NaturBarn skrev 2012-04-04 13:25:42 följande:
Jag är likadan, vill inte lägga för mycket pengar på en klänning.
Jag köpte klänningen från natthanchia fashion på tradera. Tycker den ser jättefin ut på bilden, tyvärr är den inte det i verkligheten. Min sambo tycker om den, men jag känner mig väldigt obekväm i den.
Klänningen är väldigt enkel, jag skulle säga "typisk kina klänning" (men det kanske är fördomsfullt, många verkar nöjda med sina kina klänningar.) Klänningen duger, men den är inte bra sydd. Den sitter dåligt och den "lägger sig i rumpan". Kjoldelen är ganska vid, så när man står still så veckar den sig lite. Helt ok om ett veck inte hade lagt sig precis i rumpan.Den är ganska genomskinlig och känns lite stel.
Om jag vetat hur klänningen var, hade jag inte köpt den.
Till att börja med gick det bra, klänningen kom dagen efter jag betalat auktionen. den var ok paketerad, i två plastpåsar, ungefär som när du beställer från HM. Det var 5 fläckar på klänningnen, så jag klagade till säljaren. Hon ville se bilder på fläckarna, men sen hörde hon inte av sig. Vi försökte ringa till henne men nummret fanns inte. Efter att jag skickat ett lite vassare mail till henne så skickade hon en ny klänning. Jag har inte hunnit öppna den nya klänningen än. Hoppas att det inte är några fläckar på den.
Jag kommer ju inte använda den här klänningen, helt bortkastade pengar för min del.
Nu har jag öppnat den nya klänningen och det är fläckar på den med + att underkjolen är längre än "överkjolen".
Jag blir så less!