• Chicita

Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

• Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • Marylojs
    Jeaneettes skrev 2012-03-20 15:58:34 följande:

Åh jag är så arg på min moster riktigt jävla arg är jag.

Jag och min blivande ville ha ett litet och intimt bröllop efter mycket velande och vi skulle gifta oss i smyg eller inte, bestämde vi för att ha ett så kallat te bröllop, vi kommer ha en mottagning mellan 14.00 - 18.00 sen bestämde vi för att gå ut och äta med våra närmaste familjer så som min mamma pappa och syskon och deras respektive och dom betalar maten själva samma sak gäller min sambos familj. vi har lagt ner väldigt mycket på denna mottagning bara på scones och bakelser med tårta har vi lagt 11 000. nu hade min moster fått reda på detta och skrivit till min syster något drygt sms om att hon måste prioritera sin NÄRMASTE familj.

Åh jag blir så arg och besviken hur hon kan få våran dag att handla om hennes dag!

Stå på dig! Jag tycker som sagt ert bröllop verkar fantastiskt och ni har all rätt i världen att äta en lugn trevlig middag på kvällen med de närmaste.

Mostern däremot borde veta bättre.
  • daniiel

Just exakt nu vill jag gnälla på att jag ligger på en luftmadrass dom pyser ut luft i min systers lilla studentlägenhet och kan inte pumpa den, för den elektriska pumpen lever om så mkt och den går inte att blåsa upp på annat sätt. Vill inte väcka syster eller mamma som också sover här. Jag har legat vaken med magknip sedan midnatt och ska snart upp för att packa, följa syster på stan och göra den långa resan hem. Just nu känns denna natten och kommande dagen väldigt jobbiga. Även om det såklart är roligt att hälsa på lilla systeryster.

• Chicita

Blev väckt av hunden i morse.
    Inte för att han var kissnödig neeej då...
    Han ville leka Tungan ute 

Och det är inte riktigt vad jag kände för att göra på morgonen, när det blev en sådan sen kväll i går.
    Nåja det var väl bara att gå upp och leka det. Och med tanke på att klockan ställdes om i natt så var det kanske lika bra, annars finns det väl inte en chans att man kommer i säng i vettig tid i kväll. 

• filibustern

nu måste jag gnälla.. igen! men jag är så ledsen.. 

allt börja i princip när ja blev ihop med min karl.. jag började få urinvägsinfektioner och sånt.. gick till läkaren om och om igen, fick kurer på kurer, men uvi:n kom tillbaka hela tiden. efter 3 år av konstant uvi så for jag till en barnmorska/gynekolog, för att kolla om det var nåt hon kunde göra. hon skickade mig på en cytoskopi (kameraundersökning i urinrör) och dom konstaterade att jag hade en svår blåskatarr. hela urinblåsan var inflammerad... fick en månad (eller var det 3?) av antibiotika och det försvann! :)) detta var för.. 3 år sen kanske? 

tja.. lycka varar ju aldrig tydligen, så sen dess har jag ibland småkänningar.. och när jag får dom då om jag går på toa så kan jag ha outhärdligt ont tills jag har druckit i mig 2 liter vatten, så det försvinner...

nu är en av gångerna.. fast måste säga att den här gången var det lindrigare...

jag känner bara att jag ORKAR inte helt enkelt! och jag kan inget göra, jag torkar mig "rätt" efter toabesök, att kissa efter sex hjälper inte, att byta trosor varje dag (ibland 2!) räcker inte... jag vet inte vad jag ska göra, och det TÄR på mig! ska jag måsta leva med detta i resten av mitt liv?! jag är ju för fasen bara 20! (dock en ålder så detta är vanligt)

går ssk-programmet och läst om att oftast är UVI orsakat av bakterier från tarmen, men ibland kan streptokocker (eller stafylokocker.. nån av dom) vara orsaken, och då kan det dels vara svårare att få bort det, samt att risken är stor att bakterien kan bli resistent.. men de känns som att om det var det, skulle dom sagt nåt.. men i o f s så är sjukan i min kommun inte den bästa kan jag ju säga.. -.- 

ville bara gnälla av mig... underbar sida detta... :' ) 

• Pertinax
    Chicita skrev 2012-03-25 10:56:43 följande:
    Blev väckt av hunden i morse.
    Inte för att han var kissnödig neeej då...
    Han ville leka Tungan ute 

Och det är inte riktigt vad jag kände för att göra på morgonen, när det blev en sådan sen kväll i går.
    Nåja det var väl bara att gå upp och leka det. Och med tanke på att klockan ställdes om i natt så var det kanske lika bra, annars finns det väl inte en chans att man kommer i säng i vettig tid i kväll. 
    Min katt väcker mig kl 6 varje morgon oavsett om jag jobbar eller inte. Det hör till hans rutiner att han ska ha mat då. Och om han får vänta för länge börjar han rota bland mina saker på sängbordet, typ ta hårsnoddar och knuffa ner örhängen och så, för då vet han att jag går upp direkt.
  • Chicita
    Pertinax skrev 2012-03-25 19:09:39 följande:
    Min katt väcker mig kl 6 varje morgon oavsett om jag jobbar eller inte. Det hör till hans rutiner att han ska ha mat då. Och om han får vänta för länge börjar han rota bland mina saker på sängbordet, typ ta hårsnoddar och knuffa ner örhängen och så, för då vet han att jag går upp direkt.
    Dom är roliga dom där djuren {#emotions_dlg.djavulsk}
    Min hund är normalt väldigt morgontrött. För det mesta möts jag av det här när jag är påklädd och klar.
    Men bara för att jag ville ha sovmorgon i morse så skulle det alltså lekas *hihi*

• snowstars

Nej, jag fick inte mitt drömsommarjobb i år heller. Hade i och för sig räknat med det då de bara skulle tllsätta två platser och hade kallat fem på intervju, men det känns surt ändå. Och även om hon bedyrade att det inte var mig det var fel på känns det så ändå. Har sökt en massa "roliga" jobb ända sen jag fyllde 18 och blivit kallad på intervju ett antal gånger men det kommer aldrig längre än så (jo en gång men då kunde jag inte ta jobbet av andra skäl). Det är ju inte drekt avancerade jobb heller, utan jobb på campingar och i hotellreceptioner (den här gången var det ett säsongsjobb som har med turism att göra).

Får väl ringa förra årets chef och höra om det finns nåt åt mig i år med. Har inte varit utan jobb men jag har ju inte fått såna jobb som jag har velat ha. Och snart känns det som att jag är för gammal för att få såna jobb eftersom jag inte har någon erfarenhet av dem (haha, och jag är bara 22). Men, men, bättre att ha ett jobb än att vara utan..

• Chicita
    snowstars skrev 2012-03-26 10:52:51 följande:

Nej, jag fick inte mitt drömsommarjobb i år heller. Hade i och för sig räknat med det då de bara skulle tllsätta två platser och hade kallat fem på intervju, men det känns surt ändå. Och även om hon bedyrade att det inte var mig det var fel på känns det så ändå. Har sökt en massa "roliga" jobb ända sen jag fyllde 18 och blivit kallad på intervju ett antal gånger men det kommer aldrig längre än så (jo en gång men då kunde jag inte ta jobbet av andra skäl). Det är ju inte drekt avancerade jobb heller, utan jobb på campingar och i hotellreceptioner (den här gången var det ett säsongsjobb som har med turism att göra).

Får väl ringa förra årets chef och höra om det finns nåt åt mig i år med. Har inte varit utan jobb men jag har ju inte fått såna jobb som jag har velat ha. Och snart känns det som att jag är för gammal för att få såna jobb eftersom jag inte har någon erfarenhet av dem (haha, och jag är bara 22). Men, men, bättre att ha ett jobb än att vara utan..

Ett litet tips.
    Gå in på hotellkedjornas hemsidor och kolla "jobba hos oss" eller "lediga jobb" vad dom nu kallar det.
    Många jobb kommer inte ut till allmänheten.
    Jag halkade in i branchen på ett bananskal, men pga att jag inte längre orkade ta skiten på mitt jobb så sa jag ju upp mig från "min reception"... Så nu är jag också i samma sits Flört 
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-03-26 11:40:38 följande:
    Ett litet tips.
    Gå in på hotellkedjornas hemsidor och kolla "jobba hos oss" eller "lediga jobb" vad dom nu kallar det.
    Många jobb kommer inte ut till allmänheten.
    Jag halkade in i branchen på ett bananskal, men pga att jag inte längre orkade ta skiten på mitt jobb så sa jag ju upp mig från "min reception"... Så nu är jag också i samma sits Flört
    Tack, ska kika på det till en annan sommar. Just nu känner jag mest bara för att dra något gammalt över mig ;) Fasen, det är just känslan av att bli ratad som jag inte tycker om. Vem gör det? Och så känns det så typiskt för att det här var nog första intervjun då jag kände att det gick bra och jag inte verkade så blyg (som var fallet intervjun innan det) och så räcker det ändå inte. Och dessutom är det världens gråaste dag idag och jag är jättekänslig för tidsomställningen så jag kunde inte sova igår.. Värdelös dag med andra ord :P
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-03-26 13:26:06 följande:
    Tack, ska kika på det till en annan sommar. Just nu känner jag mest bara för att dra något gammalt över mig ;) Fasen, det är just känslan av att bli ratad som jag inte tycker om. Vem gör det? Och så känns det så typiskt för att det här var nog första intervjun då jag kände att det gick bra och jag inte verkade så blyg (som var fallet intervjun innan det) och så räcker det ändå inte. Och dessutom är det världens gråaste dag idag och jag är jättekänslig för tidsomställningen så jag kunde inte sova igår.. Värdelös dag med andra ord :P
    Ja jag har sökt säkert 30 jobb sen jag blev arbetslös nu och det enda jag har fått är automatsvaren "tack för din ansökan..." 
    Vissa av jobben ska till och med vara tillsatta redan och jag har inte hört något alls. Så det känns surt. Dom kan ju i alla fall meddela att dom inte vill ha en liksom Obestämd 

Det bästa avslag jag fått är ändå ett receptionist/säljjobb på en skogsmaskinsfirma.
    Jag fick svar dagen efter jag sökt:
    "Jag är hemskt ledsen att jag inte har möjlighet att anställa dig"  
    *hihi* 
Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara