• Chicita

Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

• Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • Chicita
    Albertina83 skrev 2012-02-18 18:22:34 följande:

Jag bor nästan granne med ett ställe som är både hunddagis, hundpensionat och kattpensionat. Ska ringa dit, är förvånad och stolt över mig själv för att jag klarar av att ringa om jobb, praktik. För några år sen skulle jag inte klarat det.

Grattis Solig
    Det är ett stort steg
  • Pertinax
    Anneli256 skrev 2012-02-18 10:48:16 följande:
    oki.. tänkte först ösa ur mig om alla mina jobbiga saker..Men för det första just idag så mår jag jäkligt bra.. och för det andra så känner jag att jag vill skicka lite pep till dig chicita istället..

Har följt dig i många trådar här på bt... tycker oftast att du har väldigt bra inlägg och kommer med kloka råd och förslag. Känns som att du är en person med väldigt stort hjärta och gärna delar med dig av erfarenheter osv.

Själv hade jag en dröm en gång, ville starta en budgetvariant av bröllopsplanerare.. vara en sådan som folk anslitar när dom faktiskt behöver tänka på priset.. Du hade passat perfekt för detta. Du har även en hel del kurativa egenskaper. Hade faktiskt velat lära känna dig som person tror vi hade kommit väldigt bra överens Glad

Hoppas allt löser sig för dig iaf.
    Måste säga att detta även gäller daniiel. Finns inte många trådar jag varit inne och läst där dessa två fantastiska brudar inte redan varit inne och delat med sig av sina kloka tankar och peppat deppiga blivande brudar.
  • Chicita
    Pertinax skrev 2012-02-18 20:54:10 följande:
    Måste säga att detta även gäller daniiel. Finns inte många trådar jag varit inne och läst där dessa två fantastiska brudar inte redan varit inne och delat med sig av sina kloka tankar och peppat deppiga blivande brudar.
    Snälla ni är Solig
    Men jag måste nog säga att det här är det snällaste forum jag varit på någon gång.
    Dom som är bitska och försöker jävlas är väldigt lätträknade - och dom verkar försvinna snabbt också.
    Däremot finns det många trevliga tjejer här, både blivande brudar, fd brudar och gifta...

Ber man om hjälp så får man det. Ärligt men inte elakt Solig
  • Bmw

Tänk på att oavsett hur mörkt ens liv eller vardag ser ut, så är det ingen annan än en själv som kan göra något åt det! För många är det så enkelt att bara "gnälla" hela tiden på hur dåligt deras liv är eller för att det är minsta motgång osv. Men många gånger förstår folk inte hur bra dom har det. Det finns så otroligt många som skulle ge allt för att byta liv med dom, så otroligt många!

Det finns alltid ett ljus, oavsett hur mörkt den än verkar. Men om man väljer att inte se det, att inte sträva mot det, ja då blir inget bättre, det blir ingen förändring i livet. När det känns tungt, reflektera istället över hur bra du har det. Att du har tak över huvudet och mat varje dag. Eller en sån simpel sak som rent vatten.

Det är de små sakerna som gör det hela stora. Uppskatta och ta vara på dem istället för att avfärda dem. Och tänk på att med varje motgång så följer en medgång!

Fånga inte bara dagen, fånga varje sekund!!

• Bmw

Kanske var min positiva dump över alla som systematiskt gnäller över saker som bara dom själv kan göra något åt men hellre väljer att vara gnällspikar över än att faktiskt göra något åt det! ;)

För jag blir såå less på alla runt omkring en som gnäller över saker om och om igen men aldrig gör något åt det. Jag vet av egna erfarenheter att den enda som har kontrollen över hur ens liv formar sig är en själv. Mitt liv har inte varit enkelt och jag har kämpat mig genom personliga tragedier och riktigt mörka stunder. Men jag kom jag såg och jag segrade, för att jag valde själv att det var så det skulle bli. Man kan om man vill så enkelt är det! :)

• Chicita

hehe.. jag tolkade det som "ryck upp er gnällspikar" Flört
    Därav mitt svar... Tungan ute

• daniiel
    Pertinax skrev 2012-02-18 20:54:10 följande:
    Åh, tack, vad snällt sagt :) Håller verkligen med Chicita om att detta är nog det trevligaste forum jag vet. För det mesta kan alla hålla en trevlig ton och då blir det så roligt att hjälpa, stötta och diskutera saker :)
  • Ekorren
    Chicita skrev 2012-02-18 16:30:36 följande:
    Min ena svägerska blev färdig sjuksköterska för bara någon månad sedan. Så jag har sett vad hon har kämpat med.
    Det positiva är ju att det faktiskt finns stora möjligheter till jobb när du är färdigutbildad. Så bit ihop och få det där gjort. Sen har du hela livet framför dig i ett yrke där du faktiskt kan göra en insats för en annan medmänniska som verkligen hjälper denne... Solig
    *tummen upp*
    Jag har ju t.o.m. sommarvikariat klappat och klart och det ska bli så kul! Det är bara det att det känns så lååångt borta just nu...  Måste bara kämpa på de sista veckorna med uppsatsen nu, sedan har vi praktik resten av terminen :) Simma ända in i kaklet eller hur var det? Sassa brassa mandelmassa, pannben pannben pannben... Skrikandes  Det känns bättre!
  • Doofie
    Ekorren skrev 2012-02-18 15:03:53 följande:

Pluggar till sjuksköterska och håller på att skriva c-uppsatsen nu. Det är snart bara tre veckor kvar tills den ska vara klar och inlämnad och hela jag är som en bergochdalbana! Ena dagen känns det som att man ligger i fas och att man har koll på alla delar, nästa dag har man ingen koll över huvud taget och det känns som att man aldrig kommer hinna klart i tid.

Jag har bävat inför denna uppsats under hela utbildningen, jag tycker det är så tråkigt och svårt! Jag längtar så mycket efter att bli klar och faktiskt få min examen och jobba praktiskt som är det jag vill. Det är ju bara att bita ihop och fixa det, men usch vad det känns som att jag krälar runt på en myr som inte vill annat än att jag ska fastna i ett stort gyttjehål. Mest av allt vill jag bara lägga mig på marken som en fyraåring och skrika "JAG VILL INTE!!". Tur att vi skriver två och två så man kan peppa varandra och tur att det snart går att nå den där grenen så jag kommer upp ur gyttjan.

Styrkekramar till er andra!

Kämpa på!
    Är precis färdig med hela den där karusellen. Blev färdig sköterska nu i januari och har precis börjat jobba.
    C-uppsatsen är tung - förstår vad du menat med att du bara vill skrika!

Jag gjorde egentligen min C-uppsats för ett år sen - skulle ha tagit min examen till sommaren 2011 men jag blev sjuk precis på slutet av uppsatsen vilket gjorde att den inte alls blev lika bra som den hade kunnat bli. Jag fick något som heter intrakraniell hypotension vilket gjorde att jag inte kunde stå eller sitta utan att få en MÖRDANDE huvudvärk. Var tvungen att ligga ner hela dagarna. Var tvungen att klä på mig i omgångar och lägga mig ner mellan varje plagg.
    Så när vi hade våran opponering var jag tvungen att gå ut mellan varven och lägga mig ner för att jag inte skulle svimma och kräkas mitt under redovisningen.
    Min examen blev således framskjuten ett halvår då jag blev inlagd på sjukhus. Surt. Men idag är jag frisk, jag har fått jobb på ett (enligt mig) bättre ställe med en ingångslön som är 1500kr mer än om jag blivit färdig i sommras.

Vill inte på något sätt få något medlidande eller så, bara ge dig lite pepp att orka kämpa vidare! Det blir bra i slutänden, kanske till och med bättre än vad man först trodde! :) All lycka till!

Kramar till alla här inne!
Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara