• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • fru i augusti

Den svarta kanten sitter fast på klänningen och utan extra underkjol är klänningen inte alls utstående. Den är jättefin ändå, men vill du ha lite puff så köp till en tyllunderkjol Jag älskar min bröllopsklänning och utan underkjolen kan jag använda den vid andra festligheter också.

• veronym

Denna klänning kommer jag gifta mig i. En elfenbensvit satinklänning.

• fru i augusti

Natur barn: Det gick inge bra att citera vet ej varför? Men ang din fråga om underkjolen på den vita klänningen med svarta prickar: Den svarta kanten sitter fast på klänningen, det är liksom som en extra påsydd kant inifrån och utan extra underkjol är klänningen inte alls utstående. Den är jättefin ändå, men vill du ha lite puff så köp till en tyllunderkjol. Sen tittade jag på den andra länken du lagt in också på klänningen från nattachias fashion (eller hur hon nu stavar?) och vi har precis lika smak du och jag för precis den beställde jag också!! (plus två Kina klänningar...) Jag hade jätteproblem med den säljaren, fel storlek första OCH andra leveransen, svårt att få tag på säljaren. Jag fick aldrig rätt storlek i vitt innan bröllopet och bytte därför tillslut mot en svart klänning med vitt band som jag tänkt använda någon annan gång. Den känns billig och precis som du skriver faller den inte så fint. För min del är den för vek kring bysten också med bara tunna skenor på var sida. Jag behöver något kraftigare kring bysten annats känms det som om den kommer halka ner och tyget var lite väl nätt tilltaget dessutom så den ser på mig lite väl urringad ut, men jag har stor byst också i o f sig. Nä jag röstar för den vita med svarta prickar på Min drömklänning helt klar, enkel, smickrande för figuren, rejäl kring bysten och ändå billig. Vad är det din blivande inte gillar med den?

• NaturBarn
    fru i augusti skrev 2012-04-05 07:54:25 följande:
    Natur barn: Det gick inge bra att citera vet ej varför? Men ang din fråga om underkjolen på den vita klänningen med svarta prickar: Den svarta kanten sitter fast på klänningen, det är liksom som en extra påsydd kant inifrån och utan extra underkjol är klänningen inte alls utstående. Den är jättefin ändå, men vill du ha lite puff så köp till en tyllunderkjol. Sen tittade jag på den andra länken du lagt in också på klänningen från nattachias fashion (eller hur hon nu stavar?) och vi har precis lika smak du och jag för precis den beställde jag också!! (plus två Kina klänningar...) Jag hade jätteproblem med den säljaren, fel storlek första OCH andra leveransen, svårt att få tag på säljaren. Jag fick aldrig rätt storlek i vitt innan bröllopet och bytte därför tillslut mot en svart klänning med vitt band som jag tänkt använda någon annan gång. Den känns billig och precis som du skriver faller den inte så fint. För min del är den för vek kring bysten också med bara tunna skenor på var sida. Jag behöver något kraftigare kring bysten annats känms det som om den kommer halka ner och tyget var lite väl nätt tilltaget dessutom så den ser på mig lite väl urringad ut, men jag har stor byst också i o f sig. Nä jag röstar för den vita med svarta prickar på Min drömklänning helt klar, enkel, smickrande för figuren, rejäl kring bysten och ändå billig. Vad är det din blivande inte gillar med den?

Jag ska skicka tillbaka båda klänningarna och få tillbaka pengarna. Hoppas att hon är så pass ärlig så jag får pengarna, lite osäker på henne. Men det ska bli skönt att slippa klänning-problemet med nattanicha, aldrig mer att jag handlar av henne!

Han har inte sagt exakt, men jag tror att det är prickarna. Han vill egentligen ha ett mer tradiotinellt bröllop, med mig i en vit lång klänning. Nu blir det bröllop i kommunhuset med bara närmsta familjen och sen buffe hemma hos oss. Då har vi mötts halvvägs, för jag ville att vi skulle rymma och gifta oss.

Jag visade honom dina bilder igår och han tyckte du va fin. Så det blir nog den prickiga klänningen.

• Guanaca
    veronym skrev 2012-04-05 07:34:32 följande:
    Denna klänning kommer jag gifta mig i. En elfenbensvit satinklänning.

Åh vad fin! Glad
    Var hittade du den?
    Gifter ni er borgerligt eller kyrkligt? Jag funderar på om min korta klänning är olämplig framför prästen Obestämd Den är alltså tajt och kort! Så funderar på att ev byta till något i stil med din.
    Har dock problem med såna "axellösa" modeller, de trycker ner bysten så det blir platt. Måste prova med nån "magic bra" och se om det funkar. För tycker klänningarna är jättesnygga!
  • 1september2012

WOOOHO!
    Idag fanns klänningen att beställa på bonprix!! =D
    Gissa om jag är lycklig!

Nu återstår bara att se om den passar mig.

• veronym

Den är från en fest/bröllopsbutik i Tammerfors. Tyckte också ofta med axelbandslösa klänningar att bysten ej blev fin i dom, men denna klänning helt underbart "kraftigt sydd/uppbyggd i överdelen att skulle ej ens behöva behå under, men kommer att ha ändå, då det känns bättre. 

• veronym

Guanaca :Kommer att gifta oss borgerligt. 

• fru i augusti

NaturBarn:
    Det är ju jättebra att ni kan mötas halvvägs!
    Och jag är säker på att din blivande kommer tycka du är alldeles underbart vacker där i kommunhuset!

• fru i augusti
    1september2012 skrev 2012-04-05 10:12:53 följande:
    WOOOHO!
    Idag fanns klänningen att beställa på bonprix!! =D
    Gissa om jag är lycklig!

Nu återstår bara att se om den passar mig.
    Har du en direktlänk till klänningen? Om du kunde lägga in den vore jag jättetacksam!

Nu när jag inte har mitt eget bröllop att planera längre ger jag mig helhjärtat in i att planera för min bästa kompis och hennes kille, haha, och jag tror hon skulle älska den där klänningen! Har letat på Bonprix men hittar den inte =(
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning