• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • Green

NaturBarn: Du får hälsa din blivande att han är nedröstad av dig + alla dina kompisar från BT Flört
    Den med prickarna var ju superfin! Mycket coolare än den helvita.

• daniiel
    NaturBarn skrev 2012-04-01 18:56:04 följande:

Jag är lite för snäll, och vill göra alla andra nöjda. Men ju mer jag tänker på det desto mer lutar jag åt att det blir den med svarta prickar. vi gifter oss om 5 månader, så det får mogna lite mer.

Det var prickarna han inte gillade.

Meeen.. du är ju bruden och då borde ju brudklänningen få vara ditt val :) Klart att det är kul om de andra också, speciellt blivande, också gillar klänningen, men som sagt.. det är ju du som ska bära den :) Du kan inte tänka dig en liknande modell men helvit då? Som en sorts kompromiss? :)
    Tex liknande dessa, honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651117-Greta.html och honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651061-Marilyn.html Eller någon från denna sidan www.dollycouture.com/ Även på www.etsy.com/ finns det ju många fina klänningar :)
  • Tuttan80

Jag gifter mig nu den 28:de=))

Denna klänningen ska ja ha=)))

Satinklänning

• Guanaca
    Tuttan80 skrev 2012-04-01 20:43:19 följande:

Jag gifter mig nu den 28:de=))

Denna klänningen ska ja ha=)))

Satinklänning

Vad snygg!
  • Akka

Denna ska jag ha när jag gifter mig den 12/5 =)
    Tuttan80: Jag gillar verkligen den klänningen mina tärnor ska ha den fast i svart!

• MissBroccoli

Jag ska ha den här när vi gifter oss i september

Hade först tänkt ha samma som dig Akka, fast i bärröd/svart :)

Får se om jag lyxar till det och byter klänning under festen då jag känner mig osäker på om jag kan låtabli att spilla på en vit klänning ;) Behåller den bärröda för den är jätte snygg och sitter som ett smäck trotts mina runda former.

• Palolem

Jag ska ha den här. Kommer att vara gravid i v 28 då. Ska ha ballerinaskor till. 
  • jurga

här kommer min :) sydde i china, blev mycket fint, är så nöjd!
  • Anel

Gifter oss borgerligt nu i maj på flygplatsen innan vi drar till ROM och Amalfi kusten ♥

Det skall bli underbart!

Jag kommer ha denna klänningen av Maria Westerlind - såå fin tycker jag :)

Heading Products

Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning