• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • grynet103

Hallå skaraborgsbrudar! Hur går det för er? Själv gifter jag mig uppe på Hällekis Säteri på Kinnekulle den 14 juli och det mesta är klart! Dock så har jag inte fixat tårtan ännu, för så som jag vill ha det, men små tårtbakelser och bara en vanlig tårta högst upp på tårtställningen som jag och blivande mannen kan skära en bit ifrån, funkade inte...blir tydligen för mycket jobb att göra så många tårtbakelser så jag är lite besviken! :S

Sen har vi inte klart för oss hur vi ska ta oss från vigseln till festplatsen...vi har bokat häst och vagn, men de ska ha 3000 kr, och just nu känns det rätt dyrt då vi redan spräckt budgeten flera ggr om! Så nu letar vi med ljus och lyckta efter någon som har en fin bil som kan köra oss istället!

Annars är det bara festprogram och bordsplacering kvar och fixa skor till hela familjen! Bröllopsklänningen har kommit så jag ska till brudbutiken så fort jag kan och prova den!!

Idag är det precis 75 dagar kvar till vigseln, det närmar sig med stormsteg!! :)

Kika gärna in på vår bröllopshemsida!

http://ulrikaochviddesbrollop.brollopssajt.se/valkommen

• SkövdeSophie

Var är alla Skövde brudar? Är det bara jag och Annelie?

• vår2012

Någon som vet bra frisör/smink i skövde eller hjo? Letar även florist och konditor som är bra. Börjar få smått panik med bara två månader kvar och massor!!!! kvar att göra.

Letar även efter solist till kyrkan, någon som vet någon duktig?

Tror jag har hamnat i någon slags koma nu när det närmar sej :) Blir så stressad av att det är mkt kvar att göra så jag får inget gjort istället. Men det är väl bara att börja bocka av på listan för sakerna blir ju inte gjorda av sej själva.

• annelie1981

När gifter du dig? Jag har en kompis som gör väldigt fina tårtor, hon ska göra vår bröllopstårta.

vår2012 skrev 2012-04-30 11:34:58 följande:

Någon som vet bra frisör/smink i skövde eller hjo? Letar även florist och konditor som är bra. Börjar få smått panik med bara två månader kvar och massor!!!! kvar att göra.

Tror jag har hamnat i någon slags koma nu när det närmar sej :) Blir så stressad av att det är mkt kvar att göra så jag får inget gjort istället. Men det är väl bara att börja bocka av på listan för sakerna blir ju inte gjorda av sej själva.

• grynet103

Känner en tjej i skövde som sjunger jättefint och som brukar sjunga på bröllop! Hon heter Jenny och hennes nr är 073-3191815

Hon brukar lägga ut sina visitkort lite här och där så därför tror jag det är ok att skriva hennes nummer här! :)

vår2012 skrev 2012-04-30 11:34:58 följande:

• annelie1981

Jenny ska sjunga på vårt bröllop =)

grynet103 skrev 2012-04-30 13:54:04 följande:

Känner en tjej i skövde som sjunger jättefint och som brukar sjunga på bröllop! Hon heter Jenny och hennes nr är 073-3191815

Hon brukar lägga ut sina visitkort lite här och där så därför tror jag det är ok att skriva hennes nummer här! :)

• Ajje82

För min del är det 19 dagkarlar och det mesta är fixat håller på att kolla efter kläder till åran son nu

• vår2012

Vi gifter oss 7/7 i Vreten kyrka :) Ska ringa och kolla med tjejen som sjunger, tack för tipset.

annelie1981 du får jättegärna kolla med din kompis om hon vill ha fler beställningar :) Var bor hon någonstans?

• Hairspraymaniac
    skaraborg2012 skrev 2012-04-25 16:40:32 följande:
    Brudar,

Jag skulle verkligen behöva er hjälp om tips på frisör i Hjo, behöver dessutom hitta någon som kan fixa smink med! Känner som jag kanske sagt tidigare, inte alls till trakten.
    Hjo råkar nämligen vara närmst vår festlokal, och då vi ska sova där dagarna innan känns det bäst att hitta någon i just Hjo för att slippa stress på den stora dagen.

Vi åkte genom Hjo häromdagen, dock efter stängningstid så kunde inte prata med någon, men noterade att det faktiskt finns flera stycken frisör salonger.

Men nu till frågan, vilken ska jag kontakta???!! Hade verkligen, verkligen uppskattat rekommendationer! Börjar få PANIK då jag inte känner någon alls som kan tipsa mig om något här i trakten! Vill inte bara välja någon helt i blindo.

HJÄLP!!!!
    Ska gifta mig här i hjo den 30/6, jag kommer göra mitt hår hos "hair i hjo", de tar 900/h för både uppsättning och smink. :) De är jätteduktiga!
Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012