• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • Akka
    fru i augusti skrev 2012-04-05 12:09:21 följande:
    Har du en direktlänk till klänningen? Om du kunde lägga in den vore jag jättetacksam!

Nu när jag inte har mitt eget bröllop att planera längre ger jag mig helhjärtat in i att planera för min bästa kompis och hennes kille, haha, och jag tror hon skulle älska den där klänningen! Har letat på Bonprix men hittar den inte =(
    www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-baerroedsvart-946955/&type=image&sk=7439

Om det var den du menade =)
  • Sanna87

Tillbaka på ruta ett. Det kändes verkligen som jag hade hittat min klänning men inte efter naturbarns erfarenheter. Så nu är jakten igång igen. Hade ju hittat en liknande på werofashion men känner mig ändå inte helt hundra, är nye jätteförtjust i just satin. Hittade en fin på Ellos i spets men helst hade jag velat ha en knälång så denna känns nästan på gränsen för kort. Är ju väldigt förtjust i chiffongklänningen från bonprix med svart som flera har visat här i tråden. Svårt det här måste jag säga. www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/jsfn/_/N-1z141qqZ1z141fgZ1z141ll

• muminmamman 81
    1september2012 skrev 2012-04-04 14:28:38 följande:

Hittade den på haléns, så nu har jag beställt den därifrån för att se om det är något för mig.
    Beställde en i 85 cm och en i 95 cm för att se vilken som blir bäst.

Helst av allt skulle jag ju ha velat haft den från bonprix.. men vi får väl se, jag kanske
    blir störtförälskad i denna! =)

Hoppas du gillar den, för det gör jag
    Tog den som va 85cm..e själv bara 160cm..dela gärna me dig sen om vad du tyckte om den
    Mvh Nina 
  • lilja

Anser väl att jag har en icke traditonell klänning;

* 21 juli 2012 *
  • 1september2012

Ja, vi får se..
    Jag är 179 och har ganska lång överkropp och jag är inte så jättemkt för att visa hur mkt ben som helst,
    så vi får väl se vad jag tycker :)

muminmamman 81 skrev 2012-04-05 22:18:43 följande:

Hoppas du gillar den, för det gör jag
    Tog den som va 85cm..e själv bara 160cm..dela gärna me dig sen om vad du tyckte om den
    Mvh Nina
  • lorelei
    http://www.halens.se/mode-kvinna-%C3%B6verdelar-kl%C3%A4nningar-70/kl%C3%A4nning-078801/sorting$score,Descending/paging$1,81?phrase=VGVhdHJv&oc=007

Jag vill helst av allt ha en klänning i femtiotalsstil, men de jag hittat skenar iväg i pris.. Funderar på denna, men jag vet inte riktigt.. med underkjol, vita pärlor och ev band i midjan.. Kan den funka då?

Nästa jag funderar på är  http://www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-Strapless-Tea-length-Organza-Bridesmaid-Dress-With-Ruffle-(007001812)-g1812 fast i någon form av vitt..
    Är dock rädd för att beställa därifrån - då man inte får byta om den inte passar..

Så vad tycker ni? 
  • J8783
    Happie D skrev 2012-04-02 20:34:51 följande:
    Ja, jag blev kär inte kör:) Den vita är också jättefin!
    Jag förstod att det skulle vara kär Flört Hur många klänningar kan man egentligen köpa på sig hihi för jag blir mer fundersam över min redan köpta nu Skrattande När man ser alla andras fina klänningar. 
  • NaturBarn
    fru i augusti skrev 2012-04-05 11:49:33 följande:
    NaturBarn:
    Det är ju jättebra att ni kan mötas halvvägs!
    Och jag är säker på att din blivande kommer tycka du är alldeles underbart vacker där i kommunhuset!

Här kommer fler frågor!

Jag sitter och kollar på tradera, antar att du köpt din klänning av jetset-trends. Hon/han har två olika underkjolar, "Hellbunny" som ger mycket volym och "Collectif tyllunderkjol" som ger volym utan att vara utstående. Det är ju jättesvårt att veta vilken man ska välja. Så jag undrar vilken du har? Jag tycker din klänning ser ut att vara precis lagom utstående.

Å ena sidan vill jag ha mycket volym, men jag vill på samma gång inte ha för mycket!

• cccna

denna klänningen ska jag gifta mig i i augusti =)
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning