här som ska gifta sig i en Ida Sjöstedt klänning? Från Couture eller från den "vanliga" kollektionen. Nyfiken!

• J8783
    skaraborg2012 skrev 2012-05-17 12:01:27 följande:
    Jag har skummat igenom tråden här lite och tänkte fråga, är det någon här som ska gifta sig i en Ida Sjöstedt klänning? Från Couture eller från den "vanliga" kollektionen. Nyfiken!
    På sidan 2 av denna tråd finns en tjej som valt en Ida Sjöstedt klänning som finns med på första sidan, av ida sjöstedt kollektion, klännings bild 31. Det kanske hjälpte? Glad Vet ej om tjejen ska ha klänningen dock. 

Men kolla på sidan 2.  
  • skaraborg2012
    J8783 skrev 2012-05-17 12:40:29 följande:
    På sidan 2 av denna tråd finns en tjej som valt en Ida Sjöstedt klänning som finns med på första sidan, av ida sjöstedt kollektion, klännings bild 31. Det kanske hjälpte? Glad Vet ej om tjejen ska ha klänningen dock. 

Men kolla på sidan 2.  
    Tack det inlägget har jag lyckats missa!
    Det är nämligen så att jag lyckades klicka hem en Ida Sjöstedt klänning igår som jag kollat på ganska länge (dock möjligt att den kan vara en storlek för stor) och blev nyfiken på om någon annan valt någon att gifta sig i någon av hennes klänningar.

Jag har dock ett dilemma. Om denna klänning nu skulle passa och är lika fin på som jag hoppas att det är.
    Vad gör jag då med klänningen som jag redan lagt en deposition på i en bröllopsbutik? Vet någon vad de brukar ha för policy angående depositionen? Hjälp!
    Denna klänning är dock inte heller en så vanlig klänning, men det är en helt annan stil på den.

Jag har börjat bli så osäker på vilken jag ska välja!
  • Godis

Efter många om och men så bestämde jag mig till slut för denna.....

...och håller tummarna att jag når målvikten så man e fin i den Skrattande

• 1september2012

Är det någon som vet vart man kan hitta en sån här klänning i storlek 36/38?!
    Detta är min drömklänning!!!

Snälla hjälp mig!
    Jag gifter mig om två månader!

Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning