Memsan skrev 2012-04-13 00:18:09 följande:
Vet precis vad du menar...
Nu hade jag inga som helst arbetsuppgifter för tärnorna egentligen, eller tja en av dom satte upp mitt hår, men det frågade jag om hon hade lust att göra eftersom hon tycker att sånt är kul.
Men jag bytte ju till och med ut en tärna.
(Vilket jag redan skrivit om i flera trådar, så jag ska inte ta upp det igen

)
Om din tärna är så rädd för att hamna bredvid någon tråkig bordsgranne så kanske hon inte ens behöver komma över huvud taget?
Har du provat med någon liten skrämseltaktik?
Typ:
Jag har tänkt på det där du sa med att du var rädd för att hamna bredvid någon tråkig, och det du sa om _______. Och jag har kommit fram till att det är själviskt av mig att be dig vara tärna när du så uppenbart inte vill det. Så jag tänkte bara säga att du inte behöver komma över huvud taget, förlåt att det tog sån tid att förstå det för mig. Hoppas att du inte är allt för arg?
Eller så gör du som jag gjorde och säger till på skarpen till slut:
Det här är inte
ditt bröllop. Jag tar gärna emot tips och råd, men du får acceptera att det är min och blivandes åsikt som gäller i slutänden. Om du inte vill vara tärna längre så säger du det, så jag kan hitta någon annan. Men annars är det dags att sluta ta ut dina frustrationer och dåliga humör på mig.
Jag förväntar mig det här ______________ av dig. Om du inte kan ställa upp på det så kanske du ska fundera på om du vill ha det här uppdraget eller inte...
Även om du inte kommer som tärna så är du välkommen som gäst. Om du tycker att bordsgrannen är tråkig så får du väl bita ihop och njuta av maten istället då tills middagen är över och man kan börja mingla.