• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • sanmal

Hej!
    Vi ska gifta oss i Norra Härene Kyrka 21/7!  Skrattande
    Vi har dock inte kommit så långt i planeringen.. eller ja, planeringen är väl rätt OK, men vi har inte "utfört" vidare mycket än. Kyrka o festlokal är bokad iaf! Flört Min sambo friade "på riktigt" 14 februari så därför har vi inte kommit så långt (vart förlovade sedan 2010) Tungan ute

Någon som har bra tips på festunderhållning? "måste" man ha trubadur/band som spelar? jag är rädd att det blir vääldigt tråkigt annars...

Annars tror jag att vi har ganska bra koll på andra grejor, typ kläder till mig o han, frisyr, blommor, mat osv osv...

Kul att följas åt och bolla idéer med andra! Skrattande

• sanmal

på tal om sminkös/frisör... Jag vet ett par bra tjejor men de finns ju i Lidköping dock... Flört

• ichboll
    skaraborg2012 skrev 2012-03-04 19:33:33 följande:
    Va kul att vi är några fler här! =) Har ni anlitat catering eller är det en kock ni känner?
    Din kompis som är make up artist, jobbar hon någonstans i trakterna? Har som sagt inte hittat någon än så du kan väl höra av dig om hon skulle vara intreserad av att sminka moi! Vi gifter oss förresten den 21/7.
    Min m2b:s mamma jobbar på en skola här i Skövde så hon har hört med deras kock om han ville åta sej detta och han blev jätteglad, jättekul att få en så engagerad kock som dessutom ska ha vunnit något pris av något slag så jag har höga förväntningar på provsmakningen i veckan....

Min smiktjej bor numera i J-köping men är ifrån skövde så jag kan ju höra om hon skulle vara intresserad lr om det bara e för min skull hon gör det (hon jobbar nämligen inte med det längre)...  Om du vill Annars så vet jag att det finns en duktig frisör på salong pure i Skövde och jag tror att dom sminkar också.... jag ju vara värt att höra.
  • Ajje82

Vi gifter oss den 19 Maj utanför Skara.
    Tycker det mesta med plandringen har gått sådär, men nu känns det ÄNTLIGEN som om det börjar ordna sig.

• ichboll
    annelie1981 skrev 2012-03-04 19:11:13 följande:
    Vad roligt att ni ska ha festen på Aspö gård, vi ska nämligen både vigas och ha festen där den 30 juni. Du får gärna dela med dig av tips och idéer om lokalen.
    Gud vad kul med samma ställe.... som jag har förstått så e det väl ett populärt ställe för bröllop och fest i Skövde men ändå...
    Klart du ska få tips de jag nu kan ge... kan säkert skicka lite bilder o så efter så får du se om det e några idéer som skulle passa er... :)
  • ichboll
    annelie1981 skrev 2012-03-04 19:38:21 följande:

Är det någon som har en frisör/sminkös att rekomendera?

jag kan rekomendera salong pure i skövde, jag var där o färgade och klippte mej i fredags för en tjej som heter Louize supergullig o blev sååå nöjd med håret! Jag tror även att dom sminkar (såg smink på hyllorna).
    Det är en salong med 2 jättegulliga tjejer....
  • ichboll
    sanmal skrev 2012-03-04 21:33:24 följande:
    Hej!
    Vi ska gifta oss i Norra Härene Kyrka 21/7!  Skrattande
    Vi har dock inte kommit så långt i planeringen.. eller ja, planeringen är väl rätt OK, men vi har inte "utfört" vidare mycket än. Kyrka o festlokal är bokad iaf! Flört Min sambo friade "på riktigt" 14 februari så därför har vi inte kommit så långt (vart förlovade sedan 2010) Tungan ute

Någon som har bra tips på festunderhållning? "måste" man ha trubadur/band som spelar? jag är rädd att det blir vääldigt tråkigt annars...

Annars tror jag att vi har ganska bra koll på andra grejor, typ kläder till mig o han, frisyr, blommor, mat osv osv...

Kul att följas åt och bolla idéer med andra! Skrattande
    Vi har valt att ha någonting som heter dj in a box... Vi har inte budget till att ha ett band även om vi gärna skulle velat ha det men det vi har bokat e iaf en anläggning med ljud o ljus som man i förväg lägger in spellistor i och som mixar ihop låtarna så man slipper avbrotten emellan.... det är även en kod på den så att alla inte kan gå in o byta musik hej vilt utan bara några få utvalda kommer att ha tillgång till denna kod.....
    Låter det intressand så gå in på djinabox.se o läs lite om det :)
  • annelie1981
    ichboll skrev 2012-03-05 13:49:50 följande:
    Gud vad kul med samma ställe.... som jag har förstått så e det väl ett populärt ställe för bröllop och fest i Skövde men ändå...
    Klart du ska få tips de jag nu kan ge... kan säkert skicka lite bilder o så efter så får du se om det e några idéer som skulle passa er... :)
    Ja det är ju inte å ovanligt med bröllop/fest på Aspö. Hur har ni tänkt med underhållning/musik? Vi tänkte köra med spotify, men blir lite undersam på hur ljudsystemet är där.
  • ichboll
    annelie1981 skrev 2012-03-05 19:26:43 följande:
    Ja det är ju inte å ovanligt med bröllop/fest på Aspö. Hur har ni tänkt med underhållning/musik? Vi tänkte köra med spotify, men blir lite undersam på hur ljudsystemet är där.
    ja, jag har hört att det inte var det bästa så vi hyr via dj in a box där får vi både ljud o ljus för 2500 o låtarna mixas ihop så man slipper det tysta emmellan låtarna ;) Vi tyckte att d var ett prisvärt alternativ då vi inte har råd med något band....
  • skaraborg2012
    ichboll skrev 2012-03-05 13:35:26 följande:
    Min m2b:s mamma jobbar på en skola här i Skövde så hon har hört med deras kock om han ville åta sej detta och han blev jätteglad, jättekul att få en så engagerad kock som dessutom ska ha vunnit något pris av något slag så jag har höga förväntningar på provsmakningen i veckan....

Min smiktjej bor numera i J-köping men är ifrån skövde så jag kan ju höra om hon skulle vara intresserad lr om det bara e för min skull hon gör det (hon jobbar nämligen inte med det längre)...  Om du vill Annars så vet jag att det finns en duktig frisör på salong pure i Skövde och jag tror att dom sminkar också.... jag ju vara värt att höra.
    Ska kolla upp salongen du tipsar om! Tack!
Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012