Ekorren skrev 2012-02-18 15:03:53 följande:
Pluggar till sjuksköterska och håller på att skriva c-uppsatsen nu. Det är snart bara tre veckor kvar tills den ska vara klar och inlämnad och hela jag är som en bergochdalbana! Ena dagen känns det som att man ligger i fas och att man har koll på alla delar, nästa dag har man ingen koll över huvud taget och det känns som att man aldrig kommer hinna klart i tid.
Jag har bävat inför denna uppsats under hela utbildningen, jag tycker det är så tråkigt och svårt! Jag längtar så mycket efter att bli klar och faktiskt få min examen och jobba praktiskt som är det jag vill. Det är ju bara att bita ihop och fixa det, men usch vad det känns som att jag krälar runt på en myr som inte vill annat än att jag ska fastna i ett stort gyttjehål. Mest av allt vill jag bara lägga mig på marken som en fyraåring och skrika "JAG VILL INTE!!". Tur att vi skriver två och två så man kan peppa varandra och tur att det snart går att nå den där grenen så jag kommer upp ur gyttjan.
Styrkekramar till er andra!
Kämpa på!
Är precis färdig med hela den där karusellen. Blev färdig sköterska nu i januari och har precis börjat jobba.
C-uppsatsen är tung - förstår vad du menat med att du bara vill skrika!
Jag gjorde egentligen min C-uppsats för ett år sen - skulle ha tagit min examen till sommaren 2011 men jag blev sjuk precis på slutet av uppsatsen vilket gjorde att den inte alls blev lika bra som den hade kunnat bli. Jag fick något som heter intrakraniell hypotension vilket gjorde att jag inte kunde stå eller sitta utan att få en MÖRDANDE huvudvärk. Var tvungen att ligga ner hela dagarna. Var tvungen att klä på mig i omgångar och lägga mig ner mellan varje plagg.
Så när vi hade våran opponering var jag tvungen att gå ut mellan varven och lägga mig ner för att jag inte skulle svimma och kräkas mitt under redovisningen.
Min examen blev således framskjuten ett halvår då jag blev inlagd på sjukhus. Surt. Men idag är jag frisk, jag har fått jobb på ett (enligt mig) bättre ställe med en ingångslön som är 1500kr mer än om jag blivit färdig i sommras.
Vill inte på något sätt få något medlidande eller så, bara ge dig lite pepp att orka kämpa vidare! Det blir bra i slutänden, kanske till och med bättre än vad man först trodde! :) All lycka till!
Kramar till alla här inne!