Gallstenar kan ligga länge och skvalpa i gallblåsan utan att man märker av dem, det är när de försöker ta sig ut genom gallgången som det gör ont. Ibland tar de sig igenom (under stark smärta), ibland fastar de och då måste de tas ut. Man kan också plocka ut (eller spränga, tror jag?) stenar som ligger i gallblåsan för att förhindra att de senare försöker ta sig ut och fastnar.
frkmaria skrev 2014-05-06 20:22:02 följande:
Fick ett dåligt mail av chefen idag.. 38 st hade sökt jobben (det var 4 tjänster utlysta) varav 10 st sökt mitt ... och jag trodde jag skulle få reda på i början av veckan, men nu fick jag svaret att "jag ska läsa igenom ansökningarna idag, sen kommer intervjuerna pågå nästa vecka... i SLUTET av maj kommer allt vara klart"... :( Uhhh.
Håller tummarna för att du får besked snart, och att det är positivt!
Ovisshet är verkligen stressande. Jag tror jag hade fem visstidsanställningar på mitt förra jobb innan jag blev uppsagd pga neddragningar.
Plättis skrev 2014-05-06 10:57:43 följande:
Okoncentrerad och halvt ihjälsvulten brände jag mig i helgen på armen så jag går i bandage nu. Inte nog med att det gör ont, alla frågar vad jag gjort så jag måste förklara tio gånger per dag. Och alla tror att jag är jättedålig på att laga mat, vilket är mycket värre än själva smärtan i sig.
Ajjj! Brännskador är verkligen inte skönt! Träffar du nya människor hela tiden eller har du berättat för alla snart så de kan sluta fråga...?