Gah, behöver gnälla lite på "vår" kock...
Vi har, både vid första besöket där, och sedan i mail och vid återbesök varit väldigt tydliga vad vi vill ha för meny. Vi är väldigt matintresserade båda två och har inget behov av att bli överraskade. Vi hade fått ett prisförslag och kom dit för att proväta.
Förrätt: Nästan rätt men inte riktigt. Fel drycker till.
Huvudrätt: Helt fel!! Gott, men inte alls vad vi kommit överens om.
Efterrätten: (Här började vi garva) Helt fel, långt ifrån vad vi kommit överens om! Som tur var kunde han direkt erbjuda en annan efterrätt som vi accepterade.
Grejen är att vi ville ha en väldigt okomplicerad meny, men ok. När vi var där dubbelkollade de inte utan kom bara ut med de felaktiga rätterna medan vi satt med hakorna i golvet.
Vi kom där och då överens om att vi skulle komma tillbaka och prova en annan förrätt. Eftersom huvudrätten var fel sa kocken att vi skulle höra av oss om vi ville prova den vi eg. ville ha vid samma tillfälle. Sagt och gjort, vi bad om att få komma och prova rätt rätter.
Döm om min förvåning när vi fick ett väldigt syrligt svar om att alla brudpar har rätt till en provsmakning, hade vi inte varit nöjda med varmrätten? Ville vi prova varmrätten måste vi betala.
Visst, vi betalar, inga problem, men det var ju faktiskt han som serverade fel mat, han som bad oss meddela om vi ville prova den andra varmrätten, han som tydligen inte kan servera vad vi kommit överens om.
Usch, detta förtog lite av glädjen, vi var så nöjda med valet av restaurang. :/ Nu kan vi inte låta bli att undra om vi kommer få den mat vi faktiskt beställt på vår bröllopsfest.
Så, då har jag fått gnälla av mig, tack för ordet!