Heej alla Skaraborgbrudar!
Här är en till. Kul tråd tycker jag =)
Vi gifter oss i Ledsjökyrka den 28/7. Vi lägger stor vikt vid just den kyrkliga vigseln, vi har en pastor som viger oss och nära vänner som sjunger och spelar. Vi kommer gå in till den klassiska ingångsmarchen av F Mendelssohn och vi kommer att gå ut till Calle Moreus "Underbart". Vi kommer att ha en brudskål på kyrkbacken för alla eventuella gäster som kommer till kyrkan men som inte kommer med till festen och för de andra gästerna också så klart =).
Vi kommer att ha vår fest i Lundsbrunns bygdegård, vilken är bokad och klar!
Vi kommer att ha ca 70 gäster, vilka kommer att bjudas på tvårätters från Linas Mattips i Skara, för- och varmrätt, vilket vi fått menyförslag på i veckan, bara att bestäma sig då...
Efterrätten kommer att bestå av bröllopstårta, som vi inte hittat någon bra konditor till än, tar gärna emot tips kring Skara/Lidköping/Götene/skövde-trakten.
Vi kommer att ha lite dans efter middagen, om det hinns med då vi vill prioritera tal, spex och sånt.
Vi kommer att bjuda på vin och öl men ingen starksprit.
Min klänning är inhandlad på St Remi i Skövde, underbar skapelse med hjärtformad urringning med drapering, knappar i ryggen och ett lååångt släp. Till detta kommer jag bära ett flor, pärlor, blå skor från Spanien (inspirerade av SATC). Håret kommer min frisör Ida att fixa, en större knut i nacken blir det nog.
Min fästman kommer högst troligen hyra från samma ställe som jag köpt min klänning på, skall provas om några veckor. Svårt att få till tider till all planering, börjar jag känna
..
Mina tre vänner kommer att vara tärnor och min fästmans bror kommer att vara bestman. Vi har våra brosor med respektive som värdpar och jag har inte lagt mig i deras planering nått, *stolt*.
Behöver hitta en florist som är relativt billig eller billigare än Interflora i alla fall, tråkiga priser för allt som har med bröllop där..tyvärr..
Högst troligen kommer en vän som är hobby-bröllopsfotograf att fotografera och filma oss den stora dagen. Har även många vänner som har fotografering som hobby, så jag tror det kommer att bli en och annan fin bild att sparar 
Känns som vi har koll på läget även om inte allt är klart. Men det tar tid och energi att planera, jag antar att ni andra också tänker på den stora dagen, typ hela tiden.. Förstås roligt men ibland får man ta en bröllopspause och göra annat.
Men Gud vad jag längtar tills vi står i kyrkan och vår pastor säger, "ni är nu äkta makar" !
Gud vad jag tjatar om mig själv men tänkte att det var kul att uppdatera er andra när jag dyker upp här efter att ni "hållt på ett tag" =)
Kul att höra om er andra och många tips att ta del av!
Kram kram