• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • annelie1981

Hon bor i Skövde, Stöpen

vår2012 skrev 2012-04-30 21:20:22 följande:

Vi gifter oss 7/7 i Vreten kyrka :) Ska ringa och kolla med tjejen som sjunger, tack för tipset.

annelie1981 du får jättegärna kolla med din kompis om hon vill ha fler beställningar :) Var bor hon någonstans?

• SkövdeSophie

Johanna på Lime är en jätteduktig frisör! Tar typ 700 kr i timmen tror jag. Jag klipper mig jämt hos henne.

• grynet103

Jag har sån tur att min bästa vän är frisör och har klippt mig de senaste 20 åren och kan mitt hår utan och innan! Så jag får håruppsättningen av henne i bröllopspresent och sen har jag fått brudsminkningen av min syster...så där sparades en hel del pengar! =)

• Lady Lancelot
    vår2012 skrev 2012-03-18 14:57:44 följande:

Hej!

Vi gifter oss 7/7 i Varola kyrka och festen hålls i korsberga byggdegård. Börjar få panik då jag inser hur mkt det är kvar att göra.

Någon som har tips på bra fotograf? Var ska ni göra hår/smink? Har ni bestämt ingångs och utgångsmusik? Vi får beslutsångest bara vi börjar fundera på det. Vet någon hur tex restaurang skolorna gör, tar dom bara beställningar under terminerna eller även under lov?

Tror jag har börjat lite i fel ände med planeringen. Brudklänning (2st) inköpta redan förra sommaren, näbbklänningar köpta för länge sedan, dekorationer i massor är köpta, ringar beställda osv. Men har inte ens fått iväg inbjudningarna än så det är väl dax att sätta fart nu :)

Hejsan ! har du hittat någon fotograf än jag har ett tips www.tomastartphoto.se kram kram å lycka till!
  • ichboll
    SkövdeSophie skrev 2012-04-29 23:04:43 följande:
    Var är alla Skövde brudar? Är det bara jag och Annelie?
    Jag e från Skövde :)
  • ichboll

Någon mer som fått sin möhippa än??

Jag fick min nu i lördags.... det fick mej verkligen att förstå hur nära det e nu och att all denna planering o fix snart är slut... snart är det den stora dagen... fick det att pirra till lite extra i magen :)

• Cosy

jag tror inte jag kommer få någon möhippa vet inte om jag vill ha någon heller

We did it on DreamHack. Geeky love
  • SkövdeSophie

Ichboll: var och när gifter ni er?

• MajaStina

Våra bagare på Coop Extra i Skövde är jätteduktiga!! Dom får jättemycket beröm för sina tårtor och har ett album där dom satt in foton på olika tårtor dom gjort så kunderna kan kika lite.

Själv ska några av mina väninnor baka tårtor till vårt bröllop så blir det typ som en tårtbuffé. Fast jag har sagt att jag gärna vill ha med färgtemat i tårtorna så dom får inte heeelt fria händer! Vi blir inte jättemånga på vårt bröllop så dom erbjöd sig. Gulligt tycker jag!!

vår2012 skrev 2012-04-30 11:34:58 följande:

Någon som vet bra frisör/smink i skövde eller hjo? Letar även florist och konditor som är bra. Börjar få smått panik med bara två månader kvar och massor!!!! kvar att göra.

Letar även efter solist till kyrkan, någon som vet någon duktig?

Tror jag har hamnat i någon slags koma nu när det närmar sej :) Blir så stressad av att det är mkt kvar att göra så jag får inget gjort istället. Men det är väl bara att börja bocka av på listan för sakerna blir ju inte gjorda av sej själva.

• Ajje82

Jag fick min den 14 april och idag har jag prövat klänningen. Nästa gång jag tar den på mig igen är på våran dag:)

Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012