Chicita skrev 2013-09-03 18:30:22 följande:
Ja Arbetsförnedringen är inte mycket att hänga i julgranen
Jag är egentligen arbetslös, men jag jobbar extra vid behov. Och det varierar mellan bara några timmar till heltid. Men i snitt kanske det ligger på 50%. Denna vecka jobbar jag 4 hela pass exempelvis.
Ändå hänger arbetsförmedlingen över mig och flåsar mig i nacken och vill att jag ska söka jobb i hela Sverige.
Att vi nyss byggt hus och troligtvis inte skulle kunna sälja huset (just nu) utan förlust, och att maken har ett välbetalt heltidsjobb tar dom ingen hänsyn till.
Dom hänvisade mig att söka ett vikariat på 40% ca 65 mil härifån. Vicket var på 6 månader, lägre lön än jag har nu (jag skulle förlora på att ta vicket och det var ju ändå inte en fast tjänst), jag skulle stå med dubbla boenden alltså och deras svar när jag frågade hur dom tänkte var "Ni får väl skilja er om inte maken vill säga upp sig och flytta med" ??
Men se då blev jag förbannad. Och när jag hade fått tag i chefen på AF så fick jag en ursäkt, och det dröjde inte länge innan en tjänst blev ledig på AF också
Va?! "Skilj er" är förmodligen det dummaste råd jag någonsin hört att de gett. Man blir ju upprörd på riktigt. När jag vickade vid behov förra sommaren ville de att jag skulle gå på massa informationsträffar så jag blev tvungen att tacka nej till jobb för att gå dit. När jag frågade om det skulle vara så blev jag utskriven och jobbade varje dag på vicket i stället.
Nu har de inte sagt ett knyst på evigheter, och det känns inte heller bra
filibustern skrev 2013-09-03 17:10:26 följande:
ne jag har inte kommit in i det där "skönt att slippa kliva upp på morgon". för jag kliver upp halv 7 ändå :P ne men jag är mest orolig över om jag får jobb men mest av allt VAR jag ska få jobb.. mest troligt blir det väl någonstans långtifrån så jag måste vara hemifrån mycket :(((
Ja, då förstår jag om det inte är slapparkänsla än

Jag har sett att du bor i Västerbotten, och då förstår jag om det inte är så mycket att välja på. Jag bor i Umeå, och inte ens här finns det särskilt mycket att välja på. Men det går ju ta tåget nu, så då dubblar man ju sökområdet!