Chicita skrev 2012-02-17 18:06:55 följande:
Jag började min dag med att vakna med halv nackspärr (alltså bara en sena i nacken som har "hängt sig" så att säga, inte båda sidor och inte så illa att jag inte klarar av att vrida på huvudet, men stelt och ont).
Yrseln är värre än någonsin och jag fick lov att lägga mig på soffan för jag klarar inte av att sitta upp, ser inte längre bort än ca 2,5 meter (tack gode gud för stavningskontroll och att jag ändå inte behöver titta på tangentbordet för att klara av att skriva)...
Går in på "min" A-kassa för att redovisa arbete/arbetslöshet på kassakorten och där står det att arbetsförmedlingen skrivit av mig som arbetssökande i går... ööh jaha? Varför det då?
Efter ca 1 timmes försök att få tag i någon (för dom kunde inte svara via chatten, det kan dom ju aldrig) så fick jag till svar att ett jobb jag anvisats att söka inte var redovisat - så därför...
Jag skickar iväg ett mail till min handläggare (fly förbannad) där jag bifogar ett tidigare mail där jag beskriver problemet med att söka detta jobb.
Det ska sökas på en hemsida, och det går inte att komma in på den sidan, eller tja ibland kommer jag så långt att jag fyllt i allt jag ska, tidigare arbeten mm, men sen kraschar den. Jag har provat olika datorer, olika browsers osv...
Så jag frågar varför i H-vete dom har avskrivit mig när jag faktiskt inte kan söka jobbet rent fysiskt. Jag har gjort allt jag kan, men det går inte...
Förväntar mig ett långt bråk där jag i slutänden kommer att förlora.
Efter ett par timmar får jag svar "Oj förlåt jag hade glömt följa upp det där. Helt rätt du ska inte vara avskriven - jag ändrar det"
Yäää... 1-0 till mig
Få se vad nästa rond säger...
oki.. tänkte först ösa ur mig om alla mina jobbiga saker..Men för det första just idag så mår jag jäkligt bra.. och för det andra så känner jag att jag vill skicka lite pep till dig chicita istället..
Har följt dig i många trådar här på bt... tycker oftast att du har väldigt bra inlägg och kommer med kloka råd och förslag. Känns som att du är en person med väldigt stort hjärta och gärna delar med dig av erfarenheter osv.
Själv hade jag en dröm en gång, ville starta en budgetvariant av bröllopsplanerare.. vara en sådan som folk anslitar när dom faktiskt behöver tänka på priset.. Du hade passat perfekt för detta. Du har även en hel del kurativa egenskaper. Hade faktiskt velat lära känna dig som person tror vi hade kommit väldigt bra överens
Hoppas allt löser sig för dig iaf.