• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • skaraborg2012
    MajaStina skrev 2012-05-17 21:24:54 följande:
    Jag tror faktiskt inte du får tillbaks den om du avbokar, men jag är inte riktigt säker. Har för mig att dom nämnde det på stället där min fästman hyr sin utstyrsel. Synd om du inte skulle få tillbaks den pengen...
    När jag sökte lite på nätet hittade jag följande text:
    "Du har rätt att avbeställa köpet så länge du inte har fått din brudklänning som du lagt handpenning för. Väljer du att avbeställa köpet har säljaren ingen rätt att kräva någon betalning. Du ska dessutom få tillbaka handpenningen förutom den del som innebär särskilda kostnader som säljaren haft för avbeställningen."

Vet dock inte vad källan till informationen är. Annars kanske kan kan säga att man ångrat sig men gärna tar ett tillgodokvitto och handlar något annat i butiken för?

Vad tror ni? Hittar inget på konsumentverket om handpenning/deposition och vad som gäller.

Jag har inte hämtat ut klänningen, eller ens provat den jag beställde faktiskt (bara provat den de hade i butiken som var en storlek större än den jag beställde) så inga ändringar är gjorda på den än.
  • SkövdeSophie

Skaraborg2012: Hör med dem i Linköping vad de har för policy. Om du är tidigt ute kanske du har tur. Vilket datum gifter ni er? Kan vi inte få se bilder på klänningen du valt Det gäller alla som vill dela med sig, gärna bilder!

• SkövdeSophie

Fenix: Välkommen! Hur många gäster har ni? Jag har ett tips på catering beroende på hur många ni blir. Vi skall ha Köksfrun på Tallåsen, mycket trevlig och sympatisk kvinna. Googla så hittar du henne.

• SkövdeSophie

Skaraborg2012: kan för övrigt meddela att du givetvis inte är ensam gällande klänningar. Den första jag beställde hem var för liten (ligger nu ute på annons). Men jag gifter mig ju inte förrän i höst/vinter så del finns gott om tid kvar

• Josefin521
    Josefin521 skrev 2012-05-08 19:50:06 följande:
    Vi letar efter serveringspersonal! Någon som har tips?
    Ingen som har tips?
  • Hairspraymaniac
    skaraborg2012 skrev 2012-05-15 11:26:39 följande:
    Tack för tipset! Låter skönt att kunna göra allt på samma ställe. Men blir det inte lite dyrt? Eller hur lång tid "brukar" sådant ta? Jag antar att de har sminket så man inte behöver ta med något? I så fall, vet du vilket märke de har?
    Tacksam för svar!! =)
    Nja, de sa ca. tre timmar, när jag frågade första gången, men nu när jag bestämt mig för att inte ha någon komplicerad uppsättning så blir det kanske ca. 2 timmar. Så det blir 1800 ungefär, vilket är vad jag har räknat med. Blir ju inte billigare om man delar på det och har det på olika ställen.

Kopierat från deras hemsida "Vi säljer smink, make-up borstar och hårvårdsprodukter från Loreal, Matrix, Biosilk, Neccin, Schwarzkopf, Max Factor, d:fi, American Crew och parfymer från Carolina Gynning."

sök på deras hemsida så ser du lite bilder också :) 
  • skaraborg2012
    Hairspraymaniac skrev 2012-05-18 12:26:29 följande:
    Nja, de sa ca. tre timmar, när jag frågade första gången, men nu när jag bestämt mig för att inte ha någon komplicerad uppsättning så blir det kanske ca. 2 timmar. Så det blir 1800 ungefär, vilket är vad jag har räknat med. Blir ju inte billigare om man delar på det och har det på olika ställen.

Kopierat från deras hemsida "Vi säljer smink, make-up borstar och hårvårdsprodukter från Loreal, Matrix, Biosilk, Neccin, Schwarzkopf, Max Factor, d:fi, American Crew och parfymer från Carolina Gynning."

sök på deras hemsida så ser du lite bilder också :) 
    Tack för infon! Har inte helt bestämt hur jag vill ha håret men det lutar åt något enklare. Kikade in på deras hemsida, det står dock inget om att någon av dem är utbildad makeup artist, det känns lite lätt oroande. Hade hoppats på att hitta någon som använder MAC produkter dessutom, men det verkar knepigt! Vet du om man får man göra provuppsättning och prov smink hos dem eller måste man betala extra för det?
  • annelie1981

Värmeljusen och champagneglasen är nedpackade liksom dukar och övrig dekoration. Vi är 40 gäster +- några stycken, vet inte exakt ännu. Funderar mest över ljudanläggning/mikrofon finns det?

Jo det känns som om man kommer flytta dit för en dag, det är en hel del som ska med!!

SkövdeSophie skrev 2012-05-16 09:28:37 följande:
    Annelie: tänk på att ha med värmeljus. Tror att Aspö har ljushållare, men jag tar själv med egna. De har inte heller champagneglas, men det hade ni köpt va? Påminn mig igen hur många gäster ni har? Du behöver dukar också såklart. Häftmassa/tejp för att sätta upp bordsplacering osv. Mycket att tänka på
  • ichboll
    annelie1981 skrev 2012-05-18 19:38:28 följande:

Värmeljusen och champagneglasen är nedpackade liksom dukar och övrig dekoration. Vi är 40 gäster +- några stycken, vet inte exakt ännu. Funderar mest över ljudanläggning/mikrofon finns det?

Jo det känns som om man kommer flytta dit för en dag, det är en hel del som ska med!!

Vet inte hur ljudanläggningen är då vi hary bestämt oss för att hyra men jag såg inga mickar sist jag var där o tittade (förra veckan) men ring o hör för säkerhets skull :) lycka till med allt!!
Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012