• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • SkövdeSophie

Oh va mysigt att läsa om alla Skaraborgsbrudar! Jag tänker inte gå ut med mitt och min m2bs datum än, men jag har redan nu tre vigslar att förrätta inplanerade under våren och sommaren. Supermysigt! Gällande Aspö så hade jag min 30-års fest där och hade då med egen musikanläggning. Hör med dem hur deras är så ni vet innan.

• Cosy

Hej
    ska också gifta mig i våmbs kyrka i skövde den 1 sep för att sedan ha middagen/festen på aspö gård.
    DEt vi har just nu är samtliga kläder ( både jag och min fästman)
    Lokal
    Kyrka
    bokat frisör
    bokat florist
    hittat hobbyfotografer som ställer upp och tar bilder

Det vi håller på med är:
    Titta på olika menyer både egen gjorda och cater
    Syr servetter
    Inbjudningdkort
    Försöker komma på olika duknings alternativ
    alternativ till olika Spex under kvällen
    försöker hitta människor som vill vara serverings personal 

Känner att vi ligger bra till i planeringen 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • lenalong

Ja jag hittade mina skor! Sköna o enkla, men hittade ett par röda som jag funderar på!! Tänker att de kunde va en häftig detalj med röda skor till röd bukett o röda läppar? Ska fundera lite, blommorna skulle ju från början varit blå o vita.. :) Klädkod skriver vi, valfri gärna inspirerad av 50-60tal så får folk ta de som känns bekvämt. Ja jag har inte så stor koll på Lnk (syrran vägledde mig ;) men smink tyckte jag bodyshop (bäst o trevligast personal) Face sth hade ju massor med kul men det är ju inte billigt!! Men jag tänkte att smink är nåt jag tycker är kul o att jag för en gångs skull kan unna mig bra grejer som sitter hela dagen! Make up store blev jag ansatt av en otäck personal som var som en igel. Kunde inte köpa nåt där blev hyperstressad. Dessutom prövade hon concealer på mig, under ett öga! Gick därifrån halvsminkad! Hihi nej tack! Skor hittad jag på deischmann. Allt ligger liksom runt centrum av Linköping, vet liksom inte några gator. Men jag hittade allt jag sökte! Göött! Lycka till!

• EDE
    sanmal skrev 2012-03-04 21:35:54 följande:
    på tal om sminkös/frisör... Jag vet ett par bra tjejor men de finns ju i Lidköping dock... Flört
    Åhhh, vilka rekomenderar du i Lidköping? 
    Vi gifter oss där i sommar, och jag letar frisör som dessutom kan sminka... men vill helst inte att det ska vara föör dyrt (som t.ex. preben kan vara enligt mig). 

Någon som dessutom vet en bra florist i Lidköping?  Glad
  • sanmal
    EDE skrev 2012-03-12 21:43:23 följande:
    Åhhh, vilka rekomenderar du i Lidköping? 
    Vi gifter oss där i sommar, och jag letar frisör som dessutom kan sminka... men vill helst inte att det ska vara föör dyrt (som t.ex. preben kan vara enligt mig). 

Någon som dessutom vet en bra florist i Lidköping?  Glad
    Salong chopme, de sminkar oxå! :) jo, preben är ju dyrt.. men jag vet inte om salong chopme räknas som dyra då isf... de skulle ha (tror jag, om jag minns rätt..!) 2500 för brudfrisyr o 495 för sminkning. Jag tycker det verkar dyrt men de är sååå bra! Jag tror faktiskt jag ska unna mig ett besök där på min bröllopsdag... :)

Ang. florist i Lidköping så är Gloriosa bra, men dyra! Jag ska fixa min från Johannebergs/Interflora på Skaragatan, bättre priser och skitduktig florist som verkligen lyssnar på mina önskemål.

Vad kul med en blivande brud häromkring krokarna!! Skrattande
  • annelie1981
    Cosy skrev 2012-03-10 14:52:08 följande:
    Hej
    ska också gifta mig i våmbs kyrka i skövde den 1 sep för att sedan ha middagen/festen på aspö gård.
    Lokal
    Kyrka
    bokat frisör
    bokat florist

Det vi håller på med är:
    Syr servetter
    Inbjudningdkort

Vilken frsör har du bokat och vad kostar det?
  • Josefin521

Jag hade också tänkt att sy servetter. Vad använder du för tyg? Jag hade tänkt att använda linne men det verkar så svårt. Kollar jag på dem linneservetterna jag har hemme så har dem små hål längs alla kanter (ca 1 cm in), man måste fålla etc. Samt tanken att göra 90 st tar musten ur mig...tips? Samtidigt kan jag inte tänka mig att ha pappersservetter.

Cosy skrev 2012-03-10 14:52:08 följande:
    Hej
    Lokal
    Kyrka
    bokat frisör
    bokat florist

Det vi håller på med är:
    Syr servetter
    Inbjudningdkort

• lenalong

Man kan ju alltid hyra servetter på kemtvätt o sådana ställen. Tror de kostar 5-10 kr st. Inte så billigt kanske men sy 90 st själv!! Hjälp blir trött av att bara tänka mig det ( tänkte sytt våra 40 till en början) nu blir de nog finare pappersservetter med "linnekänsla" o utseende. Lite dyrare servetter men jag tyckte de verkade schyssta. Tror duni har sådana på nätet, sök på pappersservetter linnelook eller liknande. De är synd när allt man vill ha kostar så mkt..

• lenalong

Oops smart att läsa hela inlägget i efterhand, du kunde ju inte tänka dig pappersservetter.. Ja så är de när man tänker efter, efter ;)

• Cosy
    Josefin521 skrev 2012-03-13 08:18:22 följande:
    Jag hade också tänkt att sy servetter. Vad använder du för tyg? Jag hade tänkt att använda linne men det verkar så svårt. Kollar jag på dem linneservetterna jag har hemme så har dem små hål längs alla kanter (ca 1 cm in), man måste fålla etc. Samt tanken att göra 90 st tar musten ur mig...tips? Samtidigt kan jag inte tänka mig att ha pappersservetter.
    Jag ska bara göra 60 har hitils gjort 8 till symaskinen började krångla så jag har ställt den i ett hörn så sen ska få skämas lite, jag har lakasn väv.. som jag klippte ut i bitar om 50x50. dessa mått kommer minska pgv sömsmån.. så jag sitter och fållar och syr vilket är super tråkigt.. men jag hoppas att det är värt det i slutändan.

orkar du inte sy dinns det tygloim eller såndär tejp som mann använder för att lägga upp byxor och gardiner tror inte det blir super... annasr så kan man undvika att fålla om man tar en snedslå runt alla kanter.

om du inte måste ha likadana utan det räcker med att de är vita så kan du försöka köpa begangnat eller hyra som nämnt innan.. det kanske är värt det om du inte känner att du kommer ha användning för 90servetter efter bröllop med. 
Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012