filibustern skrev 2012-03-20 15:45:03 följande:
jo.. men det är så svårt när man är så rädd för att bråka.. jag ogillar skidor p.g.a dåliga erfarenheter.. jämt sist i skolan.. stannade jämt mitt i en brant nerförsbacke, och gled bakåt i uppförs p.g.a dålig valla.. och när man va liten och hade dom där skidorna som man satte på vanliga skor, ja dom lossna ju hela tiden!
menmen.. måste väl följa så dom sluta tjata... tyvärr blir det ofta så med henne.... -.- och får väl tänka positivt.. om de e fint väder kan ja ju sola.. och jag får röra litegrann på mig..
Nej stå på dig...
Om du inte vill så vill du inte.
Sista gången jag åkte skidor var i årskurs 6. Tjejen framför mig fick ett felskär i en rätt brant nedförsbacke, hon klarade sig men jag hann inte reagera och stod på näsan. Jag rullade, men ena skidan släppte inte. Så jag
vred sönder senorna i ena foten och fick hämtas med pulka. Medan mina klasskamrater stod och gapskrattade åt den klantiga tjejen.
Vi brukar ut på fjället med skoter varje påsk (makens sida av släkten). Brukar vara runt 25-30 skotrar och vi stannar någonstans och fikar, och några fiskar/ pimplar.
Men jag är livrädd för att åka över vatten. Oavsett hur tjock isen är, efter att ha varit med om en olycka i simhallen där jag blev fast under en madrass när jag hade slut på luft. Så jag får panik...
Jag känner varje gång jag är med att jag hindrar alla andra för att åka dit dom vill. Men dom har börjat förstå min rädsla nu och jag får inte längre några sneda blickar om jag säger att "nej dit åker inte jag". Och dom väljer oftast leder som inte går över vatten...