Plättis skrev 2014-04-22 10:01:16 följande:
Det låter bra :)
Ja, jag sa ifrån nu och tänkte prata med mamma också som har lite bättre koll på vad pappa önskar sig. Jag är inte hemma så pass ofta att jag kan ställa mig och peka med hela handen och resten av syskonen följer efter. Även fast jag inbillar mig att det ska vara så eftersom jag är äldst ;)
Fanns bara i Skellefteå och Umeå och inget av dom har jag bott på tidigare tyvärr...
Så jag vet inget om dom :/
Men det måste ju finnas massor med mindre hotell eller bed & breakfast som är mysiga och sådär underbart "avskilda" där man verkligen kan ladda batterierna och bara "vara" :)
Äsch slå näven i bordet du ;)
Går man ihop om en present så ska man alltid ta hänsyn till den med lägst inkomst.
Om sen de som tjänar mer vill lägga lite extra pengar och "piffa till" presenten så får dom ju göra det :)
Almic skrev 2014-04-22 09:44:21 följande:
Hej
Ville bara dela med mig något som kanske kan hjälpa er som lider av migrän.
Jag hade migrän i många år, minst en gång/ månad. Det enda som hjälpe var medicin, receptbelagt.
Testade att äta magnesium efter att ha läst det i någon blogg. Nu har det gått 8 månader och jag har haft migrän 2 ggr...Kan kanske hjälpa er med? Värt att testa i alla fall :)
Lycka till!
Magnesium har jag inte testat i ren form. Men jag har ätit det som komplement i andra multi-tabletter och det har inte hjälpt mig alls.
Min migrän kommer när det är väderväxlingar (när det går från högtryck till lågtryck oftast, eller när det är rejäla åsk-urladdningar på gång) så jag har tyvärr svårt att stoppa anfallen då man ju inte kan påverka vädret ;)
Tryckförändringarna i luften som alltså är min utlösande faktor påverkas ju inte av vad jag äter, så för mig tror jag att det skulle ha liten eller ingen effekt.
Men tack för att du delar med dig, man kan ju alltid prova :)