Plättis skrev 2013-07-12 11:33:13 följande:
Min sambo blir bara upprörd när jag skriver listor, han säger att han känner sig som ett barn då. Så jag försöker låta honom se saker själv istället. "Älskling, kan du hämta... Var har vi...?" är frågor som driver mig till vansinne. Istället för att jag ska springa runt som en hemhjälp sa jag åt honom att bara be mig i yttersta nödfall, och alla saker har sin bestämda plats hemma hos oss - han får helt enkelt tänka efter eller leta lite.
ok! ne vi tycker detta systemet fungerar. än så länge. :) för ja vet han nog inte kommer kunna se sånna saker.. och om han gör det själv så ignorerar han det... när han var singel och bodde ensam så diskade han, men det var bara för att allt porslin var smutsigt. och så vill inte jag ha det! jag vill att man håller efter disken så man slipper stå där på morgonen, trött och småirriterad, och måste på jobbet, och så finng INGEN talrik till frukosten?? nej tack! då skriver jag hellre listor :P och min karl har också liiite dålig koll på vart saker är, ofta får jag höra "vart är...?" meen.. det gör ju jag med så :P