• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • SkövdeSophie

Vi kommer förmodligen att ta våra tårtor av Köksfrun på Tallåsen. Hon skall göra maten och tar hand om serverigen också. Supermysig tjej!

• EDE
    sanmal skrev 2012-03-12 23:09:31 följande:
    Salong chopme, de sminkar oxå! :) jo, preben är ju dyrt.. men jag vet inte om salong chopme räknas som dyra då isf... de skulle ha (tror jag, om jag minns rätt..!) 2500 för brudfrisyr o 495 för sminkning. Jag tycker det verkar dyrt men de är sååå bra! Jag tror faktiskt jag ska unna mig ett besök där på min bröllopsdag... :)

Ang. florist i Lidköping så är Gloriosa bra, men dyra! Jag ska fixa min från Johannebergs/Interflora på Skaragatan, bättre priser och skitduktig florist som verkligen lyssnar på mina önskemål.

Vad kul med en blivande brud häromkring krokarna!! Skrattande
    Oj, förlåt, jag har ju glömt att svara här!!
    Hmm....jag tycker nog 3000 är mkt för hår och smink.... men tack för tipset iaf =) Tänkte ringa runt någon dag och se vad frisörerna har för priser. Hur tidigt ute måste man vara egentligen?

Har hört mkt gott om Gloriosa... Hur mkt kostar det på Johannebergs? Om man får fråga Glad 

När och var gifter du dig förresten? Skrattande 
  • sanmal
    EDE skrev 2012-03-29 21:38:51 följande:
    Oj, förlåt, jag har ju glömt att svara här!!
    Hmm....jag tycker nog 3000 är mkt för hår och smink.... men tack för tipset iaf =) Tänkte ringa runt någon dag och se vad frisörerna har för priser. Hur tidigt ute måste man vara egentligen?

Har hört mkt gott om Gloriosa... Hur mkt kostar det på Johannebergs? Om man får fråga Glad 

När och var gifter du dig förresten? Skrattande 
    Hehe, ingen fara ;)
    Jaa, det är ju hiskeligt dyrt! Men sminket fixar jag själv ändå men håret... jag har faktiskt bokat Chopme på det.
    Jag tror man bör vara ute i ganska god tid faktiskt, det blir snabbt uppbokat! Som när jag bokade mitt, då var ALLA helger utom min bokade redan... o jag bokade nu i mars.

Jag var o frågade på gloriosa o de skulle ha 1500 för en bukett med bara rosor som är hårt bundna om man säger så. På Johannebergs en tusenlapp för samma buketten... men där velar jag lite också, Gloriosa gör ju mycket fint..! Men en Johannebergsbukett har jag sett live, två gånger o de har varit jättefina de med!

Jag gifter mig i N. Härene kyrka den 21 Juli! Skrattande 

Du då? Flört
  • CCC1

Här kommer ännu en som ska gifta sig i Skaraborg :)
    Vi ska gifta oss i Kungssalen på Läckö slott i pingst, och ha bröllopsfest på Fataburen. Ska få håret gjort på Salong Axelsson i Lidköping, de är verkligen jätteduktiga. Sminket bokade jag på Body Shop, någon som vet om de är bra? Vilket konditori är bäst på tårtor? Bor sedan flera år tillbaka på annan ort, även om Lidköping är "hemma" så har man inte riktigt koll på sådant... Brudbuketten har vi beställt från Gloriosa, floristerna där verkar kunniga och service minded. En del saker kvar att ordna, t.ex festprogram, bordsplacering, men det mesta är planerat och klart!

• Memmsan
    Ajje82 skrev 2012-03-25 09:42:48 följande:
    Tips på konditor i Skara då kan du höra med livsmedelsprogrammet på katedral dom tar 35:- biten. Det enda stället jag kollat på i Lidköping är Emilies för att dom helt enkelt är bäst men dom var jätte dyra, själva kommer vi att ha en vän som bakar. Vi kände att det är inte värt att lägga så mycket pengar på tårtan, men det är vad vi tyckte.
    Jag har hört att Livsmedelsprogrammet är bra men de har sommarlov när jag gifter mig.. Emilies kan vara ett alternativ, har inte kollat upp henne så mycket än.
    Citygross är billiga men vet ej hur de ser ut där..
    Har fått bra pris i Götene på Götene konditori, 29 kr biten, de sägs göra goda tårtor.
    Sen finns det ju Gitas i Holmestad som också  många pratar om.. Helt enkelt en djungel som behöver ses över..
    Henrys i Lidköping ska vara  riktigt bra men de kostar 45 kr biten... Så det finns ju en viss skillnad där..
    Lenas café Lidköping har en kollega tagit tårta ifrån och hon var kanon nöjd. Hon hade en svart tårta med fina dekorationer på.

Såg inlägget om smink här ovan och om Body Shop. En vän till mig sminkade sig där förra sommaren till sitt bröllop och hon var inte jättenöjd.. men tyvärr har jag inga andra alternativ att komma med i Lidköping.
    Jag kommer att sminka mig själv men jag kommer att ta en kurs på Makeup Store en månad innan, då de är jätteduktiga på färger och vad som passar olika ansiktsformen m.m.  Sen får man ju välja valfria produkter för hela kurskostnaden =)
  • Ajje82

Alternativ med tårter är att man köper vanliga tårtor och pyntar dom själva, för så fort bröllop kommer in i pratet så höjs priserna nått enormt. Vilket jag personligen tycker är löjligt. Är utb bagare och jag förstår om man tar extra för dekorationer. Tårterna görs på samma sätt

• EDE
    sanmal skrev 2012-03-30 10:48:54 följande:
    Hehe, ingen fara ;)
    Jaa, det är ju hiskeligt dyrt! Men sminket fixar jag själv ändå men håret... jag har faktiskt bokat Chopme på det.
    Jag tror man bör vara ute i ganska god tid faktiskt, det blir snabbt uppbokat! Som när jag bokade mitt, då var ALLA helger utom min bokade redan... o jag bokade nu i mars.

Jag var o frågade på gloriosa o de skulle ha 1500 för en bukett med bara rosor som är hårt bundna om man säger så. På Johannebergs en tusenlapp för samma buketten... men där velar jag lite också, Gloriosa gör ju mycket fint..! Men en Johannebergsbukett har jag sett live, två gånger o de har varit jättefina de med!

Jag gifter mig i N. Härene kyrka den 21 Juli! Skrattande 

Du då? Flört
    Jag gifter mig den 30 Juni, i Källby kyrka =)

Var ute o letade frisör i onsdags då jag var hemma i Lidköping.... som sagt var: Hiskeligt dyrt!! Runt 1500-2000kr. Men ringde till götene o en frisör där skulle bara ha 500-700 för en uppsättning... men då vet man ju inte hur bra det är =)

Visade en bild på en bukett inne på gloriosa, råda floristen och Johannebergs... de sa ungefär samma pris allihop, runt 1000kr.... Gloriosa var kanske lite dyrare, men inte mycket.

Åhhh, alla dessa beslut som man ska ta!!  
  • sanmal
    EDE skrev 2012-04-14 22:47:40 följande:
    Jag gifter mig den 30 Juni, i Källby kyrka =)

Var ute o letade frisör i onsdags då jag var hemma i Lidköping.... som sagt var: Hiskeligt dyrt!! Runt 1500-2000kr. Men ringde till götene o en frisör där skulle bara ha 500-700 för en uppsättning... men då vet man ju inte hur bra det är =)

Visade en bild på en bukett inne på gloriosa, råda floristen och Johannebergs... de sa ungefär samma pris allihop, runt 1000kr.... Gloriosa var kanske lite dyrare, men inte mycket.

Åhhh, alla dessa beslut som man ska ta!!  
    Åh, vad häftigt! :D

Jaa, det var ju en ganska bra skillnad men precis som du säger, man vet inte riktigt hur bra det blir! Jag kör på ChopMe, de är verkligen jätteduktiga!

Angående buketten så pratade jag med en på läcköblommor, han sa att de gör enklare brudbuketter o en sån där rund, hårt bunden skulle gå på ungefär 700. Men då är det ju oxå det där... man måste bestämma sig! ;)

Nä, det här med alla beslut... de gör mig galeeen! Flört
  • skaraborg2012

Brudar,

Jag skulle verkligen behöva er hjälp om tips på frisör i Hjo, behöver dessutom hitta någon som kan fixa smink med! Känner som jag kanske sagt tidigare, inte alls till trakten.
    Hjo råkar nämligen vara närmst vår festlokal, och då vi ska sova där dagarna innan känns det bäst att hitta någon i just Hjo för att slippa stress på den stora dagen.

Vi åkte genom Hjo häromdagen, dock efter stängningstid så kunde inte prata med någon, men noterade att det faktiskt finns flera stycken frisör salonger.

Men nu till frågan, vilken ska jag kontakta???!! Hade verkligen, verkligen uppskattat rekommendationer! Börjar få PANIK då jag inte känner någon alls som kan tipsa mig om något här i trakten! Vill inte bara välja någon helt i blindo.

HJÄLP!!!!

Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012