Hej alla på bt.
Läst tråden och känner att jag med behöver nyttja den lite. Kort om mig.... Jag är uppväxt i en dysfunktionell familj, mor var psykiskt sjuk (dog 2010), far var missbrukare (dog 2002). som så många andra fick jag utstå spott och spe i skolan och på fritid. Fick barn tidigt, 3 st, (21,20 och 17 år gamla nu.) Blev ensamstående då barnens far hade ett behov av att upptäcka världen. var beroende av socialbidrag och hade svårt att komma ur det. blev utbränd för ca 12 år sedan när det uppdagades att min flicka blivigt utsatt för sexuella övergrepp av en anställd via socialtjänsten som hade hand om henne när jag var med mina gossar som hade särskilda behov, aschbergers och adhd/borderline, dock inte diagnostiserade då. Barnen blev placerade enl sol§6. Sen började min kamp om att kunna ta hand om barnen igen. Fick hem flickan då hon var tretton, men inte gossarna. framkom att alla barnen blivigt misshandlade och vanvårdade i sina respektive familjehem, men jag skulle "hjälpa" barnen att bo kvar, genom att stötta dem =(. jag motsatte mig och då blev gossarna lvu:ade. Livet fick gå vidare oavsett. jag lyckades utbilda mig till undersköterska och jobbade som vårdbiträde på heltid, eftersom att socialbidrag får man inte uppbära vid studier, trots att csn inte räcker. men jag fick fast arbete och var glad och nöjd. fick ordning på skulder och var självförsörjande. Då visar det sig att min älste son använder droger och är kriminell, jag talar om för familjehemssenheten att han behöver ju "riktig" hjälp. Detta får han inte. jag hade ingen möjlighet att ta hem honom eftersom att min dotter nyss fått ett barn och bodde hos mig, kan inte ta in en narkoman då. han var dessutom fortfarande fam-placerad och enl lvu fick jag inte ta hem honom.
Dottern gifte sig och flyttade, fick ett nytt barn och allt verkade bra där, sonen dock hemlös och narkoman, och hatar allt och alla. vilket jag förstår. han får ingen hjälp. Livet måste gå vidare. jag möter min M2B och glädjen är underbar. då skadar jag mig illa på jobbet, tre diskbrock mellan c4 och c7. blev stelopererad och förlorade jobbet. är vänsterhänt och förlorat känslen där har dock beröringssmärtor . Nu har af strulat och machat mig med usk jobb och jag kan inte ta dem, riskerade att förlora a-kassan, men räddade det. Bröllopet fick vi flytta pg ekonomin, så nu blir det 2 juni 2012 ist för 19 maj. men det gör inget. nu måste vi flytta in i sambons gamla lgh som kostar massor istället för vår lilla billiga etta, för min svärson slängt ut min dotter och båda barnen på gatan. Suck! Nu har jag gnällt av mig massor. when life through you lemons, make lemonjuice =)