Jag kom tillbaka till mitt arbete efter en längre tids sjukskrivning för ca 1 och ett halvt år sedan. Började med att arbetsträna för att sedan fortsätta med 25% , 50% och nu 75% arbete.
Jag arbetar på ett stort företag, så när mina läkare deklarerade att jag inte kommer att få gå tillbaka till mitt gamla skiftgående arbete så blev jag utan gnäll placerad på kontor. Med tanke på att jag i botten har administrativ utbildning plus att jag har flerårig erfarenhet från fabriken, så borde det inte vara några jättestora problem med att finna en ny plats till mig.
Till en början med satt jag och arbetade med att redesera dokument, men att hela tiden sitta själv inne på ett kontor och arbeta med samma saker, var inget som fick min hjärna att återhämta sig (har haft en sjukdom på hjärnan). Redan innan jag började att arbetsträna så hade vi ett möte (försäkringskassan, min chef, företagsläkaren, en person från personalavdelningen, och en som arbetar med rehablitetingsärenden på arbetsplatsen, kuratorn från min rehablitering, jag och min mamma), men det har fortfarande inte löst sig. Eller det kunde ha gjort det, jag blev utlånad till en annan avdelning inom företaget, men den chefen gjorde skillnad på medlemar i "min grupp" och medlemar i "andras grupper". Så efter ett halvår på den avdelningen avslutas nu utlåningen. Nu blir det till att gå tillbaka till mina gamla uppgifter, men jag hoppas att de på personal snart kan finna något annat.
Ja personalavdelningen är ju en sort för sig själva. Från början fick jag en kvinna, men det var inte mycket krut i henne. Det tog henne mer än 6 månader att tala om att det intyget hon hade fått från min neurolog inte var tydligt nog! Då fick företagsläkaren nog och slog handen i bordet, det var nästan så att jag tyckte synd om henne, NÄSTAN. Jag har under det senaste året sökt flertalet jobb som har kommit ut på min arbetsplats, både de som gått externt och de som gått internt. Men i och med att jag inte får något stöd från personal så har jag inte haft en chans. Men kvinnan jag hade på personal har slutat och jag har nu fått en annan, hoppas att det nu händer något.
Min skiftgående chef har lämnat över ansvaret till sin chef, så jag har fått en riktigt bra hjälp där.
Det är jobbigt att inte veta var man skall jobba någonstans, jag trivdes väldigt bra i den gruppen jag har varit utlånad till, men på grund av deras chef så orkar jag inte.