Nu vet jag ju inte hur det gått för dig med frisör och sminkös eller hur långt du kan tänka dig att åka, men du har inte kollat Tidaholm? Själv ska jag bli stylad på Salong Hon & Han i Tidaholm. Där har frisörerna en enklare makeup-utbildning i bagaget men dom har även en som är utbildad på "riktigt". De tar ca 400 för en festmakeup och då ingår konsultation innan i det priset. Sminket står dom för, utom mascara, det får man ha egen. Vad gäller håret, så är ju jag korthårig så det skulle kosta ca 400 för tvätt, styling och givetvis konsultation och test av håruppsättning innan. Blir ju inget hår å sätta upp för min del, men nån liten blomma eller pärla ska nog kunna fastna! Hihi!
Bara ett billigare alternativ ser jag ju när jag läser övriga trådar vad det kostar. Inte klokt att det ska behöva kosta flera tusen å få håret fixat!! Sen är det ju beroende på hur långt du kan tänka dig att åka...
Lycka till i jakten annars!!
(Jag har en jobbarkompis annars som är frisör vid sidan om. Hon har gjort bruduppsättningar oxå vet jag, men vad hon kostar har jag inte frågat...)
skaraborg2012 skrev 2012-06-12 23:54:46 följande:
Jag har kollat med precis alla frisörer jag hittat i Hjo, och ingen kan! Hjälp! Var ska jag nu leta???
Tibro, Skövde? Alla rekomendationer och förslag mottages varmt!