LadyTeague skrev 2013-04-01 14:04:51 följande:
Åh, känns illa när min första tanke var att "detta är en tråd för mig!".
Det kanske blev lite konstigt skrivet, i så fall ber jag om ursäkt för det!
Nejmen sådär kan jag också känna ibland...
Jag kan gå och leta på den här tråden bland "mina trådar" ibland när jag känner att "åååh vad jobbigt allt är" och bara behöver få skriva av mig utan att det kommer 15 "jag mår sämre än dig, så du ska inte yttra dig-svar" eller "det lööööser sig, gullegull och kram".
Ibland kan man behöva få nästan tycka synd om sig själv en liten liten stund.
Och när man har fått ur sig skiten så känns det lättare.
Jag kan förstå känslan du har.
Men varför måste bara den ena försaka något eller varför kan inte båda få som dom vill?
Och nu skriver jag det där som jag själv kan bli så trött på ibland...
Det löser sig
Ni kanske hittar drömhuset i utkanten av någon större stad, med landet-känsla fast så nära till centrum att man kan promenera.
(vi bor ca 30 min promenadväg från centrum i Borlänge. Det finns hästar här, rådjur, vildsvin och rävar springer över tomten titt som tätt. Typisk "dala-miljö" med små röda stugor med vita knutar och rätt stora tomter)
Eller så bor ni ett tag i storstan, och när maken din har tröttnat så flyttar ni till en mindre stad.
Eller ni kanske kan få det bästa av båda världar... En fin lägenhet i stan och sen en lite större sommarstuga...
Vem vet vad framtiden har att bjuda på.
Det är ju det som är så spännande
Men hur det än är så är det ok att faktiskt bli lite ledsen när det ser ut som om framtiden kanske bär på bekymmer...