daniiel skrev 2012-10-12 14:17:15 följande:
Jag skickar verkligen styrkekramar till alla som skriver i den här tråden! Jag hoppas innerligt att saker och ting ska lösa sig på bästa sätt för er.
Och med det sagt, så tänker jag gnälla lite till jag med..
Vår dotter har börjat förskoleklass och hon har det jättetufft. Hon hamnar utanför pga att hon inte hänger med i dom andra barnens tempo. Personalen står som handfallna och verkar inte ta det på allvar. Vi vet inte riktigt hur vi ska lösa situationen, men hoppas på hjälp från hjärtläkare och arbetsterapeut. Pga detta så har jag, återigen, hamnar efter i skolan trots att jag bara läsa en enda kurs. Jag kan inte fokusera på skolan alls känner jag, då all min tid och energi går åt till det där.
Min mormor har dessutom blivit väldigt sjuk och orkar knappt göra något alls, så jag spenderar mkt tid där också. Hjälper henne med disk, matlagning, städ, tvätt och annat. Det är ju hjärtskärande att se hur dåligt hon mår och även om man vet om att alla blir äldre och det inte är ovanligt att sjukdomar kommer och alla har en begränsad tid, så är man aldrig förberedd nog.
Och vår boendesituation är blä. Jag tycker inte om lägenheten, det är fel läge osv. Vi kan dessutom inte göra något åt det och att bo här gör vår vardagssituation med dottern ännu svårare. För jag har inte råd med körkort som det är just nu, eftersom vi lever på enbart en (ganska dålig) lön.
Tiden tickar på och trots att vi ännu är unga, så börjar jag verkligen längta efter ett ytterligare ett barn, men det känns inte alls som att det är läge för något sådant just nu. Då kommer ju tankarna på om det någonsin kommer bli läge för det och hur länge ska man vänta. Ja, osv osv osv.
Det känns faktiskt otroligt trist när man ser att alla andra "kör om" en hela tiden....
Om du känner att du vill ha ett barn till så fundera över det.
Du har ju barn tidigare och vet vad det handlar om. Förmodligen kommer allt lösa sig jättebra?
Undra om det där perfekta läget någonsin kommer.
Ska jag vara ärlig så tyckte jag nog allt flöt på mkt bättre när vi blev oplanerat med barn.
Det bara blev så och vi valde att gilla läget och välkomna vårt undervärk.
Nästa som är planerad in i minsta detalj, de blev inte alls som vi tänkt. Föddes alldeles för tidigt, Allt blev kaos, delvis ekonomin då vi båda fick vara hemma med sjukt barn längre tid. Vi båda ville vara på sjukhuset samtidigt som vi ville vara hemma med våra andra barn.
Allt löste sig bra tillslut.
Dit jag vill komma är att det kan nog vara svårt o hitta de perfekta läget. O ändå om man tror att det är de så kanske man inser att så var inte fallet.
Men en sak är säker, vilket läge det än är så ångrar man inte sitt barn