• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • J8783
    Amor in aeternum skrev 2012-05-01 01:36:29 följande:
    Ja, det är klart att du ska få veta hur man gör tryck : sen - och sist D i följd.

Min passade som en smäck, men jag tog en storlek större än vad jag brukar ha i och med att jag läste att den var av ganska tjockt tyg, då jag har väldigt stora, ja du vet, så tänkte jag att det var bäst så och det funkade för mig, dock så är det en pytteglipa, men det är ingenting som syns. Du sa att du hade tagit en storlek större och jag tror att det kommer att gå bra.

Det låter som god mat, tror att vi kommer köra fläskfilé, kycklingfilé och varmrökt lax, kanske även quorn, har ett par vegetarianer som vi inte vill låta beta på gräsmattan.
    Tack, provar nu då att få till den  

Det lät jätte gott! :) Nej haha förlåt fick till ett litet skratt, lät så komiskt. Vi har inga vegetarianer, men laktosintolleranta och några som är lite kinky på mat

Får jag lägga dig i min lista här? Så kanske jag får skriva gb inlägg också? Slipper då kapa tråden mer {#emotions_dlg.flower} 
  • Amor in aeternum
    J8783 skrev 2012-05-01 14:43:59 följande:
    Tack, provar nu då att få till den  

Det lät jätte gott! :) Nej haha förlåt fick till ett litet skratt, lät så komiskt. Vi har inga vegetarianer, men laktosintolleranta och några som är lite kinky på mat

Får jag lägga dig i min lista här? Så kanske jag får skriva gb inlägg också? Slipper då kapa tråden mer {#emotions_dlg.flower} 
    Visst får du det, inga problem!
  • Juni 2012

Min klänning hittade jag i mammas garderob (eller, hon berättade att den fanns där). Hon hade köpt den på Myrorna förra sommaren, men aldrig använt den för den var för liten. Jag har låtit sy in den. Klänningen var gratis och sömnaden också. Solig

• J8783
    Amor in aeternum skrev 2012-05-01 14:49:49 följande:
    Visst får du det, inga problem!
    Kul Tack!
  • ehlin82

Här är min klänning. Syddes upp av en vän förra sommaren då jag och min sambo var värdpar på ett bröllop. O nu blir det min bröllopsklänning oxå. Gjord i Thaisiden.

• lordoz
    ehlin82 skrev 2012-05-01 23:40:45 följande:
    Här är min klänning. Syddes upp av en vän förra sommaren då jag och min sambo var värdpar på ett bröllop. O nu blir det min bröllopsklänning oxå. Gjord i Thaisiden.

Jättefin!!!!
  • 1september2012
    Klänning
    Nu har jag beställt denna istället. får se hur den är! :)
  • hsmamma

1september2012: vilken fin. Vart hitta du den?

• J8783

Jag börjar ångra mig också Funderar på denna istället, och ha min 50tals klänning dagen efter på en fest med samma tema. 

Men samtidigt mår jag dåligt för mamma betalade den förra åt mig Skäms Och dyr var den för en enkel klänning.. suck hur ska jag göra??
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning