Emmma skrev 2012-04-11 20:03:15 följande:
Har lust att bara skrika rakt ut!!!!!!!!
Har varit arbetslös i 1,5 månader och redan nu säger ams att jag ska söka
jobb i hela landet även fast jag har sambo (snart man), 2 barn, hus och lån.
Man känner sig otroligt utsatt som arbetslös men när de kommer med så dumma
grejer som att jag ska splittra min familj så blir jag bara ledsen. Har varit en riktigt tuff
dag idag med många tårar.
Vore skillnad om jag bara låg på sofflocket och gjorde nada men jag söker jobb hela tiden. Bläääääääääääääääääääää!!
Jag fick order att söka jobb i Stockholm första dagen jag var på AF...
När jag sa att vi har ett nybyggt hus med lån på 3,8 miljoner och att vi måste skaffa barn nu om vi ska kunna få några barn (i och med åldern) och att maken har fast heltidsjobb här. Han tjänar mer än dubbelt så mycket som jag tjänar även om jag jobbar heltid - så får jag svaret: Sälj huset och låt maken flytta med då?
öööhm jovisst, det är fullkomligt logiskt att vi säljer ett hus som inte har garage eller uppväxt tomt (och alltså än så länge inte kommer att ge tillbaka pengarna vi lagt på det) samt att han säger upp sitt välbetalda jobb för att jag ska söka (och då förhoppningsvis få) ett deltidsjobb i en stad där det är mer eller mindre omöjligt att få en vettig bostad till ett vettigt pris?
Vet inte hur dom tänker... Dessutom är jag ju sjuk och i väntan på utredning har hamnat mellan två stolar så att säga. Så jag får inte sjukpenning och jag kan inte ta vilket jobb som helst heller men måste söka för att behålla A-kassan.
När jag var till AF för att få resan betald till Stockholm för intervjun så säger han som bokade resan "om du inte vill ha jobbet så se till att göra dig omöjlig, men på ett sätt så vi inte kan säga att du tackade nej"...
Hmm...