• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • ichboll
    förortsbruden skrev 2012-03-14 19:26:32 följande:
    Har ni något tips om var man kan tillbinga bröllopsnatten?
    Vi gifter oss i Mariestad men kan tänka oss att åka iväg (en liten bit) för hotellen i Mariestad är inte superroliga..
    Vi kände precis likadant så vi beslutade att spara dom pengarna och lyxa till det hemma ist... visst kan jag hålla med om att det e tråkigt men tycker inte att hotellen i Skövde är lockande så mer pengar till bröllopsresan ;P
    Inge bra tips tyvärr men jag förstår ert dilemma.....
  • lenalong

Majastina: ja visst är den kyrkan otrolig! Vi bor i tibro men min far är från vättak så jag har spenderat mkt tid därute :) skulle gärna bo närmare Tidaholm, de är mysigt där tycker jag! Ja 50-tals tema växte fram eftersom min klänning givet skulle vara i det temat (älskar de modet) o ja till slut hamnade vi där :) Vart o när gifter ni er?

• Lady Lancelot

Hejsan alla brudar!
    jag och min sambo gifter oss i Hova kyra 7/7 och bröllopet blir ett medeltida sådant. Nu börjar bitarna trilla på plats Skrattande eftersom bröllopet pågår i två dagar dvs cermonin i kyrkan lör och bröllopsgästabudet sön. Får vi ju två kvällars fest så vi har bokat in två trubadurer. Bröllopsgästabudet  blir helstekt gris med tillbehör. Vi funderade oxå på var vi skulle vara på bröllopsnatten när Hova absolut inte har några romantiska hotell. Så vi bestämde att vi sover i ett stort tält med massor levande ljus så hör vi hästarna gnägga utanför riktigt romantisk. tror att vissa inte skulle vilja detta men tur man är olika Flört. Bara man har tillgång till toa i  närheten fixa vi det mesta.

• Lady Lancelot
    förortsbruden skrev 2012-03-14 19:26:32 följande:
    Har ni något tips om var man kan tillbinga bröllopsnatten?
    Vi gifter oss i Mariestad men kan tänka oss att åka iväg (en liten bit) för hotellen i Mariestad är inte superroliga..
    Det finns ett hotell i mariestad som heter Vikoria, ser inte mycket ut för världen men min väninna  bodde med sin man en helg där och sade att det var jätte romantiskt och mysigt. nu var det ju några årsedan men ring eller gå dit och kolla i alla fall. Mösseberg  och Knistad finns ju men det ligger en bit bort. Lycka till!
  • MajaStina
    lenalong skrev 2012-03-17 06:45:09 följande:
    Majastina: ja visst är den kyrkan otrolig! Vi bor i tibro men min far är från vättak så jag har spenderat mkt tid därute :) skulle gärna bo närmare Tidaholm, de är mysigt där tycker jag! Ja 50-tals tema växte fram eftersom min klänning givet skulle vara i det temat (älskar de modet) o ja till slut hamnade vi där :) Vart o när gifter ni er?
    Ja, Tidaholm är mysigt, jag håller med! Lite lagom sådär. Vi gifter oss den 1 september i Baltaks Kyrka. Det är den kyrkan där jag är döpt och konfirmerad plus att våra flickor är döpta där, så det föll sig naturligt. Nu blir vi inte många o fyller inte kyrkan på långa vägar, men det gör mej inget. Bara det blir vackert!! Och att gubben 2B svarar JA!! Hihi! Roligt att det dyker upp lite Skaraborgare man kan byta tips med!!
  • vår2012

Hej!

Vi gifter oss 7/7 i Varola kyrka och festen hålls i korsberga byggdegård. Börjar få panik då jag inser hur mkt det är kvar att göra.

Någon som har tips på bra fotograf? Var ska ni göra hår/smink? Har ni bestämt ingångs och utgångsmusik? Vi får beslutsångest bara vi börjar fundera på det. Vet någon hur tex restaurang skolorna gör, tar dom bara beställningar under terminerna eller även under lov?

Tror jag har börjat lite i fel ände med planeringen. Brudklänning (2st) inköpta redan förra sommaren, näbbklänningar köpta för länge sedan, dekorationer i massor är köpta, ringar beställda osv. Men har inte ens fått iväg inbjudningarna än så det är väl dax att sätta fart nu :)

• Lady Lancelot

Vår 2012: Då har vi ju samma dag, vi har "prototypen för inbjdningskorten klara så jag har inte heller skickat iväg dem än så då är vi sena bägge Flört ingångsmusik skall nog vara från filmen Dansa med vargar och utgång ska vi ha två har inte bestämt riktigt än.

• Memmsan

Heej alla Skaraborgbrudar!

Här är en till. Kul tråd tycker jag =)

Vi gifter oss i Ledsjökyrka den 28/7. Vi lägger stor vikt vid just den kyrkliga vigseln, vi har en pastor som viger oss och nära vänner som sjunger och spelar. Vi kommer gå in till den klassiska ingångsmarchen av               F Mendelssohn och vi kommer att gå ut till Calle Moreus "Underbart".  Vi kommer att ha en brudskål på kyrkbacken för alla eventuella gäster som kommer till kyrkan men som inte kommer med till festen och för de andra gästerna också så klart =).
    Vi kommer att ha vår fest i Lundsbrunns bygdegård, vilken är bokad och klar!
    Vi kommer att ha ca 70 gäster, vilka kommer att bjudas på tvårätters från Linas Mattips i Skara, för- och varmrätt, vilket vi fått menyförslag på i veckan, bara att bestäma sig då... 
    Efterrätten kommer att bestå av bröllopstårta, som vi inte hittat någon bra konditor till än, tar gärna emot tips kring Skara/Lidköping/Götene/skövde-trakten.
    Vi kommer att ha lite dans efter middagen, om det hinns med då vi vill prioritera tal, spex och sånt.
    Vi kommer att bjuda på vin och öl men ingen starksprit.
    Min klänning är inhandlad på St Remi i Skövde, underbar skapelse med hjärtformad urringning med drapering, knappar i ryggen och ett lååångt släp. Till detta kommer jag bära ett flor, pärlor, blå skor från Spanien (inspirerade av SATC). Håret kommer min frisör Ida att fixa, en större knut i nacken blir det nog.
    Min fästman kommer högst troligen hyra från samma ställe som jag köpt min klänning på, skall provas om några veckor. Svårt att få till tider till all planering, börjar jag känna Skäms..
    Mina tre vänner kommer att vara tärnor och min fästmans bror kommer att vara bestman. Vi har våra brosor med respektive som värdpar och jag har inte lagt mig i deras planering nått, *stolt*.
    Behöver hitta en florist som är relativt billig eller billigare än Interflora i alla fall, tråkiga priser för allt som har med bröllop där..tyvärr..
    Högst troligen kommer en vän som är hobby-bröllopsfotograf att fotografera och filma oss den stora dagen. Har även många vänner som har fotografering som hobby, så jag tror det kommer att bli en och annan fin bild att sparar Skrattande

Känns som vi har koll på läget även om inte allt är klart. Men det tar tid och energi att planera, jag antar att ni andra också tänker på den stora dagen, typ hela tiden.. Förstås roligt men ibland får man ta en bröllopspause och göra annat.
    Men Gud vad jag längtar tills vi står i kyrkan och vår pastor säger, "ni är nu äkta makar" !

Gud vad jag tjatar om mig själv men tänkte att det var kul att uppdatera er andra när jag dyker upp här  efter att ni "hållt på ett tag" =)

Kul att höra om er andra och många tips att ta del av!

Kram kram

• Ajje82

Tips på konditor i Skara då kan du höra med livsmedelsprogrammet på katedral dom tar 35:- biten. Det enda stället jag kollat på i Lidköping är Emilies för att dom helt enkelt är bäst men dom var jätte dyra, själva kommer vi att ha en vän som bakar. Vi kände att det är inte värt att lägga så mycket pengar på tårtan, men det är vad vi tyckte.

Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012