• Chicita

Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara

Ibland känns det som att vissa glider igenom livet på en räkmacka, medan man själv drabbas av än det ena än det andra...

Tänkte skapa en lite allmän "dumpningstråd" här. Det är ok att "gnälla" på allt som är jobbigt. Men självklart även ok att peppa varandra.

Jag valde att inte göra det här till en tråd där man kan vara anonym eftersom jag tror att risken är överhängande att någon / några tycker att det är perfekt att klanka ner på de som mår dåligt då om man kan göra det anonymt.

• Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-03-26 16:08:21 följande:
    Har haft yrsel sen runt jul nu. Dom har redan kollat öron och allt sånt. Så det är varken kristaller, virus eller något annat sånt tyvärr.
    Nu ska dom se om det kan vara MS men det är som sagt lång väntetid...
    snowstars skrev 2012-03-26 16:05:59 följande:
    Hoppas du får komma in snart och att det inte är så allvarligt. Åtminstone nåt behandlingsbart så att säga :)
     Ja det är bara att hålla tummarna Glad
    jo tack. i know.. har två syskon med MS.. dock har do maldrig haft yrsel.. brorsan är virrig, men inte yr. men klart det kan vara ett av symptomen.. 
  • Chicita
    filibustern skrev 2012-03-27 11:55:03 följande:
    jo tack. i know.. har två syskon med MS.. dock har do maldrig haft yrsel.. brorsan är virrig, men inte yr. men klart det kan vara ett av symptomen.. 
    Mamma var väldigt yr av och till, och virrig... Glömde saker osv. Sen fick hon ju diagnosen MS flera år senare i och för sig...
    Jag har börjat tappa ord vilket jag aldrig gjort tidigare. Jag glömmer saker, nästan som mini blackout's. Som i går exempelvis. Jag har inget minne av att jag hjälpte till att duka av efter kvällsmaten. Men maken insisterar på att han inte har ställt ner osköljd disk i slasken Obestämd så det måste ju vara jag... Vem skulle det annars vara?  Hunden? *hihi*
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-03-27 12:43:09 följande:
    Mamma var väldigt yr av och till, och virrig... Glömde saker osv. Sen fick hon ju diagnosen MS flera år senare i och för sig...
    Jag har börjat tappa ord vilket jag aldrig gjort tidigare. Jag glömmer saker, nästan som mini blackout's. Som i går exempelvis. Jag har inget minne av att jag hjälpte till att duka av efter kvällsmaten. Men maken insisterar på att han inte har ställt ner osköljd disk i slasken Obestämd så det måste ju vara jag... Vem skulle det annars vara?  Hunden? *hihi*
    tja spontant skulle t.o.m jag säga att det är MS... och att din mamma har det gör ju risken större... ja vet min brorsa har problem med minnet han oxå, närminnet är åt skogen, nu vet jag inte hur det är, men när han fick diagnosen så var det jättevirrigt. minns inte vad han sa eller skulle säga, vad andra sa, vad han skulle göra/ hade gjort etc.. 
  • Chicita
    filibustern skrev 2012-03-28 08:25:19 följande:
    tja spontant skulle t.o.m jag säga att det är MS... och att din mamma har det gör ju risken större... ja vet min brorsa har problem med minnet han oxå, närminnet är åt skogen, nu vet jag inte hur det är, men när han fick diagnosen så var det jättevirrigt. minns inte vad han sa eller skulle säga, vad andra sa, vad han skulle göra/ hade gjort etc.. 
    Jo jag vet ju hur mamma var på slutet. Men hon hade ju samtidigt KOL så hon orkade ju inte så mycket heller.
    Inte lätt att tänka när hjärnan inte får tillräckligt med syre Obestämd 
    Jag hoppas bara att jag har en annan form av MS än henne i så fall, för jag vill inte bli ett paket. Och därför är det ju viktigt att jag försöker hålla igång och träna musklerna så mycket som möjligt dessutom Glad 
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-03-28 10:57:51 följande:
    Jo jag vet ju hur mamma var på slutet. Men hon hade ju samtidigt KOL så hon orkade ju inte så mycket heller.
    Inte lätt att tänka när hjärnan inte får tillräckligt med syre Obestämd 
    Jag hoppas bara att jag har en annan form av MS än henne i så fall, för jag vill inte bli ett paket. Och därför är det ju viktigt att jag försöker hålla igång och träna musklerna så mycket som möjligt dessutom Glad 
    KOL oxå? huvva... hade hon progressiv MS då eller? behöver ju inte betyda att du får just progressiv.. men de e bra du håller igång musklerna :) min syrra har ganska mild MS, mest lite värk och domningar... brorsan har progressiv tro ja.. men han klarar sig ganska bra. :) men och så har han hållit igång mycket under hela sitt liv med jakt och fiske och skruva i bilar och så.. 
  • Chicita
    filibustern skrev 2012-03-28 11:13:22 följande:
    KOL oxå? huvva... hade hon progressiv MS då eller? behöver ju inte betyda att du får just progressiv.. men de e bra du håller igång musklerna :) min syrra har ganska mild MS, mest lite värk och domningar... brorsan har progressiv tro ja.. men han klarar sig ganska bra. :) men och så har han hållit igång mycket under hela sitt liv med jakt och fiske och skruva i bilar och så.. 
    Jag vet inte vad hon hade för något. Hon vägrade inse att hon hade varken KOL eller MS förrän i slutskedet och då var det ju liksom för sent.
    Hon hade fått för sig att det var pga några p-piller hon åt när hon var ung så hon tog varken bromsmedicin eller körde på sjukgymnastiken hon fått sig tilldelad...
    Men men. Bra att vara envis, men man kanske ska vara envis på att göra allt man kan för att må bra - istället för att jaga syndabockar  
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-03-28 12:03:51 följande:
    Jag vet inte vad hon hade för något. Hon vägrade inse att hon hade varken KOL eller MS förrän i slutskedet och då var det ju liksom för sent.
    Hon hade fått för sig att det var pga några p-piller hon åt när hon var ung så hon tog varken bromsmedicin eller körde på sjukgymnastiken hon fått sig tilldelad...
    Men men. Bra att vara envis, men man kanske ska vara envis på att göra allt man kan för att må bra - istället för att jaga syndabockar  
    ja de kanske inte var det smartaste.. menmen.. man måste ju acceptera faktum oxå för att kunna ta emot behandling. 
  • Chicita
    filibustern skrev 2012-03-28 14:06:04 följande:
    ja de kanske inte var det smartaste.. menmen.. man måste ju acceptera faktum oxå för att kunna ta emot behandling. 
    Precis... Glad
  • sofiasmamma

Gah, behöver gnälla lite på "vår" kock...

Vi har, både vid första besöket där, och sedan i mail och vid återbesök varit väldigt tydliga vad vi vill ha för meny. Vi är väldigt matintresserade båda två och har inget behov av att bli överraskade. Vi hade fått ett prisförslag och kom dit för att proväta.

Förrätt: Nästan rätt men inte riktigt. Fel drycker till.

Huvudrätt: Helt fel!! Gott, men inte alls vad vi kommit överens om.

Efterrätten: (Här började vi garva) Helt fel, långt ifrån vad vi kommit överens om! Som tur var kunde han direkt erbjuda en annan efterrätt som vi accepterade.

Grejen är att vi ville ha en väldigt okomplicerad meny, men ok. När vi var där dubbelkollade de inte utan kom bara ut med de felaktiga rätterna medan vi satt med hakorna i golvet.

Vi kom där och då överens om att vi skulle komma tillbaka och prova en annan förrätt. Eftersom huvudrätten var fel sa kocken att vi skulle höra av oss om vi ville prova den vi eg. ville ha vid samma tillfälle. Sagt och gjort, vi bad om att få komma och prova rätt rätter.

Döm om min förvåning när vi fick ett väldigt syrligt svar om att alla brudpar har rätt till en provsmakning, hade vi inte varit nöjda med varmrätten? Ville vi prova varmrätten måste vi betala.

Visst, vi betalar, inga problem, men det var ju faktiskt han som serverade fel mat, han som bad oss meddela om vi ville prova den andra varmrätten, han som tydligen inte kan servera vad vi kommit överens om.

Usch, detta förtog lite av glädjen, vi var så nöjda med valet av restaurang. :/ Nu kan vi inte låta bli att undra om vi kommer få den mat vi faktiskt beställt på vår bröllopsfest.

Så, då har jag fått gnälla av mig, tack för ordet!

• Chicita

Jag skulle nog ha svarat lika syrligt tillbaka om han skulle ha betalt om han serverades fel mat och dryck när han gick på restaurang, trots att han sa ifrån att det var fel..

Svar på tråden Livet är en dans på rosor - akta dig för taggarna bara