• Chicita

Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

• Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • filibustern
    snuttitess skrev 2012-07-04 15:01:59 följande:
    Blir så arg och ledsen för vilka syskon och mamma jag har. Jag ahr alltid ställt upp på de vad de än gäller. Min äldsta systerdotter är 17 år och när hon var liten så hade jag henne varje helg i till hon var 3 år som min syster var sån party tjej och inte klarade av att ta ansvar.

Jag har 3 barn har knappt haft någon barnvakt av min mor och syskon, de har inte hälsat på oss på 3år. Alltid jag som får åka till de.
    Nu frågade jag om min syster kunde ha mina barn den dagen jag gifter mig, att hon tar med de hem efter middagen.
    Nej får jag till svar för hon påstår sig ha ont i ryggen med mera. Men nu fick jag veta att hon passar min brors 1åriga son i några dagar.
    Min syster har jämt vår brorsson så vårt vår bror vill vara barnledig.

Men mina abrn kan hon inte ha en natt  suck. Är så trött på att de beter sig så här. Måste lära mig att sluta vara så snäll mot de. 
    Varför har man en sån mor och syskon som behandlar en som skit :( Är mer de gjort än detta som inte komma på mina barns dop,födelsedagar och massa annat. 
    men usch vilka (ursäkta mig) svin! ne.. om jag vore du skulle jag vara stenhård mot dom i fortsättningen! har själv varit en sådan som varit alldeles för snäll (mest gällande pengar) och nu när min bror, som har skulder uppöver öronen, köper grejer för flera tusen, då vart jag så ledsen och arg på honom att jag sa ne.. nu får de vara bra, tänker INTE låna ut till han nå mer! och ajg tycker du ska vara lika tuff.. 

ne. de DÄR är orättvisa! man tror ju att hon ogillar dig varför hon aldrig ställer upp för dig, men ställer upp för er bror. 
  • Chicita

I går när jag skulle gå och lägga mig så kändes det som om jag har drabbats av en förbannelse eller nåt.

I söndags bröt jag ju en tå och så började jag få lite ont i halsen...
    I måndags var det lite värre med halsen men inte så farligt trots allt.
    I tisdags ringde dom och berättade att del 2 av intervjuerna skulle vara på torsdagen. Nån timme efter att jag lagt på luren så började det göra grisont i halsen, jag svällde ihop totalt.
    I går vaknade jag med feber och en hals som var så igensvullen att jag nästan hade svårt att andas. Jag hade redan börjat med KanJang så det var ju bara att fortsätta liksom. Dagen gick och jag shoppade glass (doktorns order).
    När jag gick och la mig så kom jag på att jag glömt ställa alarmet så jag lyfte upp mobilen och gjorde det, när jag skulle lägga tillbaka telefonen så tappade jag taget, och den ramlade ner på min läpp/ framtänder med hörnet först.
    Det small rejält och jag såg snabbt ut som Kajsa Anka med trutande läpp.
    Tyvärr inte så symmetriskt dock.
    Så jag blev sittande med isbitar till 2-tiden på natten tills jag fick ner svullnaden lite.

Som tur var så hade i alla fall den mesta svullnaden gått över till morgonen och jag var inte blåslagen.
    Men att sitta på en intervju där man ska göra intryck för jobb som butiksbiträde och ha fläskläpp, rinnande näsa, hosta och bruten tå gör ju inte under för självförtroendet.

Dock känns det som att dom verkligen är väldigt intresserade av mig.
    Nu fick jag även veta att dom bara intervjuar 4 personer i steg 2. Och dom har två tjänster som ska tillsättas. Så det känns verkligen bra. 50% chans att få det liksom Glad 
    Så förbannelsen kanske har släppt?
    Eller kommer den slå till och göra att jag inte får det här jobbet?  

• filibustern

men vilken otur! men ärligt talat, o mdom inte ger dig jobbet pga en fläskläpp, så är de arbetsgivarna inget å ha. :P 

• Chicita
    filibustern skrev 2012-07-05 15:04:55 följande:
    men vilken otur! men ärligt talat, o mdom inte ger dig jobbet pga en fläskläpp, så är de arbetsgivarna inget å ha. :P 
    Hehe... nej jag tror inte den spelar in så jättemycket annat än för självförtroendet när man sitter där på intervjun Flört
  • snuttitess
    filibustern skrev 2012-07-05 14:32:28 följande:
    men usch vilka (ursäkta mig) svin! ne.. om jag vore du skulle jag vara stenhård mot dom i fortsättningen! har själv varit en sådan som varit alldeles för snäll (mest gällande pengar) och nu när min bror, som har skulder uppöver öronen, köper grejer för flera tusen, då vart jag så ledsen och arg på honom att jag sa ne.. nu får de vara bra, tänker INTE låna ut till han nå mer! och ajg tycker du ska vara lika tuff.. 

ne. de DÄR är orättvisa! man tror ju att hon ogillar dig varför hon aldrig ställer upp för dig, men ställer upp för er bror. 
    Jo kommer inte ställa upp på de er,  min syster har alltid varit så att hon ska stå i centrum jämt även när jag födde min dotter så barnmorskan bad henne gå.
    Nu när hon hjälper min bror så gör hond e för att hamna i centrum för hon får uppmärksamheten att jag passar barne, titta han tycker om mig.

Men hon gillar inte mig på samma sätt som hon gör med våra två andra syskon.

Men ska nog överleva utan de ;)

Usch avd tråkigt att din bror gör så, men bra att du inte lånar ut mer :) 
  • Chicita

Sitter här hemma, ont i halsen, hosta, snuva (ser ut som Rudolf med röda mulen ungefär) svullen läpp och ont i tån.
    Och så ringer telefonen...

Jag har fått jobbet jag sååå gärna ville ha. SkrattandeSolig 
    Så nu kan jag ju inte hänga läpp längre  

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-07-06 12:54:35 följande:
    Sitter här hemma, ont i halsen, hosta, snuva (ser ut som Rudolf med röda mulen ungefär) svullen läpp och ont i tån.
    Och så ringer telefonen...

Jag har fått jobbet jag sååå gärna ville ha. SkrattandeSolig
    Så nu kan jag ju inte hänga läpp längre
    GRATTIS!! Vad roligt, nu får du fira ordentligt! :)
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-07-06 13:13:03 följande:
    GRATTIS!! Vad roligt, nu får du fira ordentligt! :)
    Jepp, har bokat in oss på hotellets restaurang i morgon (har ju rabatt där så vi kan lyxa lite extra Flört)
    Och i kväll blir det väl något glas vin eller nåt i alla fall Skrattande 
Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara