Ekorren skrev 2012-02-18 15:03:53 följande:
Pluggar till sjuksköterska och håller på att skriva c-uppsatsen nu. Det är snart bara tre veckor kvar tills den ska vara klar och inlämnad och hela jag är som en bergochdalbana! Ena dagen känns det som att man ligger i fas och att man har koll på alla delar, nästa dag har man ingen koll över huvud taget och det känns som att man aldrig kommer hinna klart i tid.
Jag har bävat inför denna uppsats under hela utbildningen, jag tycker det är så tråkigt och svårt! Jag längtar så mycket efter att bli klar och faktiskt få min examen och jobba praktiskt som är det jag vill. Det är ju bara att bita ihop och fixa det, men usch vad det känns som att jag krälar runt på en myr som inte vill annat än att jag ska fastna i ett stort gyttjehål. Mest av allt vill jag bara lägga mig på marken som en fyraåring och skrika "JAG VILL INTE!!". Tur att vi skriver två och två så man kan peppa varandra och tur att det snart går att nå den där grenen så jag kommer upp ur gyttjan.
Styrkekramar till er andra!
Åh jag är precis där du är! Läser också till sköterska och c-uppsatsen ska vara inne om två veckor. Och jag har med berg-och-dal-bana. Kan ligga vaken en hel natt och tänka på det, eller drömma om det. Och sen kan jag vara helt lugn helt plötsligt...
Jag tänker hela tiden att jag vill vill vill bli klar, men blir helt apatisk när det är någon uppgift jag ska göra. Känns så nervöst när slutet är så nära att det nästan går att ta på. Är sjukligt nervös för att jag inte ska misslyckas med något moment eller bomma en tenta. Men sen tänker jag att jag har ju klarat allt hittills, så varför skulle jag inte reda ut det sista?
Men sen har jag fått det jobbet jag vill ha efter examen så det är en stor morot
/Karolina