Först vill jag ge en stor kram till alla i den här tråden! Life´s a bitch sometimes...
Sen vill jag säga att jag är av den positiva sorten, i min familj säger vi att "allt ordnar sig" och det gör det ju oftast, men ibland är det inte så kul.
Min familj (och med familj menar jag även släkt) är jätteviktig för mig och när jag som liten fantiserade om att gifta mig gjorde jag även listor på vilka jag skulle bjuda. Det var långa listor... nu har nog hälften försvunnit.
Innan jag var 15 år hade jag gått på fem begravningar. Alla mina "gamla" är borta (mormor, morfar, farmor, farfar och andra gamla i släkten som stod mig nära. Visst, de var gamla, men ändå).
Nu när jag snart är 35 har jag tappat räkningen på hur många begravningar jag varit på men... 15-20 st. är det nog.
Mamma har cancer.
Pappa har cancer.
Faster har cancer.
Morbror har cancer.
Jag blev opererad för misstänkt cancer när jag var gravid i v 22 (tack & lov var det inte cancer).
Min systers tvillingar dog i magen.
Alla i min familj har varit nära att dö (hjärtattack, gangrän, utomkvedshavandeskap osv).
Jag har gått igenom en mkt jobbig separation.
Men trots allt detta är jag lycklig. För just nu är det bra. Jag är mamma, min syster har en dotter, jag ska gifta mig och har det fint.
Jag vet inte riktigt vad min poäng var med detta inlägg, men det var skönt att få skriva ned sina sorger och konstatera att det går bra ändå. Jag har gråtit mig fördärvad fler gånger än jag trodde var möjligt, jag är väl bekant med sorg. Det kanske är därför det ändå känns ok. De man sörjer lever ju vidare i minnet.