filibustern och
Miss L
Det går inte att behandla = Det finns ingen medicin att ta för att det ska försvinna.
Symptomen är precis samma som vid graviditet, och det är ytterst sällsynt att det kommer om man inte är gravid, om det inte är så att dom har missat några celler vid skrapningen så att dom börjar bygga på sig igen.
Men har dom fått bort allt och det inte kommit tillbaka inom ett år så är det inte så stor chans att det kommer tillbaka igen. Man har inte större chans än någon annan att få det då så att säga.
Ja jag kan få barn, eller tja nu börjar jag väl bli lite gammal. Men vad jag vet så ska jag inte ha några fysiska men av det i alla fall...
Miss L
Nej du har inte förolämpat mig på något sätt.

Som jag skrev så ville jag bara ge dig ett annat perspektiv på saken.
Du avstår barn under ett år mer eller mindre frivilligt, du kanske förlorar pengamässigt på att bli med barn direkt, men det finns inget annat som hindrar dig egentligen.
Och med den tanken i bakhuvudet kanske det känns lite lättare att avstå tänkte jag

Som sagt just det där att man
väljer att göra något som annars skulle vara vädigt tråkigt brukar göra att det känns lättare...
Som du skriver, ni hinner spara pengar, resa och rå om varandra ett tag. Din blivandes hinner kanske få ett fast jobb och det gör det enklare för både er och ett barn om något år eller så...
Men det betyder ju inte att du inte kan känna att det är jobbigt.
Tråden är till för att få gnälla lite, så gnäll på du...

Jag förstår att det är frustrerande att få lov att vänta och det var inte alls min mening att säga att "det är mer synd om mig än om dig" för sånt där går inte att jämföra.
I dagsläget är jag glad att det inte blev något barn just då, för då hade jag fått lov att hålla kontakten med pappan till det barnet. Och jag har upptäckt att han inte är någon jag vill ha i mitt liv.
Men självklart, just då så rasade hela mitt liv och den där känslan av att verkligen inte få försöka igen. Att man måste vara förståndig och tänka sig för. Att man inte kan få sörja klart och glömma. För man har alla kontroller som påminner en hela tiden. Den känslan önskar jag att ingen annan får uppleva.