• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • ichboll
    SkövdeSophie skrev 2012-05-03 14:34:41 följande:
    Ichboll: var och när gifter ni er?
    Gifter oss i Värings kyrka och har festen på Aspö den 2/6.... ni då??
  • Josefin521

Vi letar efter serveringspersonal! Någon som har tips?

• skaraborg2012
    Hairspraymaniac skrev 2012-04-30 21:28:23 följande:
    Ska gifta mig här i hjo den 30/6, jag kommer göra mitt hår hos "hair i hjo", de tar 900/h för både uppsättning och smink. :) De är jätteduktiga!
    Tack för tipset! Låter skönt att kunna göra allt på samma ställe. Men blir det inte lite dyrt? Eller hur lång tid "brukar" sådant ta? Jag antar att de har sminket så man inte behöver ta med något? I så fall, vet du vilket märke de har?
    Tacksam för svar!! =)
  • annelie1981
    ichboll skrev 2012-05-04 09:58:59 följande:
    Gifter oss i Värings kyrka och har festen på Aspö den 2/6.... ni då??
    Vi gifter och har festen på Aspö den 30/6. Kom gärna med tips etc. gällande festlokalen, om det är något man ska tänka på
  • SkövdeSophie

Annelie: tänk på att ha med värmeljus. Tror att Aspö har ljushållare, men jag tar själv med egna. De har inte heller champagneglas, men det hade ni köpt va? Påminn mig igen hur många gäster ni har? Du behöver dukar också såklart. Häftmassa/tejp för att sätta upp bordsplacering osv. Mycket att tänka på

• SkövdeSophie

Skaraborg2012: hur gick det med klänningen? När gifter ni er?

• skaraborg2012
    SkövdeSophie skrev 2012-05-16 09:30:23 följande:
    Skaraborg2012: hur gick det med klänningen? När gifter ni er?
    Jadu, den jag beställde var en storlek för stor, men konstigt nog så finns den inte producerad i en storlek mindre. Efter allt besvär att transportera hem den på pakethållaren på cykeln så var det förgäves... Fick skicka tillbaka den igen och lyckades ovetande förlora flera hundra pga växelkursen (sömmerskan skulle dock ha mer för att justera den jag hade än jag förlorade, men ändå). Surt!
    Nu har jag köpt samma klänning i en butik i Linköping och de justeringar som behövs ingår, så de syr in den en storlek till mig! Allt besvär bara för att sen åka till Linköping för att köpa den!!

Ja ja, så kan det bli när man snöar in sig. Hoppas det inte blev alltför invecklat nu bara! =) Vi gifter oss i Juli!
  • skaraborg2012

OMG! Jag klickade just hem en klänning som jag jagat länge som varit slut överallt. Någon som vet vad som händer med depositionen som man lämnat på en klänning i en butik om man ändrar sig? Shit!
    Borde de inte lämnat information om det när man betalade den förresten? Hjälp!!

Jag har verkligen fått bröllopsnerver och beslutsångest!

• Fenix

Hoppas man får hoppa in, planerar för fest och vigsel i Lundsbrunn under hösten.

Är det någon som har bra tips på catering som inte är Köttex?

• MajaStina

Jag tror faktiskt inte du får tillbaks den om du avbokar, men jag är inte riktigt säker. Har för mig att dom nämnde det på stället där min fästman hyr sin utstyrsel. Synd om du inte skulle få tillbaks den pengen...

skaraborg2012 skrev 2012-05-16 16:13:52 följande:
    OMG! Jag klickade just hem en klänning som jag jagat länge som varit slut överallt. Någon som vet vad som händer med depositionen som man lämnat på en klänning i en butik om man ändrar sig? Shit!
    Borde de inte lämnat information om det när man betalade den förresten? Hjälp!!

Jag har verkligen fått bröllopsnerver och beslutsångest!
Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012