• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • cccna
    Guanaca skrev 2012-04-11 11:55:07 följande:
    Ja nu kom jag in på den också! Men M lär nog vara alldeles för stort :( Skulle gärna vilja ha den, gud så fin den är!
    Undrar om de kan få in fler i mindre storlekar? Kanske kan löna sig att fråga...
    ja ring kundtjänst eller något och fråga. dom är ganska stora i storlekarna också. Jag har L nu men ska ha M på bröllopet (håller på att gå ner i vikt) och jag får på mig M redan nu förutom att den är för liten över brösten.
  • Sanna87

cccna - wow vilken fin klänning och till det priset. Precis något i min stil som jag letat efter. Typiskt att den skulle vara slut.

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-11 14:14:01 följande:
    cccna - wow vilken fin klänning och till det priset. Precis något i min stil som jag letat efter. Typiskt att den skulle vara slut.
    Jag beställde precis en i storlek S!!!!! Drömmer
    Kikade in bara för att kolla och då fanns den minsann i S, inte längre i M! Så kolla med jämna mellanrum (en gång i timmen minst) he he.
    Hoppas bara att den kommer hem också, och inte är slut igen. Lustigt att det ändrade sig så.

Får väl se om Mallorca får se flera av denna klänning! Flört

Vad för skor passar till denna?

Får se om den sitter fint och känns bra. Eller om det blir min korta i mindre storlek.
  • Sanna87

Guanaca - var inne nu precis och då fanns det i small, men sen hittade jag ju en annan på nelly som jag blev kär i men plötsligt var den slut. Så jag har mailat och frågat om dem får in fler utav den, hoppas på det. Men jag funderar på att beställa den andra och skicka tillbaka den om det skulle vara så att dem får in fler utav den andra..

• Akka
    jepe2b skrev 2012-04-11 14:39:22 följande:

En fråga, jag som många av er andra blev väldigt förtjust i den på bonprix.se

www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-creme...

jag har redan hittat min klänning...tror jag...men ska vara gäst på två bröllop i sommar. Får man ha denna som gäst? tänkte den är ju inte helvit, eller är den för mycket vit för att det ska anses ok?

Den klänningen ska jag ha på mitt bröllop. Jag har den här hemma och jag tycker den är mer vit än cremevit.
    Är bröllopet du ska på väldigt tradionellt? Om jag själv inte skulle ha haft den när jag gifte mig hade jag inte haft problem med att någon gäst hade haft den. Den är verkligen prisvärd!
    Ingen av dom andra färgerna du hade kunnat tänka dig... om nu brudparet inte tycker att vitt passar sig på en gäst? 
  • augusti2012

Tänkte gifta mig i en gräddbakelse från början. Men det är inte jag. 
    Så denna vita fina klänning finns nu i min ägodel och jag är så lättad och nöjd. 
    Jag har hittat hem :) 

• cccna
    Guanaca skrev 2012-04-11 14:31:25 följande:
    Jag beställde precis en i storlek S!!!!! Drömmer
    Kikade in bara för att kolla och då fanns den minsann i S, inte längre i M! Så kolla med jämna mellanrum (en gång i timmen minst) he he.
    Hoppas bara att den kommer hem också, och inte är slut igen. Lustigt att det ändrade sig så.

Får väl se om Mallorca får se flera av denna klänning! Flört

Vad för skor passar till denna?

Får se om den sitter fint och känns bra. Eller om det blir min korta i mindre storlek.

härligt =) ja man får kika in i mellanåt och se :)

jag vet inte vilka skor man har, själv vill jag ha klackaskor men inte alls höga utan med en miniklack då jag vill att klänningen ska vara ner i marken och det går inte med för höga skor. sen är min sambo redan 5cm kortare än mig :P

• Sia

Denna klänning ska jag ha, med lite modifikation. Har tagit bort blommorna under bysten och kommer ha en vit bolero till. Passar perfekt till en stor bebismage! :)
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning