• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • evagust

CCNA. Mycket vacker klänning. Hur kommer ni att gifta Er?

• cccna
    evagust skrev 2012-04-09 15:40:57 följande:
    CCNA. Mycket vacker klänning. Hur kommer ni att gifta Er?

vi ska gifta oss kyrkligt och sen ha bröllopsfest i en lokal efter :) har alltid velat gifta mig kyrkligt.:)

• Guanaca

Ccna, får man fråga var du köpt den otroligt vackra klänningen?!

• cccna
    Guanaca skrev 2012-04-10 07:23:36 följande:
    Ccna, får man fråga var du köpt den otroligt vackra klänningen?!

nelly.com

tror det kostade 450kr :) har den hemma redan och den är exakt lika fin som på bild =)

• Guanaca

Tack cccna! Men den finns nog inte längre får, hittade ingen Den var verkligen otroligt fin!

• Guanaca

Den länken kommer bara till första sidan? Eller är det bara min telefon som är dum Klänningen som jag beställde från bubbleroom måste bytas till mindre storlek (mätte enligt deras storleksguide och skulle ha medium, men den var för stor såklart!) Vet dock inte om jag gillar den såg inte lika fin ut som på bild. Gillar inte spetsen, ser plastig ut! Så lite panik nu med 3 veckor kvar!

• cccna
    Guanaca skrev 2012-04-11 07:32:12 följande:
    Finns inte! Rynkar på näsan Utgått eller slut...
    jo jag kommer in på den. men verkar bara finnas kvar i storlek M
  • Guanaca
    cccna skrev 2012-04-11 09:26:27 följande:
    jo jag kommer in på den. men verkar bara finnas kvar i storlek M
    Ja nu kom jag in på den också! Men M lär nog vara alldeles för stort :( Skulle gärna vilja ha den, gud så fin den är!
    Undrar om de kan få in fler i mindre storlekar? Kanske kan löna sig att fråga...
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning