• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • förortsbruden

Hej!
    Jag planerar också bröllop i sommar. Vi ska gifta oss i Mariestad och jag håller på att leta frisörer och sminköser för fullt men inte hittat ngn bra än....det verkar som att många frisörer är stängda på lördagar i augusti och att de bara håller öppet ibland om de har en "egen" stammiskund som ska gifta sig. Grejen är att jag kommer från mariestad men inte bor kvar så jag planerar på avstånd vilket försvårar en hel del...
    Festlokal och catering är fixad (Köttex). blommor och fotograf återstår...
    Hur långt har du kommit?

• skaraborg2012

Hej!

Vad roligt att det fanns någon mer här!
    Bor för tillfället i Karlsborg (nyligen hemflyttad till Sverige efter att ha bott många år utomlands) och ska gifta oss här i trakterna.
    Vi har bokat kyrka för länge sedan. Precis bekräftat garanterad bokning av festlokal. Bestämt catering menyn men väntar på provsmakning =) Min syster är florist så hon ska binda min bukett.
    Ska också börja leta efter frisör och sminkör, verkar ganska svårt (har inte ens klippt mig sen vi flyttade hit så känner ingen alls!).

Jag letar dessutom fortf klänning, jag trodde inte jag var sent ute, men alla butiker jag varit i säger "Juli, ja men då är det verkligen hög tid". Jag blir så stressad av detta!
    Jag har svårt att hitta någon vettig butik här i trakten. Ska dock åka till Örebro i veckan och hoppas på bättre lycka där!

Fotograf har också jag svårt att hitta, jag förmodar att jag har lite för höga krav delvis p.g.a. att jag själv är fotograf. Men verkar dessutom ha för liten budget för en riktigt bra erfaren fotograf med lite annorlunda stil.

Är Köttex i Götene eller? Ska ni ha buffé eller serverad? Hur ligger de prismässigt?

• skaraborg2012

*Puffar lite*
    Det måste väl finnas fler brudar i Skaraborg??

Cateringen vi hade valt har nu meddelat oss att de inte kan! Hjälp!! Lite panik! Var så nöjda med menyn så blev verkligen ledsen...men men...vad ska man göra!? Har i alla fall varit och pratat med ett annat företag som verkar bra, lite dyrare, men blir förhoppningsvis minst lika bra.

Har även beställt min klänning och kläder till min sambo. Ser verkligen fram emot provning igen när de kommer! =)

• ichboll

Ska gifta mej i Väring den 2/6 kommer ha festen på aspö gård i Skövde.
    Vi har fixat kläder och kock väntar på menyförslagen som ska komma nästa vecka *nyfiken*
    Har tagit mycket hjälp av vänner så vi har kompisar som sjunger och spelar i kyrkan en kompis som är make up artist så hon sminkar mej.... min tärna är konditor så hon fixar tårtan...
    Men frisör har jag också problem med.... jag ska ha en enkel frisyr så jag funderar på om det är något jag ska göra sj men vet inte om jag vill det....
    Florist har jag ordnat med... men känns som att det kommer vara 1000 saker man missar ändå....
    Skönt att kunna prata av sej med andra brudar ifrån trakten ;)

• annelie1981

Vad roligt att ni ska ha festen på Aspö gård, vi ska nämligen både vigas och ha festen där den 30 juni. Du får gärna dela med dig av tips och idéer om lokalen.

ichboll skrev 2012-03-04 15:16:52 följande:
    Vi har fixat kläder och kock väntar på menyförslagen som ska komma nästa vecka *nyfiken*
    Har tagit mycket hjälp av vänner så vi har kompisar som sjunger och spelar i kyrkan en kompis som är make up artist så hon sminkar mej.... min tärna är konditor så hon fixar tårtan...
    Men frisör har jag också problem med.... jag ska ha en enkel frisyr så jag funderar på om det är något jag ska göra sj men vet inte om jag vill det....
    Florist har jag ordnat med... men känns som att det kommer vara 1000 saker man missar ändå....
  • Josefin521

Va kul med några andra! Ska gifta mig i Tun den 14/7. Har bokat tält (skall ha festen utomhus), bokat kyrka, skickat ut inbjudningar och bokat klänning. Det jag letar febrilt efter nu är fotograf och liveband. Tips?

• skaraborg2012
    ichboll skrev 2012-03-04 15:16:52 följande:
    Va kul att vi är några fler här! =) Har ni anlitat catering eller är det en kock ni känner?
    Din kompis som är make up artist, jobbar hon någonstans i trakterna? Har som sagt inte hittat någon än så du kan väl höra av dig om hon skulle vara intreserad av att sminka moi! Vi gifter oss förresten den 21/7.
  • annelie1981

Är det någon som har en frisör/sminkös att rekomendera?

• skaraborg2012
    annelie1981 skrev 2012-03-04 19:38:21 följande:

Är det någon som har en frisör/sminkös att rekomendera?

Tyvärr inte.. Men jag undrar verkligen samma sak!?
  • Poppetopp

Vi gifter oss i torbjörntorps kyrka på midsommarafton den 22/6. Och har bröllopsfesten i skara på Götala herrgård.

Ska bli så himla roligt att det äntligen "blir av", efter 15år och två barn

Det mesta är planerat och bokat. Men vi letar fortfarande efter et mindre band som vill spela på festen och soliter till kyrkan. Förhoppningsvis löser vi detta ganska snart.

Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012