• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • fru i augusti

Tack så mycket!

hsmamma skrev 2012-04-03 20:47:52 följande:
    Vad fin du var i din klänning :)!
  • 1september2012

Denna var också superfin! Vart har du hittat den?

muminmamman 81 skrev 2012-04-02 20:37:00 följande:
    Här är min enkla klänning, vi gifter oss i rådhuset så tyckte inte heller att nån vanlig brudklänning skulle funka..sen så tyckte jag så himla mkt om den!!!! Vet som sagt inte om jag ska ha en bolero, kavaj el kofta till den....nån som kan ge förslag?
    Mvh Nina

• MissBroccoli
    1september2012 skrev 2012-04-03 20:46:40 följande:
    SATAN I GATAN VAD FIN DENNA VAR!
    Vart har du hittat den?! =D *Vill ha*

Den finns hos www.bonprix.se

Kolla under långa aftonklänningar (fattar inte varför den ligger under långa och unte under korta). Jag beställde hem flera klänningar från bonprix och provade å skickade tillbaka de jag inte ville ha, jätte smidigt! jag har som sagt köpt samma klänning fast bärröd/svart å tycker jätte mycket om den!

• muminmamman 81
    1september2012 skrev 2012-04-04 06:30:13 följande:
    Denna var också superfin! Vart har du hittat den?
    halens har den, bubbleroom hade..vet ej om dom har fått in den igen...verkar väldigt populät inför studenten
    Mvh Nina 
  • 1september2012
    MissBroccoli skrev 2012-04-04 08:04:47 följande:

Den finns hos www.bonprix.se

Kolla under långa aftonklänningar (fattar inte varför den ligger under långa och unte under korta). Jag beställde hem flera klänningar från bonprix och provade å skickade tillbaka de jag inte ville ha, jätte smidigt! jag har som sagt köpt samma klänning fast bärröd/svart å tycker jätte mycket om den!

Jättemkt fina klänningar ju!
    Dessvärre är den vit-svarta utsåld =/ ÅÅÅH! =(
  • Anny
    fru i augusti skrev 2012-04-03 20:26:31 följande:

Vi gifte oss i augusti och jag köpte precis den klänningen med svarta prickar!! Hade en tyllunderkjol under också så jag fick riktigt mycket fluff =)

Har fått så himla mycket beröm för den klänningen. Om du vill kan du gå in här och titta på resultatet från vår dag: malinsvra.blogg.se/category/brollop-dop-klade...

Jag kompletterade med röda skor. Om du tittar lite längre ner i bloggen finns en bild på dom också.

Suuuuperfin du var!! Grattis! =)
  • NaturBarn
    fru i augusti skrev 2012-04-03 20:26:31 följande:

Vi gifte oss i augusti och jag köpte precis den klänningen med svarta prickar!! Hade en tyllunderkjol under också så jag fick riktigt mycket fluff =)

Har fått så himla mycket beröm för den klänningen. Om du vill kan du gå in här och titta på resultatet från vår dag: malinsvra.blogg.se/category/brollop-dop-klade...

Jag kompletterade med röda skor. Om du tittar lite längre ner i bloggen finns en bild på dom också.

Åhh, vad fin du va! Precis som jag vill se ut!

Jag tror att jag bestämt mig för den klänningen! Men jag kommer nog ändra lite på den. Min fästman kommer ha en lila skjorta, så då tänkte jag matcha honom med lila skor och lila band i midjan.

Och sen funderar på på det svarta tyllkanten, i annonsen står det att den sitter på en underkjol som ingår i auktionen. Men jag tycker det ser ut som den sitter fast på klänningen. Nu kan ju du svara på min fråga, mailade säljaren, men hon har inte svarat.

Jag funderar på att köpa en vit underkjol, och skippa den svarta.

Har du bara underkjolen som ingick i auktionen?

• Sanna87

Naturbarn - jag har letat klänning som en tok, men sen är jag för snål och vill inte lägga för mkt pengar på klänningen, och så såg jag en utav dem klänningar du visade här i tråden och föll pladask för den vita med svart band i midjan. Har du bställt denna klänning från annonsören på tradera eller har du köpt den ngn annanstans? Har du fått hem den och hur gick det att beställa, funkade det bra? Är klänningen likvärdig i verkligheten. Var den bra paketerad mot skador? Många frågor nu =)

• NaturBarn
    Sanna87 skrev 2012-04-04 11:13:15 följande:
    Naturbarn - jag har letat klänning som en tok, men sen är jag för snål och vill inte lägga för mkt pengar på klänningen, och så såg jag en utav dem klänningar du visade här i tråden och föll pladask för den vita med svart band i midjan. Har du bställt denna klänning från annonsören på tradera eller har du köpt den ngn annanstans? Har du fått hem den och hur gick det att beställa, funkade det bra? Är klänningen likvärdig i verkligheten. Var den bra paketerad mot skador? Många frågor nu =)

Jag är likadan, vill inte lägga för mycket pengar på en klänning.

Jag köpte klänningen från natthanchia fashion på tradera. Tycker den ser jättefin ut på bilden, tyvärr är den inte det i verkligheten. Min sambo tycker om den, men jag känner mig väldigt obekväm i den.

Klänningen är väldigt enkel, jag skulle säga "typisk kina klänning" (men det kanske är fördomsfullt, många verkar nöjda med sina kina klänningar.) Klänningen duger, men den är inte bra sydd. Den sitter dåligt och den "lägger sig i rumpan". Kjoldelen är ganska vid, så när man står still så veckar den sig lite. Helt ok om ett veck inte hade lagt sig precis i rumpan.Den är ganska genomskinlig och känns lite stel.

Om jag vetat hur klänningen var, hade jag inte köpt den.

Till att börja med gick det bra, klänningen kom dagen efter jag betalat auktionen. den var ok paketerad, i två plastpåsar, ungefär som när du beställer från HM. Det var 5 fläckar på klänningnen, så jag klagade till säljaren. Hon ville se bilder på fläckarna, men sen hörde hon inte av sig. Vi försökte ringa till henne men nummret fanns inte. Efter att jag skickat ett lite vassare mail till henne så skickade hon en ny klänning. Jag har inte hunnit öppna den nya klänningen än. Hoppas att det inte är några fläckar på den.

Jag kommer ju inte använda den här klänningen, helt bortkastade pengar för min del.

• 1september2012
    muminmamman 81 skrev 2012-04-04 09:37:01 följande:
    halens har den, bubbleroom hade..vet ej om dom har fått in den igen...verkar väldigt populät inför studenten
    Mvh Nina

Hittade den på haléns, så nu har jag beställt den därifrån för att se om det är något för mig.
    Beställde en i 85 cm och en i 95 cm för att se vilken som blir bäst.

Helst av allt skulle jag ju ha velat haft den från bonprix.. men vi får väl se, jag kanske
    blir störtförälskad i denna! =)

Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning