Plättis skrev 2014-04-01 15:27:56 följande:
Jag har drag av fibro, men inte tillräckligt många aktiva triggerpunkter för att få diagnos. Har ingen vettig diagnos (om inte långvarig smärta räknas...), och mina problem kommer och går. Så jag kör på som jag alltid gjort, struntar i att jag har ont, tränar och fokuserar på de bra sakerna i livet.
I våras/somras gick jag också på smärtrehabilitering, och det var verkligen superbra! Bara att få träffa andra som hade liknande problem var skönt, då kändes det som att jag inte inbillade mig längre.
Långvarig smärta är faktiskt en sjukdom i sig numer...
I och med att långvarig smärta påverkar så mycket annat och ger följder så räknas det nu som en sjukdom.
(Helt färsk info från läkare, sjukgymnast och beteendevetaren på smärtrehab i Skönvik ;) )
Ja det är toppen... Bara att få känna att man inte är ensam är en så stor mental lättnad att man mår bättre bara därför liksom. :)
Strunta inte i smärtan - men låt den inte styra ditt liv.
Jag har lärt mig att om jag struntar helt i den så kommer det tillbaka och biter mig i ändan :P
Men om jag liksom "tar den med mig" och gör så mycket jag kan av det jag tycker är roligt så får jag väldigt mycket tillbaka :)