• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • 1september2012

DU ÄR HELT UNDERBAR!!!!

Du kan ha räddat min bröllopsdag!
    TUSEN TACK!

Egentligen hade jag velat haft en hellång klänning, men denna var också HELT KLART ett alternativ!
    Jag har beställt en nu!

TUSEN TACK!!

Raki skrev 2012-05-25 00:04:55 följande:
    1September, jag har precis beställt en liknande klänning som du söker på www.modehus.nu/prod.php?id=54013. Kanske kan vara något för dig....
  • Sanna87

Ahl, jag blir snart tokig av allt klänningsletande, har hittat sååå många snygga "vanliga" klänningar men ingen tillverkar något i vitt. Hittade en lång halterneckklänning på Gina nu som var supersnygg, men den var turkos. Någon som ska gifta sig i ngn annan färg än vitt? Vill ju helst ha vitt men lilla jag är ju så kräsen. 1september - har hittat flera liknande din fast utan det svarta bandet, men det borde ju vara lätt att köpa ett eget svart band att knyta i. Jag har sökt på typ chiffongklänning, vit balklänning eller liknande på blocket och det har funnits några. Hoppas annars du blir nöjd med även den korta versionen :)

• Sanna87

Nu har jag beställt en klänning, äntligen. hoppas få den i veckan, så hoppas den passar då =)
    Den här blev det tillslut...
    White Chiffon Gown Dress

• PimPim83
    Sanna87 skrev 2012-06-11 14:12:08 följande:
    Nu har jag beställt en klänning, äntligen. hoppas få den i veckan, så hoppas den passar då =)
    White Chiffon Gown Dress
    Åh! Den har jag också spanat på. Visa gärna bild på hur den ser ut i verkligheten! Vill gärna höra vad du tyckte om att beställa från företaget också...
  • Guanaca

Kul Sanna Den är verkligen vacker! Hoppas den passar och är lika fin i verkligheten.

• Tin

Jag är inne på att ha denna på bröllopet.. fast kanske i vitt..

• Pertinax

Såhär ser min klänning ut som jag till slut hittade. Men jag måste säga att den sitter väldigt mycket snyggare på mig...

• Godis
    Trodde jag hade bestämt mig men.... Just nu står det mellan dessa två:

Eller,

Jag tillhör den kurviga skaran. Planerar att ha en pälsliknande sak över axlarna. 
  • yavanna81
    Sanna87 skrev 2012-05-27 21:34:40 följande:
    Ahl, jag blir snart tokig av allt klänningsletande, har hittat sååå många snygga "vanliga" klänningar men ingen tillverkar något i vitt. Hittade en lång halterneckklänning på Gina nu som var supersnygg, men den var turkos. Någon som ska gifta sig i ngn annan färg än vitt? Vill ju helst ha vitt men lilla jag är ju så kräsen. 1september - har hittat flera liknande din fast utan det svarta bandet, men det borde ju vara lätt att köpa ett eget svart band att knyta i. Jag har sökt på typ chiffongklänning, vit balklänning eller liknande på blocket och det har funnits några. Hoppas annars du blir nöjd med även den korta versionen :)
    Jag ska ha en olivgrön klänning. Tyckte aldrig det var viktigt att den skulle vara vit och är väldigt förtjust i färgen och tyget.
  • 1september2012

ÅH! Vart hittar man denna?

Sanna87 skrev 2012-06-11 14:12:08 följande:
    White Chiffon Gown Dress
Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning