• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • skaraborg2012
    Josefin521 skrev 2012-03-13 15:37:47 följande:
    Och du som skrattade och sa att det var så himla sjukt här på BT, så vill du göra våra frisyrer? Låter väldigt konstigt, och påhittat!
    Springbride: Jag tror ditt försök till att göra reklam för dig själv, (vilket för övrigt inte är tillåtet, lägg in en seriös annons i så fall och betala för dig som andra frisörer gör) blev ganska misslyckat. Tror du seriöst att någon här skulle vilja anlita dig nu? Du borde verkligen skämmas! Pinsamt.
  • passionsblomman

Tips: kopiera aldrig inlägg som länkar eller i övrigt gör otillåten reklam, eller på av andra anledningar antagligen anmäls och tas bort. Då ligger ju text och länkar kvar i de inlägg som inte tas bort.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • skaraborg2012
    springbride skrev 2012-03-13 16:00:17 följande:
    Förlåt! Bu hu hu
    Vänligen sluta "trasha" och kapa vår tråd!
  • passionsblomman
    springbride skrev 2012-03-13 16:00:17 följande:
    Förlåt! Bu hu hu hu
    Åh, jag trodde visan gick "oaj aj aj aj BUFF" för småtroll. Men det är kanske inte så lätt att sjunga rent när man blivit borttappad och ingen håller en i svansen.
    Vill du att vi ska sätt upp en efterlysning?

"Upphittad: Fjant. Gullig och oförarglig, men återlämnas gärna. Beskrivning behövs ej"

Hjälpsamma som vi är här, finns säkert någon som kan skjutsa hem dig. Gratis.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • annelie1981
    Cosy skrev 2012-03-13 15:09:54 följande:
    hm.. de sa hon inget om när jag ringde
    och de behövde jag inte ha förra gånge bara en mascara för att minimera riskerna för ögonsjukdomar som sprids med dessa.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jo smink behövde man ha med sig...men hon kunde givetvis ge tips och förslag på vad man skulle köpa
  • idaa
    EDE skrev 2012-03-12 21:43:23 följande:
    Åhhh, vilka rekomenderar du i Lidköping? 
    Vi gifter oss där i sommar, och jag letar frisör som dessutom kan sminka... men vill helst inte att det ska vara föör dyrt (som t.ex. preben kan vara enligt mig). 

Någon som dessutom vet en bra florist i Lidköping?  Glad
    Jag gjorde hår och smink hos en elev på en nyöppnad frisörsalong som heter Souq! Var väldigt nöjd och det var inte speciellt dyrt heller!

Blommorna fixade dem på Gloriosa i Lidköping, inget negativt att säga om dem! Blev inte speciellt dyrt heller, men de beror ju på vad man ska ha! 
  • Ajje82

Har kollat runt lite på sminkning och tyvärr är dom ganska dyra i Lidköping på detta. Har fått pris från 690-1000:-

• förortsbruden

Har ni något tips om var man kan tillbinga bröllopsnatten?
    Vi gifter oss i Mariestad men kan tänka oss att åka iväg (en liten bit) för hotellen i Mariestad är inte superroliga..

• MajaStina

Ååh, ja Härja Kyrka är ju underbar! Häftigt med ett sånt 50-talstema!! Önskar nästan att vi haft nåt särskilt att spinna vidare på sådär oxå ,men. Vi är liksom bara "vanliga". Hihi!!

Bor ni i Tidaholm kanske?

lenalong skrev 2012-03-08 15:51:54 följande:
    Kul tråd! Vi gifter oss i underbara härja kyrka utanför tidaholm den 16/6. Vi har festen i sandhems församlingshem, framåt kvällen tar vi med hela sällskapet till utedansbanan ekåsen som ligger precis bredvid :) där är de livespelning med flera band ( rockabillymusik) vårt tema går i 50-tal eftersom vi älskar detta årtionde! musiken, bilarna, kläderna o frisyrerna. Så därför blir det hamburgebuffe med massor med tillbehör. Vägkrogen i skultorp ska stå för cateringen, de verkar grymt seriösa! Vi pratade om goda nötfärsbiffar, när vi sedan pratade med personalen hade han tänk om vilken sorts nöt det skulle va t o m. Typ den sorten är saftigare, den mer smak etc. Vi ska provsmaka maten den 20e. Tror verkligen de är bra, kände mig lite osäker innan vi pratat med dem men nu verkar de superbra :) Håret fixar ja på salong hon o han i Tidaholm. Sminket däremot gör ja själv, jag är så van vid 50-talassminket så ja tror de blir bättre om ja gör de själv ( har blivit sminkad professionellt två ggr o sett ut som ett lik så vågar inte chansa.. Jag är rödhårig o har fräknar som de alltid ger sig den på att dölja..? Syr upp min klänning 50- tal (nähä?) hos Lagerlöfs design i fkp, hon verkar superduktig, ska snart dit för prövning av den underklädeskorsett hon sytt o provplagg av klänningen. En tajt fodrallklänning med utbytbar kjol, syr en cirkelnkjol att dansa i till kvällen ;) Ska till min syster i Linköping imorn o leta skor, smink o underkläder. Man kan inte säga annat än att de är grymt skoj!! Tur att skatteåterbäringen kommer med 15000 i juni ;) inte fel! Va otäckt kul de är att berätta om allt man gör o planerar :)
Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012