daniiel skrev 2013-01-28 15:57:17 följande:
I jämförelse med mkt annat som skrivs här, så är detta en (eller två) skitsak. Jag skriver ändå.
Alla problem är välkomna här. Det är en dumpningstråd och man kan inte värdera känslor.
Jag känner igen det där, så har många gjort mot oss också.
Bland annat så var det flera som hade bett oss att ha en haloweenfest när huset blev klart eftersom vi har så bra läge och vi började planera det, även om vi egentligen hade viktigare saker att göra (i början av bröllopsplaneringen liksom).
Alla som
bett oss ha en haloweenfest var helt plötsligt bjudna på annat som dom skulle gå på. Min äldsta vän och hennes make kunde inte få barnvakt sa dom,( trots att jag sett på FB att hennes mamma skrivit och frågat vilken tid dom skulle komma med sonen så hon visste om han skulle äta mat där eller inte).
I slutänden var det bara brorsan som skulle komma. Och då valde vi att ställa in det hela. Vi tog med brorsan ut på middag istället och hade jättetrevligt bara vi tre.
Men just det där att svika bara för att något roligare dyker upp och sen tro att man kan återkomma någon annan gång när man själv behöver hjälp.
Nja det har jag slutat ställa upp på.
Jag har insett att jag hellre är utan vänner eller har väldig få men sanna vänner - än att ha folk som bara ska utnyttja en och sen kalla sig för vän och kanske till och med snacka skit bakom ryggen.
Det är inte värt det