• Chicita

Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

• Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • Plättis
    filibustern skrev 2014-05-20 13:29:33 följande:

ja vi kör ju rätt så många korta strckor nu när ingen har jobb... men ändå! liksom, man kan starta bilen på morgon, man kör några km, man handlar i 10 min, när man kommer ut är den så tömt på ström att det bara klickar när man vrider nyckeln! det är så himla random! vissa veckor är det inga problem någon dag, nästa så fungerar det aldrig!

Precis så hade vi när kolstiften var slut i generatorn. Så länge bilen rullade var det inga problem, men att starta den var hopplöst. Eftersom batteriet inte kunde laddas medan vi körde. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis
    Chicita skrev 2014-05-20 14:19:07 följande:
    Tack
    Den där berömda väggen känns som om den är rätt nära liksom :/
    Hoppas du slipper den där berömda väggen, det är inte särskilt kul på andra sidan. Skala bort allt som inte är livsnödvändigt, och försök göra sådant du får energi och/eller mår bra av. 
  • Chicita
    Plättis skrev 2014-05-20 14:35:49 följande:
    Hoppas du slipper den där berömda väggen, det är inte särskilt kul på andra sidan. Skala bort allt som inte är livsnödvändigt, och försök göra sådant du får energi och/eller mår bra av. 

Tack, ja jag satsar på det nu.

Har recept på träning så jag tänkte försöka ta mig iväg  och lösa in det på Friskis & svettis i slutet av veckan. Men ta några dagar hemma och bara göra det jag känner för för stunden helt enkelt innan jag börjar försöka jobba på att hitta orken och lusten igen :) 

• Plättis

Det låter som en fantastiskt bra idé :)

• filibustern
    Chicita skrev 2014-05-20 14:18:32 följande:

Har ni kollat nivån på batterivätskan också? 
    Just krypström är svår att se något mönster i eftersom det kan bero på hur fuktigt det är i luften, om det hade råkat skvalpa över något från ett annat kärl just DÅ... osv.

Även om det är ett kabelbrott någon annan stans så kan det vara svårt att se ett mönster för det kan vara en så enkel sak som att det funkar felfritt så länge inte man precis hade råkat köra i ett gupp och kabeln hade rubbats lite...Tja... enkla saker helt enkelt :/

batterivätskan blev kollad i början på problemet, då var nivån låg i vissa celler, så vi fyllde på det. men det är inget sånt nu. 

ja vi får helt enkelt be bildoktorn kolla och se vad som är fel... 
  • Chicita
    filibustern skrev 2014-05-20 16:11:12 följande:
    batterivätskan blev kollad i början på problemet, då var nivån låg i vissa celler, så vi fyllde på det. men det är inget sånt nu. 

ja vi får helt enkelt be bildoktorn kolla och se vad som är fel... 
    Ja det är bara att hålla tummarna att det är något lätt åtgärdat med låga reservdelskostnader :) 
  • Plättis

Annars har jag en Volvo 940 till salu för en billig peng ;)

• filibustern
    Plättis skrev 2014-05-20 16:29:51 följande:

Annars har jag en Volvo 940 till salu för en billig peng ;)

hah! min karl vägrar volvo :P 
  • Plättis

Jag och min sambo har bråkat av och till hela veckan. Vi har jobbat olika tider och knappt hunnit prata, och då brukar det bli så. Nu jobbar han dessutom idag medan jag har min yngsta syster på besök.

Mest av allt skulle jag bara vilja ha några dagar för oss själva då vi får prata och bara umgås. Men vad ska man göra när man måste jobba för att få allt att gå runt?

• Chicita
    Plättis skrev 2014-05-24 09:31:43 följande:

Jag och min sambo har bråkat av och till hela veckan. Vi har jobbat olika tider och knappt hunnit prata, och då brukar det bli så. Nu jobbar han dessutom idag medan jag har min yngsta syster på besök.

Mest av allt skulle jag bara vilja ha några dagar för oss själva då vi får prata och bara umgås. Men vad ska man göra när man måste jobba för att få allt att gå runt?

Tråkigt.

Men ja jag vet hur det är när man jobbar olika tider och inte ser varandra knappt. 
    Och jobba månste man ju annars kommer ju både arbetsförmedlingen och facket med blåslampa och jagar en ;) 

Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara