Nej. Alltså. Vi brukar inte gymma och jag har också lite skador som inte är riktigt bra. Men jag har sagt till dem att jag inte har träningskläder som passar och är hela och att jag inte vill köpa nya just nu. Plus att det handlar lite om allt runtomkring. 1. jag tycker inte om min kropp och även om de är mina vänner så är jag inte bekväm i att svettas och känna mig som en ful gris utan det framkallar ångest för mig. Jag gör hellre sånt själv.
2. Hela göra sig iordningprojektet hos någon annan. Då ska man duscha, tvätta håret, torka håret (som tar typ 3-4h minst för mig... ) göra sig iordning. 3. Packa med sig inte bara träningsväskan, utan halva lägenheten. Tro mig, jag är verkligen inte den som sminkar mig varje dag, men är rätt rädd om mitt hår då det var helt upp och ner under de yngre åren (fett samtidigt som det var torrt och sprött, hade stora tovor varje morgon) och använder rätt mycket skyddande produkter för att inte förstöra det mer. Tvättar det sällan och packar in det när jag tvättar det, har i oljor och fönar ogärna håret.
4. jag tycker inte det är en rolig umgängesform, när jag tränar gör jag det för att nå ett mål, inte för att umgås med vänner.
Allt detta gör att jag får ångest och tänker för mycket och oroar mig. Eller alltså, mest det första som ger ångest men ändå. Ni förstår.
Känner mig så opepp just nu eftersom övriga 3 tycker detta var en så bra idé... men funderar på att göra som ni säger, eller bara ta en promenad eller sätta mig med en bok/korsordstidning medan de tränar. Detta är absolut inte min tanke på rolig aktivitet. Hade det varit bowling eller något. Men om jag tränar så stänger jag liksom in mig i ett skal och har verkligen ingen lust att vara social samtidigt.
Får se hur jag gör nu, träna kommer jag iaf inte! :P