• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • J8783

Tycker allas klänningar var kanon finaDrömmer,  bra val. Ni kommer stråla i era fina klänningar. Solig

• Happie D
    J8783 skrev 2012-04-02 18:30:21 följande:
    Ja, jag blev kär inte kör:) Den vita är också jättefin!
  • muminmamman 81

Här är min enkla klänning, vi gifter oss i rådhuset så tyckte inte heller att nån vanlig brudklänning skulle funka..sen så tyckte jag så himla mkt om den!!!! Vet som sagt inte om jag ska ha en bolero, kavaj el kofta till den....nån som kan ge förslag?
    Mvh Nina

• lordoz
    muminmamman 81 skrev 2012-04-02 20:37:00 följande:
    Här är min enkla klänning, vi gifter oss i rådhuset så tyckte inte heller att nån vanlig brudklänning skulle funka..sen så tyckte jag så himla mkt om den!!!! Vet som sagt inte om jag ska ha en bolero, kavaj el kofta till den....nån som kan ge förslag?
    Mvh Nina

Det beror väl på när du ska gifta dig? Personligen tycker jag bäst om Bolero, men om det är för kallt så kanske kofta eller kavaj passar bättre?!
  • Sanna87

Vilka fina klänningar ni valt allihopa. Jag och min sambo kommer gifta oss på mallorca i slutet av augusti, och tack vare ett tips om denna tråden så har jag nu hittat en klänning jag föll för...

img.tradera.com/images/344/140189344_1.jpg

• Guanaca

Åå underbart Sanna87! :) superfin! Allas val är så vackra, och så bra inspiration i denna tråd :)

• fru i augusti
    NaturBarn skrev 2012-04-01 16:28:40 följande:

Vad less jag blir, hade suttit och skrivit ett inlägg, och länkat till bilder. Men min "kära" dator lever ett eget liv, och bestämde sig för att backa lite.. Gör om det lite snabbt..

Jag är en enkel flicka, som vill ha ett enkelt bröllop. Skulle aldrig ta på mig en brudklänning.

Vi har köpt en klänning. www.tradera.com/sexig-vit-klanning-stl-s--auk...

Till den har jag en vit bolero. Men det känns inte helt rätt.

Från en början var jag helt säker på vilken klänning jag vill ha. www.tradera.com/retro-50-tal-rockabilly-klann...

Men min fästman total-sågade den klänningen. Så jag har letat och letat. Svårt när man inte kommer överrens. Jag vill ha en klänning som jag känner mig helt bekväm i.

Vi gifte oss i augusti och jag köpte precis den klänningen med svarta prickar!! Hade en tyllunderkjol under också så jag fick riktigt mycket fluff =)

Har fått så himla mycket beröm för den klänningen. Om du vill kan du gå in här och titta på resultatet från vår dag: http://malinsvra.blogg.se/category/brollop-dop-klader.html

Jag kompletterade med röda skor. Om du tittar lite längre ner i bloggen finns en bild på dom också.

• 1september2012

SATAN I GATAN VAD FIN DENNA VAR!
    Vart har du hittat den?! =D *Vill ha*

Akka skrev 2012-04-01 21:36:26 följande:
    Denna ska jag ha när jag gifter mig den 12/5 =)
    Tuttan80: Jag gillar verkligen den klänningen mina tärnor ska ha den fast i svart!

• hsmamma

Vad fin du var i din klänning :)!

fru i augusti skrev 2012-04-03 20:26:31 följande:

Vi gifte oss i augusti och jag köpte precis den klänningen med svarta prickar!! Hade en tyllunderkjol under också så jag fick riktigt mycket fluff =)

Har fått så himla mycket beröm för den klänningen. Om du vill kan du gå in här och titta på resultatet från vår dag: malinsvra.blogg.se/category/brollop-dop-klade...

Jag kompletterade med röda skor. Om du tittar lite längre ner i bloggen finns en bild på dom också.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning